Valaki lejjebb felsorolta, hogy milyen típusú autók fognak majd menni a sprinteken. Elárulom, hogy semmilyen autók nem fognak menni, mert nem lesz sprint. A déli bajnokságot ismerem, ott kb. az autók 30%-a felel meg az új feltételeknek (1600 cm3, MNASZ gépkönyv). A kizárólag sprintes gépkönyvvel rendelkező, rendszám nélküli autók gazdáinak nagy többsége pedig nem fog tudni 0,5-1,0 millió ft-ot rászánni arra, hogy lepapírozza az autóját (mivel legtöbbször nem is ér annyit...). Azaz egyszerűen nem lesz mezőny, nem lesz verseny, mert 30 autónak nem lehet rentábilisan versenyt rendezni. Ráadásul innentől ezek az autók 0 ft-ot fognak érni. Talán ezek után el kellene komolyan gondolkodni azon, hogy pertársaságot alapítva, egy jó ügyvéddel elgondolkodtatásra lehetne késztetni ezt a mai időkben sajnos teljesen szokásos hatalmi arroganciával fertőzött elnökséget. Vagy hát tényleg nem hiszem, hogy valahogy nem lehetne összehívni egy rendkívüli közgyűlést és elzavarni őket oda, ahová valók...
Ez távolról sem kényszerű lépés. Ezt úgy hívják Móra Ferenc óta, hogy einstand!
Az MNASZ tíz éve mást sem tesz, mint gátlástalanul lemásolja mások szellemi termekeit. Mert a sprint fogalma, az oda vissza járt pálya, a közút hiánya, mint versenysport, az egy szellemi termék. De felhozhatom a driftet is, a gyorsulásit is, ezek is mások szellemi termékei.
Ezek az autós versenysportok már évek óta léteztek, szerveződtek önálló formában, amikor az MNASZ gátlástalanul meghirdette ezeket, mint saját szakágat.
Ezen az alapon az Ökölvívó Szövetség bekebelezhette volna a muaythai sportot, vagy a Magyar Sportlövő Szövetség az IPSC-t és a sziluett lövészetet.
A nagy különbség az említett szövetségek javára az, hogy ezekben a szövetségekben a vezetőség tisztában sportszerűség fogalmával is...
Mindenesetre Európában nincsen olyan bíróság, amelyik egy esetleges elsőbbségi perben az MNASZ-nek adna igazat. Ez annyira, de annyira a jog legtisztázottabb részébe tartozik, hogy nincs is mit tárgyalni rajta.
A kérdés tényleg az, hogy lesznek-e annyira birkák a versenyzők, hogy ezt benyelik.
Ha valakinek, hát nekem jogom van ezt felvetni, mert ugye én voltam az, aki 10 évvel ezelőtt a legelső versenyautót levizsgáztattam egyetlen szál MNASZ papír nélkül, azon a vizsgabázison, ahol a Lakkos volt a főnök. Akkor is volt nagy bárdlengetés, de amikor megfenyegettem őket egy próbaper lehetőségével, akkor fülüket farkukat behúzva elkezdték sorban vizsgáztatni a nem MNASZ-es autókat.
A mai napig sokan azt hiszik, hogy ez csak egy legenda és valójában hamis MNASZ-es papírokkal vizsgáztak az autók.
De említhetném a kutyás autószállítás történetét is, ahol szintén elegendő volt kiásni a jogszabályi halmazból a "kerekes vonórúd" fogalmát és egycsapásra abbamaradt a vegzálás.
Minden emberrel azon a nyelven kell beszélni, amit az illető érteni képes. Ha az MNASZ csak kizárólag hatalmi alapon képes kommunikálni, akkor így is kell nekik válaszolni...
Értettem elsőre, hogy mire gondolsz, viszont ennek a ténynek semmi köze a 2014-re tervezett változásokhoz.
A világon sehol nincs olyan, hogy -csupán a tehetségre hivatkozva- egyből külföldre szerződtessenek valakit. Főleg, ha még hazai licence sincs.
Akkor most ha az éven a sprintes kocsimat átcsöveztettem a jelenlegi sprint szabályoknak megfelelően 150.000ft-ért,majd jövőre csöveztessem át MNASZ szabályoknak megfelelően 250.000ft-ért????Sürgős lenne a válasz mert most jó idő van,van egy kis pénzem,tudnék venni flex korongot,gyorsan kicsapnám a csöveket,majd nagyobb darabokban bebetonoznám egy jó helyre,és ha a felbőszült emberek jól pofán b...nak majd titeket,lesz majd mibe kapaszkodnotok...
Bocsánat...lehet nem volt egyértelmű a fogalmazásom...elnézést.
Ha megengeded kifejteném bővebben:
Ha a tehetséges pilóták nem jutnak lehetőséghez (sajnos általában azoknak anyagi lehetőségük nincs) külföldre se nagyon fognak kijutni...jó tudom mese hogy jól mész és felkarolnak...de hátha...ezen kicsi esély is elvágva...
Mert sajnos a tehetség és az anyagi háttér nagyon ritkán találkozik...
lerbubu!
Kár temetned a rallye-sportot egy kényszerű döntés miatt. Radikális lépés? Az. Senki sem mondta, hogy ez a legjobb megoldás, de valamit lépni kellett. Az utánpótlás nevelést ne keverd bele, mert a mostani tervezethez semmi köze. Arról már hosszú évek óta nem beszélhetünk. A "határokon túl is öregbíteni kishazánk hírnevét" mondat roppant hangzatos, de nem tudom melyik rsz. nélküli sprintes kacsingat a Monte-ra?
Már nem is tudom milyen rég óta megyünk RTE-ben, amatőr bajnokságokban, stb. Hol teljes szezont sikerült mennünk, hol jóval kurtábbat. Eddig erősen bíztam, bíztunk abban, hogy az elmúlt évek fiaskói után majd csak jobb lesz. Hát a legújabb hírrel azt hiszem sok embernek sikerült tönkre tenni a szórakozását. Mert valljuk meg szórakozásról beszélünk nem kőkemény üzletről...... Bár a döntés alapján csak erősödött bennem a kétely, hogy itt csakis jó magyar szokásnak megfelelően pofátlan, gátlástalan lehúzásról van, lesz szó, amit ráadásul még leplezni sem próbálnak. Kezdődött ez év elején a "milyen anyagból van a bukócsöved" című agyrémmel. Aztán adjál be felelősségvállalási nyilatkozatot a gyártó részéről és minden rendben, máris megkaphatod a II. osztályú gépkönyvet.... Ettől még nem veszélyesebb a kocsi? Ezek után mi lesz majd a 2014-es gépkönyvezéseknél, rejtély....
Ezután látta az MNASZ, hogy gyakorlatilag a rally OBII. után már az OB I. is lemorzsolódott, s mit ad Isten gyorsan kellett cselekedni, ha önállóan nem megy, akkor majd megy erőszakkal! Nem vagyok kárörvedő, de nagyon remélem, hogy semmivel sem lesztek előrébb a jövő évben mint ezidáig! Őszintén remélem, hogy több honfitársamnak, barátomnak, versenyzőtársamnak lesz lehetősége külföldi versenyekre ellátogatni és hagyni ezt az egészet a jó fenébe!
Itt az a szó, hogy versenyzőbarát már régen nem létezik. Sőt, azt hiszem fordítva ültek néhányan a lóra! Uraim, el kell, hogy áruljam, tévedés, ha azt hiszitek a versenyzők vannak értetek!
De tudjátok mit, van ebben talán olyan dolog is amit üdvözölni is lehetne, ha értelmesen, fokozatosan nem egy tollvonással intéznétek el:
1. Tudom támogatni, hogy valóban felépüljön egy hasonló rendszer, ami régen volt, azaz szépen járja mindenki végig a lépcsőt amit kell, szerezzen pontokat, s azután jusson fel OB I-be már ha szeretne.
2. Ezt természetesen vonatkozzon a jelenleg OB I-ben versenyző emberkék egyrészére is, mert bizony volt aki semmiféle II osztályú uram bocsá sprint versenyzői múlttal sem rendelkezett, aztán hirtelen ( gondolom, mert megfelelő anyagi támogatottsággal rendelkezett, rendelkezik) , jobbnál jobb kocsiban találta magát, a kormány meg még most is a hátát szúrja!
3. Támogatnám azt is, hogy csak kétkerekes kocsi mehessen az alsóbb osztályokban, de a váltáshoz meg kell teremteni a feltételeket, a fokozatosságot. Nem mentem Mitsubishivel versenyen még életemben, de nyilván nem ugyanaz a ktsgvetése RTE versenyen, sprinten és OBI-ben vagy II-ben.
4. A lényeg a fokozatosságon van. Most azt mondjátok, hogy nem mehet a 4x4 meg a 2 literes vagy annál nagyobb szivómotor?! Mi van egy fullos, régi, kopott super 1600-os kocsival? Ha valakinek lesz lóvéja akkor garantáltan ugyanakkorát fog vele takarni mint egy M3-as BMW-vel! ( mondjuk mérnöki szemmel abban legalább van anyag a kis Citroennel szemben).
5. Miért hivatkoztok egy balesetre? Ha ennyire pofátlanul csináljátok a rallysport módszeres lejáratását, nyugodtan kijelenthetitek élő egyenesben, hogy nem kérjük az RTE és sprint bajnokságokat és mindenki fizessen be hozzánk mindent és kész. Nem kell ez az álságos viselkedés, mert nincs értelme.
6. Miért pont max. 1600 ccm? Miért nem 2000 ccm vagy 1800 ccm? Uraim, önök tudják a legjobban, hogy egy A-s 1,6-os kocsi jóval durvább lesz, mint egy mezei N-es 2,0-es! Mi alapján történt a döntés? Ennyi erővel mondhadtátok volna azt, is, hogy menjen az összes Lada OB I-ben, mert abból van a legtöbb, s több versenyző, több lóvé. Nyilván.
Egy szónak is száz a vége nagyon kilátástalannak érzem a rallysport jövőjét hazánkban. Szakértelem, versenyzői, nézői látásmód hiányában kizártnak tartom, hogy a jelenlegi érdekcsoportok égisze alatt működő MNASZ felelős, értelmes, több szempontból is megfelelő, kompromisszumos döntést hozzon! Pedig ha nem teszi, hamarosan megkondulnak a vészharangok.......
Ezen elnökségi közleményben leírtak alapján ha ez elfogadásra kerül akkor a rallysprint versenyeken és az RTE-ben csakis : Lada 1.3,1.6,Skoda 1.3,1.6,Suzuki 1.0-1.6,Honda 1.6,kispolski 0.0, Wartburg Tourist és Trabant nagyhangkisteljesítmény autókat fogunk majd látni ! Vissza a jövőbe (múltba)! Ja ! Lehet majd menni Citroen c2 vel is ! Valakinek van még valamilyen típusa? Igen ! Twingo r1, Citroen ds3 r1 vagy hasonló modern új karosszériás járművek !!!!
Én csak azt nem értem hogy demokrácia van...a miniszterelnököt mi választjuk...az önkormányzati képviselőket is...elvileg...
Akkor az MNASZ tagjait miért nem lehet nyílt szavazással megjelölni, illetve kiválasztani?
Miért lehet az hogy saját maguk jelölnek és választják meg magukat és önhatalmúlag döntenek szeretett sportunkról???
Belegondoltak hogy a jelenlegi rendelkezésük alapján hogy lesz ezek után utánpótlás nevelés? Lesz-e az apukáknak/anyukáknak annyi pénzük hogy a tehetséges ifjoncot versenyeztessék?
Akinek meg lesz annyi pénze tehetséges lesz a fiú?
Vagy a kedves szövetség fogja támogatni az utánpótlás kinevelését esetleg valahogyan?
Komolyan így kell megoldani hogy az ő sorozatuk sikeres legyen? Dögöljön meg a szomszéd lova is...
Most gondolom összedörzsölve tenyerüket várják a jövő évet hogy az ORB,RALLYE2 mezőnye ismét régi fényében pompázzon...
Egy dologtól vagyok kifeszülve de nagyon...megint (kis hazánkban ez gyakori jelenség) az a kérdés hogy hogyan és nem az hogy MIÉRT?
MIÉRT az RTE,SPRINT mezőnye a legnépszerűbb ma idehaza? Szerintem nem csak a pénz...talán 50-50 százalék...hanem inkább a társaság, a sokkal inkább versenyzőközpontú hozzáállás...
Megint az van hogy HOGYAN csináljuk meg hogy a miénk mennyen, ha kell más sikeres sorozatok eltaposásával...
Vannak azonban olyan pontjai is amik nem annyira felháborítóak...1 ilyen van...de mondjuk azon is lehetne módosítani. MNASZ-es gépkönyv...oké...fő a biztonság szerintem ezzel mindannyian egyetértünk...
Én ott voltam tavaly amikor Pénzes úr Miskolcon Üveges Gabival "beszélgetett". Akkor azt mondta hogy egységes biztonságtechnikai szabályokat vezetnek be, és ezalatt nem kell MNASZ-es gépkönyvet érteni, hanem az alapvető rendszereknek meg kell lenni és ennyi...
Most meg kötelező? Jó is meg nem is...megint a kispénzű, ámbár tehetséges emberek szorulnak háttérbe, azok akik talán határon túl is tudnák öregbíteni kishazánk hírnevét...
4-es pont...ehhez csak annyit tudnék hozzáfűzni hogy az Auchanba ha 1 kg-os kenyeret akarok venni nem fogják megtiltani és csak 0,5 kg-os kenyére engedélyt adni...
Mivel különbözik egy rutinos RTE-s vagy SPRINTES versenyző egy ORB pilótától?
Valószínűleg ha egy azon gyorsasági eredményeit néznénk meg lehet lenne meglepetés...
De ahogy KisKobi_ is írja...birka egy nemzet vagyunk...mindenki mint ahogy énis leírom itt a véleményemet és ennyi...nem fog változni semmi.De ez kikívánkozott, köszönöm hogy meghallgattattok!
Azt hiszem most kell a rallys társadalomnak (versenyzők,csapatok nézőknek egyaránt) kiállnia a rallysport mellett!Ki kell nyitni a szánkat,mert ebből elég!Ahogy a mocskos korrupt diktatórikus politika ellen sem teszünk és azt csinálnak velünk amit akarnak,itt is ez van folyamatban!Össze kell fogni és ki kell állni a rallysportért!Szánalom az egész MNASZ!
"Meg hol homológ a 48-as és 50-es weber a ladánál? GE szemes futómű?"
Kicsit nézd át az RTE szabályait. Nagyon eltér a FIA szabályoktól. Emberibb, versenyzőbarát, nem autógyár központú. Nem véletlen az, hogy az MNASZ az R2 szabályrendszerével gyakorlatilag lemásolta az RTE szabályait.
Abban viszont nagyon igazad van, hogy a műszaki ellenőrzés lehetne gyakoribb és alaposabb. Ahhoz, hogy a versenyzők őszintén gratuláljanak egymásnak, tudniuk kellene biztosan azt, hogy egyforma feltételekkel versenyeznek.
Üdv mindenkinek!
Az MNASZ vezetősége szerintem a versenyzőkért van ,az ő érdekeiket kell képviselje. Most úgy néz ki ez nem így van, látszik,hogy alkalmatlanok a feladatuk ellátására. Fel kell őket állítani, el kell zavarni az autósport közeléből ezt a csürhebandát .Sajnos nem tudok finomabban fogalmazni. Döbbenetes , ezt nem szabad engedni tovább.
Gusztustalannak tartom ezt a nyilvános pénzlehúzást,valami oka van hogy RTE-be 120 nevező van Rallye-1ben meg 40!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nagyon közel állunk a magyar autosport tönkretételéhez!!!!