TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Végre újra a dobogón!
Herczig Norbi elégedett a második hellyel
2011-05-02
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
701673847
Napi oldal:
30129
Jelenleg:
2213
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A dobogó második fokára állhatott fel a Skodás Herczig-Benics páros a miskolci megmérettetést követően. Norbival beszélgettem a verseny - és az előtti - eseményeiről, valamint a murvás futamokra való előkészületekről.

Kipihented már a verseny fáradalmait?
Nem, még nem! Szombaton nagyon későn végeztünk, vasárnap viszonylag hamar keltünk, így akkor nem sikerült pihennem. Vasárnap volt egy családi rendezvényünk, na, ott sok hasznomat nem vették, nem voltam egy túl társas lény! :-) Ilyenkor nekem 3-4 nap kell azért ahhoz, hogy azt mondhassam, hogy kipihentem a verseny fáradalmait. Kálmi szerint pedig egy hét kell, hogy egy sportoló újra azt a teljesítményt tudja nyújtani, mint a versenyt megelőzően.

Vegre_ujra_a_dobogon_1

A neten már megcsodálhatta mindenki, hogy kicsit átalakítottad a Skodát a prológ előtt. Szerintem nem csak engem érdekel, mi történt?
Úgy lesz a legjobb, ha elmondom az egész sztorit! Az egész ott kezdődött, hogy napközben kérvényeztük, hogy később állhassunk be a parc fermébe, mert megérkezni látszódott a hosszabb áttétel az autónkhoz, amit még csütörtökön a Skoda Motorsport adott fel. A futárcég autójában volt valahol Budapest és Miskolc között, lekövettük az árut, és vártuk. Bíztunk benne, hogy még a prológ előtt ki tudjuk cserélni, és akkor nem este, a sötétben kell kipróbálnom ezzel az autót. Késve, de megérkezett az alkatrész, majd a beszerelésnél volt egy kis nehézség és az utolsó utáni pillanatban visszaszerelték a rövid áttételű váltót, de annyira későn lettek készen, negyed 5-kor tudtam elindulni a Skoda kereskedésből a parc fermébe. Péntek délután, át Miskolcon, csúcsforgalomban, ráadásként még ballagások közepette, amikor egy figyelmetlen pillanatban egy hölgy hezitált előttem, hogy jobbra menjen, vagy maradjon az egyenesen menő sávban és én túl korán szerettem volna bemenni mellé és hátulról egy nagyon kicsit nekimentem. Én voltam a hibás, rögtön el is ismertem és a hölgy nagyon aranyos volt, mert a helyszínen elégnek ítélte meg, hogy megadtam a telefonszámomat, nevemet. A prológ várakozóból fel is hívtam és el is rendeztük az ügyet, így ezúton is csók és köszönöm neki! Így fél 5-ig beértem a parc fermébe, csak amint látszott is, volt egy kis fénysérülés az autómon! :-) A prológ után beszerelték a hosszabb áttételű váltót és javították ezt a kisebb hibát is.

Vegre_ujra_a_dobogon_4

Nem vagy babonás? Nem fordult meg benned, hogy rosszul kezdődött, rosszul is fog folytatódni?
Sokkal többet és másképp készültem én erre a versenyre, minthogy egy ilyen elronthatta volna! Inkább úgy fogtam ezt fel, hogy ezzel letudtam erre a versenyre a baleseteket, innét kezdve engem talán nem érhet baj!

Vegre_ujra_a_dobogon_2

Baj nem is ért ezúttal... sőt! Te gyorsultál ennyit, vagy a kocsi?
Mindkettő igaz! Alapvetően három oka volt a jó szereplésünknek. A legfőbb tényező mindenképp a váltóáttétel volt, azaz, hogy megkaptuk a hosszabb áttételt. A másik fontos tényező, hogy drasztikusan megváltoztattuk az autó futómű beállítását az Eger Rallye-hoz képest. Végül pedig azt mondhatom, hogy ennek a két tényezőnek az eredményeként sokkal jobban elhittem mindent, amit a tréningen csináltunk és sokkal biztosabban mentem az autóval. Legfőképpen a gyors kanyarokban volt nagyon stabil az autó, egészen másként viselkedett, mozgott a kocsi, mint az első futamon. Az első futam előtti tesztünk egy kicsit kapkodós is volt, most ez sokkal nyugodtabb volt. Aminek nagyon örültem, hogy jó volt az érzés az autóban, éreztük Kálmival, hogy jól megyünk, gyorsabbak is voltunk, mint az első futamon és ez visszaköszönt az eredményjelző táblán is.

Vegre_ujra_a_dobogon_3

Elégedett vagy?
Igen-igen-igen! Elégedett vagyok, jó az eredmény! Úgy gondolom, hogy az egrihez képest mindenképp pozitívan kell értékelnem, látszik az, hogy az első futamot követően egy nagyon pontos és tudatos felkészülést csináltunk minden téren. A sportoldalát tudtuk ennek megfogni és nem beledőltünk a kardunkba és siránkoztunk kisgyerek módjára, hanem valóban a problémával foglalkoztunk és abból fel tudtunk állni. Ez az egyik pozitívuma, a másik pedig, hogy a bajnokságban jó helyen állunk, hiszen feljöttünk a második helyre. Nincs messze az első hely, hosszú még ez a bajnokság, jönnek a szorzós murvás versenyek... Mi ezen a két futamon értékes pontokat gyűjtöttünk, de azt gondolom, hogy nincs még itt eldőlve semmi, talán most mi egy ici-pici lépéssel előrébb vagyunk, de ez nem jelent semmit, főképp a szorzók miatt, ami nagyon megkavarhatja még az állást, főleg úgy, hogy 5-6-7 olyan páros van, aki bármikor tud gyorsasági szakaszt nyerni. Talán most még erősebb a mezőny, mint a tavalyi évben volt, és pont ezek a "keresztbe verések" miatt mondom, hogy még semmi  nem dőlt el! Meggyőződésem, hogy teljesen a végsőkig fog ez a harc tartani!

Vegre_ujra_a_dobogon_5

Most, hogy jól belejöttetek az aszfaltos versenyzésbe, rögtön mentek is murvára...
Igen, és itt most megint az a kérdés, hogy ki, hogyan fog akklimatizálódni? Nekünk tavaly jól sikerült, rögtön az első murvás versenyen jól szerepeltünk, az extrém időjárási körülmények ellenére is. Alapvetően nagyon szeretem azt a környéket, és az én vágyam az lenne, hogy a rendező "visszataláljon" az Örségbe, hogy oda vissza tudja "csempészni" a gyorsasági szakaszokat, mint ahogy az pár évvel ezelőtt is volt. Azok ott szenzációs pályák voltak! Mindig abban reménykedem, hogy oda egyszer azért vissza tudunk menni! Ha a 2008-as évet, vagy a tavalyit nézem, akkor azért... hááát... hogy rallye-s szlenggel éljek: "nem egy tál eper"! :-) De ez van, ha ezt jelölik ki, akkor annak megfelelően fogunk felkészülni!

Ez a hír most jelenik meg 5490. alkalommal
Share |
2011.04.28-30.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
18. HELL Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k