TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Versenyezni mentem és nyerni akartam
Elek Pisti képes kétszer is felborulni egy versenyen
2013-12-13
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701699041
Napi oldal:
55323
Jelenleg:
2620
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_1

Idén keveset láthattuk Elek Pistit versenyezni. Két futam volt csak a neve mellett, most a Mikulás Rallye-n esett egy kicsit aztán egy nagyot. A verseny után kérdeztem a táncban is otthonos pilótát:

Idén mikor is láthattunk versenyezni?
A magyar bajnokság ezekkel az új szabályokkal nem volt nekem szimpatikus, így csak Veszprémben indultunk először Földi Nikivel. Aztán pár hete voltunk a Waldviertel Rallye-n, ami az elmúlt három évben már állandó verseny a naptáramban, és most indultunk a Mikulás Rallye-n.

Elmondhatjuk, hogy a murván érzed otthon Magad...
Imádom! Az aszfalton ahhoz, hogy csúszkálni tudjál, ahhoz nagyon erős autó kell! Ráadásul ha csúszkálsz, akkor nem is vagy gyors. 

Murván más. Sodródik az autó... És ne azért sodródjon, mert keresztbe teszed, hanem azért, mert gyorsan mész.

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_4

Menjünk végig ezen a három futamon!
Veszprémben mi történt?
Egy fél év után ültem újra autóba, a tavalyi Mikulás Rallye-n mentem utoljára. Munkából jövet-menet tudtuk le a futamot. Péntek reggel lerohantunk, felírtuk a pályákat. Szombaton megjöttek a fiúk az autóval, gépátvétel, egyebek. Mentem egy kört az autóval egy félreeső helyen és már délután el is rajtoltunk.

Elsőre egy negyedik idővel kezdtünk, Frici nyerte a szakaszt. A kategóriatársaktól 1 másodpercet kaptunk. Bemelegítésnek nem volt rossz.

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_5

Aztán a következő szakasz háromszáz méterénél defektet kaptunk, félreálltunk, szép komótosan kicseréltük a kereket. Igazából sietni akartunk, de kínlódtunk a kerékanyákkal, a srácok túlzottan ráhúzták és a kis kézi szerszám nem akart segíteni... A versenynek annyi volt.

Másnap teszteltünk az első körben Hankook gumit, a második körbe visszaraktuk a kopott gumijainkat. Aztán már csak a magunk szórakoztatására mentünk.
 
Milyen volt az osztrák futam? Mivel egy időben került megrendezésre a magyar szezonzáróval, egy kicsit kevesebb információnk volt most róla. Én magam is több, mint tíz éve ott vagyok ezen, de most kimaradt...
A Waldviertel Rallye idén is elköltözött. Eddig Horn városa körül volt megrendezve, most átvitték a központot egy Grafenegg nevű helyre, egy gyönyörű Habsburg kastélyba. A pályák nagy része megmaradt, de természetesen osztrák szokás szerint megkavarták őket. Voltak hasonlóak, mint tavaly, de teljesen ugyanazokon a pályákon sosem megyünk. Murva kerekekkel lehetett menni, néhol aszfalton.
 
Adta azt a jó érzést, amit vártál tőle?
Maximálisan! A verseny előtt szétáztak a pályák. Egyik pillanatról a másikra változott az idő. Elől zárt, hátul nyitott mintás gumival kezdtünk. Hiba volt. Végigkínlódtuk az első napot. Még így is az abszolút ötödik helyen voltunk.
Igazából az volt a gond, hogy mi bioetanollal neveztünk és ezért nem engedtek elöl rajtolni. A negyvenedik hely környékén indultunk. Kaptunk 3 percet a benzines mezőnyhöz képest, majd később négyet, de így is folyamatosan utolértünk versenyzőtársakat. Volt aki flottul elengedett, volt aki kevésbé volt figyelmes. 6x kellett előznünk. Jó erős percet hagytunk bent a pályán. Ha ez nincs, akkor az abszolút 3. helyen tudtunk volna fordulni.
Én sem voltam teljesen megelégedve magammal. Ezek a kihagyások, ez a ritka versenyzés érződik rajtam. Sokan mondják, hogy kellene gyűjteni a kilométereket. És most már én is így éreztem.
Másnap már jó volt, átsoroltak, tudtunk problémamentesen autózni. Az első kör után feljöttünk a harmadik helyre, de sajnos egy tíz forintos elektromos csatlakozó megállított bennünket.

Amíg mentünk, nagyon élveztük.

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_2

Most újra Mikulás Rallye és nagyon keményen bekezdtél.

Tavaly is úgy kezdtem, hogy ami kifér a csövön. Most is hasonló volt a terv, de próbáltam kicsit ésszel menni. Most is behúztuk az első szakaszt, mint tavaly, csak most nem nagy előnnyel, csak egy-két másodperccel. A lényeg, hogy meg tudtuk nyerni a gyorsot, de szerettem volna nagyobb előnnyel lejönni. Új taktikám az, hogy az elsőn bekezdeni, ami kifér a csövön úgy menni.

Olvastam az interneten, hogy meglepte az egyik blog cikkíróját, hogy az első gyorsot mi nyertük. Ilyenkor elgondolkodok, hogy már régóta csinálják az oldalukat, és nem értettem, hogy mi volt nekik furcsa ebben... Úgy látszik valakinek még mindig meglepetés, ha gyorsan megyek a murván...

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_3

A második szakaszon egy kicsit sok volt és felborultatok. A fórumok zengnek a történésekről...

Nagyon csúszott már az elején is, alig tudtam a rajt után befordulni az aszfaltról. Megállapítottam, hogy csúszik, de hát szinte normális, hogy a murva gumi csúszik az aszfalton. Nyomtam ahogy tudtam, és amikor ehhez a bizonyos kanyarhoz értünk, ott is odaengedtem az autót rendesen a fékúton, az emelkedőn jól lassul az autó, de nem akart megállni. Olyan volt, mintha inkább gyorsulna. Húztam egy kézit, gondoltam azért befordítom. Dugtam egy egyest, de az autó már átcsúszott a túloldalra. Óóóó, mondom itt baj van. Előre nem ment az autó, szépen az oldalára borult. És az EvoIX-es ha már az oldalán van, akkor tetőre is borul segítség nélkül... Leáramtalanítottam, vártam, hogy a sok nézőből majd csak jönnek oda és visszaborítanak. Lógtunk a kocsiban egy jó darabig. Az én oldalamon alig volt mozgás, azt nem láttam, hogy Nikinél már gyülekeznek a nézők. Kiabáltunk, hogy borítsatok vissza. Ő sem érzékelte, hogy az Ő oldalán már dolgoznak a srácok, megkérdeztem mi legyen, mondta, hogy szálljunk ki. Kicsatoltuk magunkat, fejre estünk. Niki oldala felé próbáltunk kimenni, de pont akkor kezdték meg mozgatni az autót. Kiabáltunk, hogy várjatok, már kiszállunk! Gondolom az adrenalin ott is dolgozott, átborították az autót.
El tudod képzelni, ahogy Niki és én a plafonon térdeltünk és a visszaborításnál mint egy dobozban a dobókockák, csapódtunk mindenfelé. 
Persze dühös voltam, elsősorban magamra, hogy elrontottam a dolgot.
Aztán nem igazán értettem, hogy ha ennyi néző van, például Miskolcon már borulás közben ott vannak és visszabillentik. Csüngtünk egy darabig és azt gondoltuk, már ki kell másznunk.
Amikor kiszálltam, mérges voltam.
Aztán ezzel kapcsolatban kapom a kritikákat.

Azt gondolom ezzel nem is nagyon kell foglalkoznom, de azt hozzáteszem, hogy ezek a nagy rali szurkolók és hozzáértők közül a legnagyobb hangúaknak fogalma sincs, hogy mi zajlik egy pilóta fejében ilyenkor. Volt aki azt mondta, hogy volt már ő is hasonló helyzetben. Hát nem tudom ki az a pilóta, aki nyugodt tud maradni hasonló szituációban.

Egyszer elmondtam őszintén anno a véleményemet, amikor nézők százai várták, hogy ki megy rá a hatalmas sziklára és ezen ki voltam akadva, mert ezzel tönkretették más versenyét, ahelyett, hogy segítettek volna és eldobják a sziklát... Úgy látszik ez már le fog követni a pályafutásom végéig...


Biztos jobb azokat a cikkeket olvasni, ahol megy az ömlengés és a nyálaskodás. Én mindig el fogom mondani őszintén a véleményemet. Akinek nem tetszik, nem tetszik. Akinek meg tetszik, az elfogadja.
 
Maradjunk egy kicsit a versenynél és maradjunk még egy kicsit a fórumoknál is:
Azt kérdezik sokan, akik nem ismernek Téged, ha valaki felborul egy versenyen, az miért borul fel másodszor is??
Mosolyogva kérdezel, mert ennél jobban ismersz engem...
Egyszerű. Versenyezni mentem!
Mondták, hogy miért voltam ennyire túlfűtve, hiszen ez csak egy himihumi verseny volt.
Ha az volt, akkor miért jöttek el nézni??
Nekem teljesen mindegy, hogy ezt Mikulás Rallye-nak hívják, vagy egy magyar bajnoki futamnak. Úgy mentem oda, hogy tavaly megnyertük és most is meg akartam nyerni.
Amikor először felborultunk, akkor azt mondtam: oké, rendben, így jártunk.
Az autó kicsit fénysérült volt, pókhálós volt az üveg, de megpróbáltam a leggyorsabb lenni a maradék szakaszokon. Idén már ettem itt Veszprémben a kefét, amikor a defekt miatt már nem is volt kedvem tovább élesen menni, de most azt mondtam, hogy meg akarom mutatni. A hátralévő négy szakaszból minél többet meg akartunk nyerni. Nem foglalkoztunk azzal, hogy hányadikok vagyunk. Úgy mentünk, mintha a győzelemért mennénk.
 
A második bukás sokkal komolyabb volt...
Hívtam a verseny rendezőjét a verseny után, hogy az előfutók jelezték, hogy azon a szakaszon az egyik kanyar nagyon veszélyes, egy nagy jégfolt van ott. De ezt a versenyzők felé már nem továbbították, csak később értesültünk róla...
Jól mentünk a szakaszon, jók voltak a féktávok. Aztán odaértünk ebbe a bizonyos kanyarba, Jutaspuszta előtt még a fehér murván. Niki még szólt is, hogy jegesnek tűnik. Lassabban is kezdtem a kanyart, mint ahogy korábban ezt elterveztem, de a kanyar közepén egy nagy jégfolt volt és úgy leszálltunk az útról, mint annak a rendje.

A külső íven egy nagy fenyőfa volt, annak nem akartam nekimenni. Egy-két bokrot lecsaptunk, és nagyjából úgy jártunk, mint anno Asi: egy nagy bombatölcsér kidobott és repültünk egy nagyot. Így utólag azt mondhatom, hogy örülök, hogy most beszélgetni tudunk egymással, annyira durva volt a szituáció.

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_6

Megsérültetek?
Nikinek sajnos az egyik fogából lepattant egy kis darab. El volt keseredve. Nekem is fáj mindenem, de semmi extra. Remélem Niki is minél hamarabb rendbe jön.

 
Az autó nem nézett ki túl jól azokon a képeken, amit a verseny után mutattatok...
Egyszerűsítsük le: bódécserés. A fő dolgok megmaradtak, a motor, a futómű és a váltó használható...

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_7

Semmiképp sem szeretnélek sem Téged, sem a szervizcsapatot megbántani, amikor azt mondom: az autótok eleve nem egy top autó. Mi a terv vele? 

Az autó újra lesz építve. A csapat minden lehetőséget megad, az autónk mindig jól fel van készítve. Nem egy R4-es és az N4-esek között sem a legerősebb...
 
A nézők azt sem tudják, hogy mi történik például egy ilyen Mikulás Rallye-n...
A tavalyi futam után felhívott Mátrai Gábor, aki a magyar Mitsubishiknek nagy részét programozza és ő mondta, hogy István, ez egy őrület... Olyan autóval nyerted meg a versenyt, amit még nyárra programoztak, melegre és a 33-as szűkítővel mentem, miközben az ellenfeleknek újra lett programozva az autó a hidegre és a nagy szűkítőre.
 
Most is ugyanúgy mentem, ahogy tavaly és ahogy nyáron: azóta nem lett újraprogramozva. Fel lett készítve, ahogy kell. Nagyon jó volt vele menni, fantasztikus volt vezetni.
Három éve nem nagyon karcoltam meg az autót, tavaly kitörtem egyszer a futóművét. Most lerendeztem rendesen.
 
Tudunk beszélni a jövőről?
Az interjú elején beszéltünk arról, hogy idén is kevés versenyen mentem. Ez köszönhető annak is, hogy otthon van már négy gyerek és ők az elsők! És ezen kívül erősen kiveszem a részemet a magyar táncsportból, a nagyobbik lányom táncol és talán sokan tudják, hogy a Magyar TáncSport Szövetségnek az alelnöke vagyok. Az energiáimat erre fordítom. Ezért sem tudtam annyira a ralival foglalkozni.
Ettől függetlenül próbálok többet menni jövőre. Jövőre megpróbálunk valami külföldi, ERC programot összehozni, de csak murva futamokon. Még semmi konkrétat nem tudok mondani ezzel kapcsolatban, de ebbe az irányba gondolkodok.
 
Nem értettem, hogy miért ágálnak a magyar versenyzők az aradi futam ellen, hiszen az tényleg kemény, embert próbáló verseny volt. Azt sem értem, hogy miért nem tud egy Waltviertel Rallye bekerülni a magyar bajnokságba. 
 
Én keresem az újat, keresem a mást.
És ezek a külföldi futamok kedveznek nekem, hiszen aki ismer, tudja, én szigorúan csak kettőt megyek a pályákon. Ha négyet, ötöt lehet is menni, és akkor hármat megyek, az már nagy csoda.
Szombat reggel odamegyünk, kényelmes ebéd és 3-4 körül már megyünk haza. Felírjuk, lepontosítjuk, viszlát!
A rali az nem pályaversenyzés, felírjuk, lepontosítjuk és majd amit hallok a jobb oldalról, abból megyek. Itt ami megy, az pályaversenyzés, de azt a Hungaroringen kell csinálni, ahhoz nem kellenek az erdei utak.
 
Azoknak, akik szeretik, ahogy megyek és azoknak, akik biztatnak, és minden versenyzőtársamnak kellemes Ünnepeket kívánok! Örülök, hogy senkinek sem esett baja ezen a változatos Mikulás Rallye-n és ugyanezt kívánom azoknak is, akik a Szilveszter Rallye-n indulnak!

Támogatóban, pénzben, rengeteg alkatrészben és jó autóban gazdag új esztendőt kívánok az összes ralisnak! A nézőknek pedig élményekben gazdag versenyeket!

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_8

 


a csapat partnerei:

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_9

 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_5

 



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

 

Ez a hír most jelenik meg 6038. alkalommal
Share |
2013-12-06
Veszprém • amatőr
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k