Veszprém elõtt mondták
Veszprém elõtt mondták
2006-07-19
interjúk • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
737515107
Napi oldal:
58660
Jelenleg:
1700
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Megjelent a Rally&Racing újság legújabb száma
Az újságba készült interjúinkból mutatunk meg néhány részletet

Gerencsér Titi

30… Ennyi éve rallyzol… Nagyon kerek és nagyon szép szám…
Honnan indult?
Motorral kezdõdött, motocrossoztam… Estem egy egészségeset, ami után azt mondták, hogy ezt abba kellene hagynom…
És akkor jött a rally…

Elõször Trabant a FÕTAXI-nál, szlalomversenyek, ügyességi versenyek, majd 1976-ban indultunk elõször a Salgó Rallye-n… Mindjárt harmadikok lettünk Katival, Õ volt az elsõ navigátorom. Majd 1978-ban kategóriát nyertünk.
Aztán jött a Zsiguli, 16 éven keresztül. Mindjárt úgy kezdtük, hogy Csobánkán fejre álltunk, de azért nagyon szép évek voltak azok is. Gruppe B, majd VFTS és az A-s autó…
Kifutott a homologizációja a VFTS-nek és aztán mentünk a kisebb kocsival. Mondjuk a VFTS-ünk is érdekes volt, hiszen kereklámpásból lett átépítve széles kocsivá. Egy rendszám kísért végig..
Utána jött az Opel Kadett GSI, de az annyira nem tetszett, hiszen nem a farát csapatta.
3 éven keresztül mentem vele.
A Ford Escort Cosworth következett, négykerék hajtással, turbóval, aztán jött a Mitsubishi Lancer. Az egyik szponzorunk visszalépett tavaly, így vissza kellett ülni a Fordba. A Mitsu bent áll a garázsban, várja, hogy valaki kibérelje, megvegye.

Milyen a H csoportos élet?
Egész jópofa brigád van ott a H csoportban. Élvezik az autózást és csak egy-kettõ van, aki életre halálra megy, a többiek azért mennek, mert imádják ezt a dolgot és enélkül nem is tudnának meglenni…

Mint ahogy Te sem…
Ez a baj… Sok-sok ötszázas Merci pötyögött ki a kipufogón.
Ennek ellenére örülök, hogy harminc évig azt csináltam amit imádok, szeretek, különösebb gondok és kihagyás nélkül.

Várható újabb harminc év? Van ambíció?
Peeersze! Az hajt most, hogy a szegény öreg szerkezetet is életben tudjuk tartani, menni tudunk vele. Most egy kicsit fejlesztjük is még és lesz az jobb is…
Ha be tudunk jönni az elsõ 30-ba, akkor már egy két Mitsut el kellett, hogy verjünk…
Egerben is így álltunk, de aztán a váltót fogorvoshoz kellett vinni. Most vastag fogak készülnek bele és reméljük, hogy sípolni is fog.

 

Kakuszi Zsolt

Összegezzünk egy kicsit: Hogy tervezted és mi lett belõle?
Már régóta így tervezzük… És számunkra is meglepetés, hogy így sikeredett.
Sikerült jól beállítanunk az autót a teszteken és talán ennek köszönhetõ az utóbbi két jó eredmény. Úgy gondolom, hogy korábban sem a tempós részeknél volt a baj, hanem a beállítások nem voltak megfelelõek. Most nagyon megtaláltuk murván a jó futómû értékeket.

Az autó kapott valami fejlesztést idén?
A motor fel lett újítva, de már nem nagyon van mit rajta fejleszteni, sajnos. Legalábbis a gyár nem nyúlt hozzá már 2002 óta… Komplett új motort kellene hozzá, de ezt nem várjuk. Volt kis önindító problémánk, sikerült ezt megoldanunk. Ettõl megbízhatóbb lett.

Még egy futam van a murvabajnokságból…
Biztató a pontelõnyünk és nagyon bízok benne, hogy sikerül megcsípni a murvabajnoki címet. Bízom benne, hogy a technika nem szól közbe és nem azon fog múlni. Mi mindent elkövetünk a jó szereplésért.

Veszprém?
Túlélõ verseny. Mindig volt bajunk, defektek, fék. Nagyon oda fogunk figyelni…

Super1600-os bajnoki cím?
Már régóta érik… Harmadik éve küzdünk érte. Bízom benne, hogy aszfalton is tudunk gyorsulni, Miskolcon is már közel voltunk Robiékhoz az elsõ napon.
A budapesti futam pályáit nagyon szeretjük, jókat szoktunk ott menni. A ceredi gyorsot kell jól feldolgoznunk. Nem tudom. Elõször a veszprémi futamon kell túljutnunk…

 

Tagai Tamás

Ez volt idén az elsõ befejezett versenyünk, ennek ellenére belülrõl nem éreztem azt, hogy úgy mentünk volna, hogy mindenképpen célba kell érnünk. Nyilván rossz lett volna úgy hazamenni, hogy megint az árokból szedjük ki az autót, megint lakatolni kell és megint egy nulla pontos versenyt hagyunk magunk mögött.
Nagyon vártam a versenyt, hogy össze tudjam hasonlítani az idõket a tavalyi eredményünkkel, amikor abszolút másodikként értünk célba.

A mûhelyben két N csoportos Subaru is rajtkész állapotban van.
Az N12-est talán láthatjuk Veszprémben is?
Igen, nagyon reméljük, hogy el tudjuk hozni az autót a következõ futamra és egy olyan páros fog vele menni, akik alkalmasak arra, hogy jól szerepeljen az autó. Ez mindenképpen jó lenne nekik is, nekünk is és az autónak is.

Ez egy 2006-os autó, a Prodrive-tól vásároltuk és mi építettük össze nagyrészt Prodrive alkatrészekbõl. Egy abszolút ütõképes és az N csoportos szabályok szerinti legutolsó fejlesztésû kocsi.

Az N10-es autó minden Túraversenyen indul és talán az elsõ osztályban is szerepet fog kapni.

Mivel lennél elégedett a következõ futamon?
Mindenképpen közelebb kell kerülnünk az elejéhez. Alapvetõen fontos ez számomra…
Jó lenne visszakerülni oda, ahol nagyjából voltunk tavaly év elején, év közepéig.
Nem tudom, hogy mik a bajok, vagy hogy egyáltalán vannak e bajok. De az van, hiszen lassúak vagyunk. Egyszerû lenne azt mondani, hogy ez a technika ide elég. Még ez akár igaz is lehet, de megpróbálunk gyorsabban menni! Megpróbálunk kicsit többet bevállalni. Van már egy befejezett versenyünk, nem gond, az, ha felborulunk, utána úgyis az aszfalt autóval megyünk, lesz idõ rendberakni… A viccet félretéve: meg kell próbálni gyorsulni, összeszedettebben menni…

 

Turán Frigyes

WRC-ket versz… Volt róla szó, hogy Te is WRC-vel indulsz…
Ennek tudatában talán jól döntöttetek…
Mindenki szeretne WRC-vel menni, mi is. Sokat dolgoztunk érte, de nem úgy jött össze az anyagi háttér, hogy ez lehetõséggé váljon. Nem tudtunk volna úgy menni WRC-vel, ahogy én szeretnék… Elegendõ teszttel és rendesen felkészülve.
Az A-s autóval meg tudjuk azt csinálni, hogy kellõképpen tesztelünk, sokat fordítunk arra, hogy a motor jól be legyen programozva, hogy a gumikkal megfelelõen tudjunk bánni. Egyre jobban kezd kialakulni egy jó összhang az autóval… Már minden porcikáját ismerem, a beállításoknál is hamar végzünk, hiszen tudjuk, hogy mire mi lesz a válasza…
Szombathelyen például az elsõ kör után a hátsó futómûvet állítottuk lejjebb 1 centiméterrel és sokkal jobban az úton lehetett tartani.
Csak akkor váltottam volna másik autóra, ha megvan az anyagi keret ahhoz, hogy ki tudjuk autózni belõle azt a különbséget, ami egy A-s autó és egy WRC között lehet…

Visszatérve az elõzõ kérdésre:
Ezzel az A-s autóval WRC-ket lehet verni...
Igen, lehet!
Nagyon jó, konstans idõket lehet vele autózni, amivel lehet szorongatni a WRCket.
Azt látom, hogy két, illetve három autót biztosan nem lehet vele megverni.
Janikát és Benik Balázst és a Turi féle Fabia-t biztosan nem, más dimenziókban autóznak. Olyan fejlett a technikájuk, hogy õket már nem, de Tagai Tomival, Hercziggel, Vizin Laci bácsival jó harcokat tudunk vívni és közel azonos idõket tudunk autózni.

Az A8 bajnoki címe a cél, ugye?
Én máshogy fogalmaznék: az lenne a cél, hogy ne legyen technikai problémánk. Ha ez megvalósul, akkor nagy esélyünk van arra, hogy megnyerjük a bajnoki címet és abszolútban is jól végezzünk.
Látszott a két murvás futamon, hogy amikor nincs technikai gondunk, akkor ott tudunk lenni az elejében.

Beszéljünk egy kicsit a családról…
Hirtelen nagy lett a nõuralom otthon...
Megfordult az összetétel… Eddig ketten voltunk férfiak a kutyámmal a családban, most ez kevés a lányokkal szemben, hiszen megszülettek az ikerlányaink. Nagyon büszke vagyok rájuk, hiszen természetesen gyönyörû szépek és több nyelven beszélnek már most, de tényleg nagyon nagy dolog ez az életemben.
Érdekes, hogy épp a fehérvári tréninget fejeztük be, mikor hívott a feleségem, hogy valószínûleg megindult a szülés… 27 perc alatt értünk fel Csórról a János Kórházba… Rusznák Laci navigátorom mondta is: olyan érzése volt, hogy itt elkezdõdött a verseny. Odaértem idõre és minden rendben volt.

 

Ez a hír most jelenik meg 5077. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k