Veszprémben már éleslövészeten
Bútor Robi Citroen C2 R2 MAX-al
2009-06-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732098134
Napi oldal:
82056
Jelenleg:
2067
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Bútor Robi három versenyen előfutott egy matt fekete Lada VFTS-el. A gödöllői pilóta tovább építette ezzel az eddig sem kicsi népszerűségét, mindenhol látványosan, szemet gyönyörködtetően autózott.
Kérdés volt, hogy meddig bírja anélkül, hogy ne versenyezzen...
Hát eddig...


Meguntad már a VFTS-t?
Úgy hozta az élet, hogy újra élesben versenyezhetünk, ami azért egy komolyabb feladat, mint előfutni.

Azt gondoltam, hogy sokkal jobban fogom élvezni a VFTS-t és sokkal tovább. Az első két versenyen még nagyon lelkes voltam, annak ellenére, hogy Egerben nagyon keveset tudtunk menni, hiszen a technika ördöge kibabrált velünk és ugye, de ezt Te is jól tudod, Miskolcon is volt problémánk bőven. Salgón már jobban kijött, hogy nem az igazi tét nélkül menni OB futamon és ez nem igazán az én világom. Ráadásul még egy ilyen történet is elég sok pénzbe kerül. Ahhoz, hogy normálisan tudj üzemeltetni egy ilyen autót az sem egy olcsó feladat.

Kellett valami értelmet találni újra a versenyzésben, hogy legyen értelme újra elmennünk a versenyekre. Természetesen ehhez egy nagy adag szerencse is kellett, hiszen a Salgó-Gemer Rallye-n találkoztunk a PH Sport vezetőjével, Bernard Piallat-val, akivel évek óta nagyon jó barátságot ápolunk és aki újra tett egy ajánlatot arra, hogy Citroennel versenyezzünk. Tavaly is megtette ezt az ajánlatát, akkor nemet mondtam rá, de most megismételte az ajánlatát, miszerint nagyon szeretné, ha egy Citroen C2 R2 MAX-al versenyeznénk. Rövid gondolkodás után úgy döntöttünk Balkányi Gyurival, a csapatfőnökömmel, hogy elfogadjuk ezt az ajánlatot.

Bernard Piallat, a PH Sport vezetõje:
Nagyon szeretünk magyar versenyekre járni és Bútor Robit nagyon jó pilótának tartjuk.
A magyar csapat nagyon profi, nagyon jól tudunk együtt dolgozni és bízunk benne, hogy Robi meg tudja mutatni a magyar versenyzõtársaknak, hogy mire is képes ez a kis méregzsák, a C2 R2 MAX murván.
Örülünk, hogy újra itt lehetünk és reméljük, hogy több magyar pilóta is alternatívát lát ebben az autóban…


Tehát Bútor Robi újra a Citroen-Total Rallye Team színeiben versenyez a magyar bajnokságban?
Így van!
Veszprémben egy C2 R2 MAX-al, utána pedig egy C2 S1600-os versenyautóval.

Beszéljünk előbb a kisebb autóról!
Milyen ez a kis C2, hova lehet ezzel odaérni és mik a céljaitok?
Ez egy A/6-os versenyautó. Azért fejlesztették ki, hogy tehetségkutató célokra használják. Jóval olcsóbb vele a versenyzés, mint egy S1600-os autóval, ugyanakkor izzig-vérig versenyautó, nagy élmény vele autózni.
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek ezek a gyári versenyautók. Közel állnak egy Super1600-os autóhoz, viszont a költségei sokkal alacsonyabbak. Gondolok itt a vételárra és a fenntartására is. Szekvenciális váltóval, tökéletesen állítható futóművekkel rendelkezik, nagyon jó a súlyelosztása. Nagy fékekkel, nyomatékos motorral, de mégis költséghatékonyan lehet ezzel az autóval versenyezni.

Nagyon bízom benne, hogy fel tudjuk venni ezzel az autóval is a Super 1600-osokkal a versenyt, de ehhez nagyon keményen kell menni és nem lehet hibáznunk. Meg szeretnénk nyerni Veszprémben a két-kerék hajtásúak versenyét, de nagyon kell koncentrálnunk és nagyon fel kell készülnünk, hogy ezt az eredményt el tudjuk érni.
Ehhez mindennek klappolni kell!
Azt nem szabad elfelejteni, hogy utoljára Svájcban ültem versenyautóban, a többiek idén már mentek három versenyt, nagyon össze kell magunkat szedni, ez nem kérdés.

Magunkat… Mit takar ez, van változás a csapatban?
Neem, nincs! Természetesen Vilivel megyek!
És az is természetes, hogy nagy csapatmunkára van szükség a jó eredmény eléréséhez.
Biztos vagyok benne, hogy a PH Sport mindent megtesz, hogy tökéletes autót kapjunk, de hát ez mindig is így volt.
Mi is rengeteget dolgoztunk az elmúlt egy hónapban, hogy teljes legyen a történet. És még közel sem vagyunk készen. Egy már korábban megszervezett nyaralásra indulok épp és csak a verseny tréningjének napján érkezem csak haza, addig a csapat többi tagján a hangsúly, de a végeredményre majd nekünk kell a pontot feltenni Vilivel.
Megpróbálok majd nagyon keményen és gyorsan menni, aztán majd meglátjuk, hogy mennyire fog ez sikerülni.

A Super 1600-os projektről is beszéljünk néhány szót.
Ha jól tudom, ez az az autó, amivel május végén egy svájci futamon Sebastian Loeb a feleségével előfutott?
Így van! A svájci Rallye du Chablais meghívott vendégeként, a PH Sport szervizelésével ezzel a fehér Citroen C2 S1600-al indult mint előfutó Sebastian Loeb a feleségével május végén.
Azóta már a PH Sport teljes revízióján esett át az autó és szinte null kilométeresként fog a csapatunk tulajdonába kerülni. Ez egy legutolsó fejlesztésű C2-es. Bernard, a PH Sport főnöke csak annyit mondott az autóról, hogy semmiféle összehasonlítást nem lehet tenni a 2004-ben használt autó és e között. Azt mondta, hogy majd meg fogom látni, hogy ez egy teljesen más, sokkal jobb autó és szerinte még inkább illik az én vezetési stílusomhoz és nagyon fogom élvezni.
Majd csak Pécs előtt tudom kipróbálni az autót, akkor tervezünk egy 50-60 kilométeres tesztet. Bízom benne, hogy tényleg minden úgy van, ahogy mondják és egy vérbeli és megbízható

Ha jól tudom, saját szervizcsapat fogja üzemeltetni az autót?
Igen, mindent tudsz… :)
Saját szervizcsapattal, magyar szerelőkkel tartjuk versenyben az autót. Az első két-három versenyen még igénybe fogunk venni PH Sportos segítséget, lesznek szerelők, akik segítenek a mi srácainknak megtanulni az autót, hogy ne érjenek meglepetések.
Ez azt is jelenti, hogy Veszprém után a következő nagy feladatunk, hogy augusztus elejére felállítsuk a saját csapatunkat. Szervizautóstól, felkészített szerelőstől, hogy megbízhatóan tudjuk szervizelni az autót.
Nincs rá sok időnk és régen csináltam már ilyet, de szeretem a kihívásokat... :)

Mik a hosszabb távú tervek?
2010 végéig szeretnénk ezzel az autóval versenyezni.
A következő szezonban a magyar bajnokság mellett szeretnénk valamelyik külföldi futamon is elindulni vagy egy VB, vagy pedig egy IRC versenyen. Talán a legreálisabb esély egy Barum Rallye-ra van, ár érték arányban ez adná a legtöbbet. Komolyak a pályák, mentem már ott, élveztem, jó lenne újra odajutni és természetesen ott Tóth Imi navigálna.

Fontos még elmondanom, hogy a C2 R2 projektet a PH Sport és a Citroen Sport támogatja!
Nagyon köszönöm nekik a lehetőséget és a bizalmat. Nagy dolognak tartom, hogy úgy gondolták, én tudnám a legjobban megmutatni ennek az autónak a képességeit murván, nagyon bízom benne, hogy jó eredménnyel tudom majd meghálálni ezt a bizalmat.

Szerintem nagyon sokat feltennék most ezt a kérdést:
És mi van, mi lesz a VFTS-el??
A VFTS felkészítve áll a garázsban. Ha időnk engedi és lesz olyan sprintverseny, ahol szívesen látnak minket és úgy gondoljuk, hogy el tudunk indulni, akkor, ahogy eddig is, megmutatjuk a nézőknek az autó mindkét oldalát…

HELL Salgó-Gemer Rallye
A Premier Video Stúdió összefoglalója

Nagy élmény a VFTS-el autózni, szeretnénk még ezt is folytatni és nagyon remélem, hogy a Citroennel is tudok majd eredményesen és látványosan autózni…

Ez a hír most jelenik meg 8709. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k