Mivel látom senkit nem érdekel az elnézés.... nem baj Ernõ csak az hibázik
aki dolgozik még szerencse hogy ritkán kérnek fel, különben írhatnál havonta.
hu0olb!
Az általad megálmodott "sportszerû vita" azonos kvalitású partnereket igényelne. Ahol az egyik fél javaslatára, észrevételére, a másik oldal csak hatalmi szóval képes reagálni, és mindenben csak a támadást véli fölfedezni, ott nincs értelme megszólalni sem.
Ortodox!
Idézem önmagam:
"az lenne király ha mindenkire egyformán, ugyanazon szabályok vonatkoznának"
"A felügyelõk egy zárt kaszt, szinte "megközelíthetetlen" esély sincs a személyi frissítésre, a társulatból csak kihalni lehet, függetlenségük megkérdõjelezhetõ.
Csak az elmúlt pár éveben hány szabálysértés maradt megtorlatlan (súly, üzemanyag, tankolózóna, IE behajtás, gyorsasági blokád, felügyelõk fenyegetése)
Megújulást: személyekben szabályalkotásban, alkalmazásban!! Konkrét szabályok, korrekt alkalmazás, hosszútávú koncepció kidolgozása, ez lehet a jövõ!"
Elég egyértelmû a megoldás nem?!
Jogos,hogy kell foglalkozni egy "félrerakott" IE táblával,ebben teljesen igazad van. Inkább arra próbáltam rávilágítani,hogy sportszerû vita lenne, elfogadással, megkövetéssel...nem mindenki fújná a magáét,hogy én így,te úgy....meg amúgyis nem lesz.rom....
Egy potenciális Janikának lehet,hogy ez mégjobban elveszi a kedvét....
Az a baj,hogy izzik a levegõ a rallyban,meg az egész országban...nincs összetartás,de széthúzás az ezerrel...mentalitásunkkal van a baj, hosszútávon kellene gondolkozni,nem csak sz.rni bele....bár ez márcsak az én naivitásom....
Bocs, de KELL foglalkozni a félrerakott(?) IE táblával, mert lehet, hogy egy potenciális "Janikának" veszik el a maradék életkedvét. Milyen jövõképet kap a sportról az a kezdõ, aki látja, hogy a Bajnok fittyet hány a szabályokra?
Másik:
"ha változna a hozzáállás a személyek cserélõdnének"
Sajnos nem. Ha a személyek cserélõdnének, akkor... talán...
Vissza kellene térjen a rally az egészséges medrébe.
Kétségtelen,hogy RTE-be is már olyan Ladák vannak,hogy az árából már egy EVO-t lehetne venni,meg fent tartani.
Kétségtelen,hogy akinek meg van a büdzséje annak nem lehet azt mondani,hogy nem költhetsz egy Ladára(ezt más típusú autóra is nyugodtan le lehet vetíteni) 6millió forintot,mert szerencsétlen kisebb pénzû emberke labdába sem fog rúgni....ebben senkit nem lehet korlátozni. DE!
Ha felsõbb szinten hoznának kõbe vésett szabályokat, akkor talán elindulna egy folyamat, ami a jövõre való tekintettel jót tenne a sportnak. Ez egy drága sport,de meg kellene szüntetni,hogy ennyire anyagiassá váljon...mi értelme annak,hogy valaki egy,két, három évig versenyzik mondjuk RTE-be. Elautózik rengeteg pénzt,majd eltûnik a süllyesztõben,mert a hitel elfogyott vagy esetleg csak a hátszél csendesedett,egyszerûen csak megunta...
Kontinuitást kellene csinálni,következetesen kellene mindent megálmodni! Én is nagyon szeretnék majd RTE-be versenyezni,de abszolút szorgalmazom azt,hogy szigorítsunk a szabályokon,legyen egy kis technikai butítás,legyenek hasonló autók minden kategóriába, mindent vonjunk be bizonyos keretek közé és talán visszatérne a régi "szaga" az egésznek. Ma már inkább a divatról, a megtehetemségrõl, meg a nagyképûségrõl szól az egész....
Nincs itthon tehetségkutatás...vagy van pénzed,temérdek mennyiségben, vagy semmi és csak szenvedsz,vagy még annyit sem.
Emberek jönnek a semmibõl,hatalmas anyagi háttérrel aztán 1-2 év múlva senki nem tud róluk semmit...
A jövõvel kellene foglalkozni!Nem azt kellett volna csinálni,hogy a sok sprint futamot eltörlik,hanem más keretek közé kellene terelni az egészet. Azzal,hogy megszüntették a sprint futamokat,mert sok embernek, nagy "autóversenyzõnek" az érdekeit sértették,zavarták. Meg egy két cápali meg cápeti egy kis pénzt akar belõle csiholni magának, pont azzal kellett volna foglalkozni,hogy legyen végre a sprint meg az RTE tehetségkutatás,a kezdõ lépcsõfok...Fiatal,kisebb pénzû emberkék is labdába rúghassanak, ne kelljen azzal szembesülnie,ha nincs egy autóra kapásból 7számjegye bele se kezdjen az egészbe,mert nincs értelme...
Az volt a terv,hogy majd sokkal több versenyzõ lesz ezáltal a nagyobb osztályokban,szerintem ez nem jött be,mint sok más sem...Látni kellene,hogy árvíz kell ide,nem locsolgatni...másképp nem lesz változás...
Én sprinten még mindig szorgalmaznám azt,hogy utcaigumikon kellene gurulni...emiatt sokan kõvel dobálnak,de slickkel nehéz megtanulni a fizikát...de ez lehet nem így van:)
Ortodox kollegára hivatkozva tényleg eltértünk már a "vita" a epicentrumától,de egy kicsit lehet párhuzamot vonni...
Ha változna a hozzáállás, személyek cserélõdnének. Ilyen vita sem alakulna ki,mert mindeki a versenyzéssel foglalkozna és nem azzal,hogy mit történt egy félra rakott IE táblánál. Bizton állíthatom,hogy ha egyszer ilyesféle változások indulnak el itthon, akkor megint lesz majd Ranga Lacink,Ferjáncz Attilánk, Szuhanyik Benitónk, Hideg Jánosunk, Janikánk, Gerencsér Titi bácsink és nem egy két évig létezõ,"tündöklõ" versenyzõk...elnézést,ha valakit kihagytam,hosszú sort lehetne írni, szerencsére:)
Szummájaként a hablatyolásomnak, gyökeres változások kellenének...a kályhától kellene megint elindulni...ilyenkor sok tyúkszemre rá kell lépni,de ha valaki tényleg azt akarja,hogy hosszútávon legyen jó a honi rally,bizony ezeket a lépéseket meg kell hozni,meg kell lépni!
R007 ötlete: "akinek van pénze 4WD autóra vagy más motoros szörnyre, az menjen az Orb-be", Ez valóban jót tenne az Rte-nek. Talán közelednénk az eredeti rally-túra koncepcióhoz, vagyis kisebb költségek, szûkebb határok az erõviszonyok között, stb. Ennek a megoldásnak az a hátulütõje, hogy az Orb-be való bekerülés mégjobban csak anyagiak kérdése lesz, nem pedig versenyzõi képességeké.
Tehát, ezt sem nevezném a legoptimálisabbak .
R007 idéznék Tõled: "Tehát az RTE-ben maximálni kell a motor ûrtartalmát 2000cm-ben, turbóval 1600cm-ben, hajtás 2WD, ki kell írni egy junior kupát max. 1600cm szívó motoros autókra "kereklámpás" mûszaki változtatások lehetõségeivel. Az RTE-ben csak normál kereskedelemben (benzinkúton) kapható
üzemanyagot és széria utcai gumit lehessen használni. Akinek van pénze 4WD autóra vagy nagy motoros szörnyre az menjen az ORB-be. "
Én ugyan egy ideje RTE-ben próbálok levegõhöz jutni egy egyszerû A-s ladával, de az már észbontó, hogy mi zajlik ott is. Nem normális dolog sztem, hogy egy átlagos évadot 1,5-2 millió ft között lehet kihozni, ha nincs nagyobb javításod, törésed és max, minden 3. versenyre teszel fel új gumit, ha egyáltalán labdába akarsz rúgni. Itt Kom-Egom megye környékén teljesen megszûntek az ARK futamok, így más lehetõség nincs. Van egy két páros, aki igazán jól kijön egymással, de vannak akik vérre menõ küzdelemnek élik meg az egészet, holott fogalmam sincs mit profitálnak belõle ( pláne egy ladával) a felhalmozott adósságokon kívül. A vége az, hogy eltûnik mindenki a süllyesztõben. Anno mikor versenyezni kezdtem még arról szólt az RTE is amirõl kellett azaz küzdelemrõl, szórakozásról, utánpótlásról, stb. Most mirõl szól: akinek több a lóvéja, az már tud óvni, csalni, bejelentéseket tenni, stb. De ez van.
R007!
A tények ismeretében megértelek és elfogadom, hogy arra figyelmeztetsz, az idealizmusom, ablakon kidobott fölösleg. Azonban továbbra is nyitva marad a kérdés: hogyan tovább? Téged kérdezlek, miután hozzám képest, Te közelebb vagy a tûzhöz, és több midenre van rálátásod, mint nekem innen az északi felvégrõl. Azt már megírtad, hogy mi az, amit tenni kell(ene). Most azt kérdem, mi az amit tenni lehet, hogy ez a katyvasz ne maradjon így tovább?
Nem voltam ott, másodkezes információk alapján nehéz megállapítani ki a hunyó. Ma a Rally-ban sajnos nem mindenkire vonatkoznak egyformán, ugyanazon szabályok. A felügyelõk egy zárt kaszt szinte "megközelíthetetlen", esély sincs a személyi frissítésre, a társulatból csak kihalni lehet, függetlenségük megkérdõjelezhetõ. Cak az elmúlt pár éveben hány szabálysértés maradt megtorlatlan (súly, üzemanyag, tankolózóna, IE behajtás, gyorsasági blokád, felügyelõk fenyegetése). Megújulást: személyekben szabályalkotásban, alkalmazásban!! Konkrét szabályok, korrekt alkalmazás, hosszútávú koncepció kidolgozása, ez lehet a jövõ! De ma ott tartunk, hogy az élmezõnyben mindenkinek volt már valami stiklije ami el lett meszelve (persze) vannak kivételek de õk nincsenek jóban a tisztségviselõkkel), a csapatvezetõk manapság többet vannak a felügyelõk körül mint a szerívparkban. Más, a mai morál tragikus, ma egy rallystának azt mondod fair play, azt hiszi anyázol vagy azonnal a Wikipédiát bújja. Az idealizmus szép dolog, de egy idõ után átgondolandó és talán nem ártana tenni is valamit.
R007!
Nem, vagyunk olyan viszonyban, hogy kóstolgassalak, ráadásul nem is az én stílusom.
Egyszerûen csak megpróbáltam jelezni, hogy ne térjünk el a vitaindító témától. Balga módon hiszem, hogy ha egy ilyen abszurd esetet kitárgyalunk, ha a "hunyót" pellengérre állítjuk, azzal talán elõsegítjük a sport megtisztulását.
Vagy talán túlzottan idealista vagyok?
Szerintem kár filozófiálni ezen a "rally" kérdésen. Két féle versenyzõ van:
1. azért megy mert szereti. Hála istennek talán ebbõl van több!!! (maximum néhányan túl vállalják magukat. Ezek esnek egy jó nagyot, aztán helyre áll a fejükben az egész, ha meg nem, akkor jó sokba kerül és feltöltik a létszámot)
2. azért megy mert ebbõl él. Na ezeket a többi nem érdekli. Nekik ez pénzrõl szól. Nem kevésrõl, sokról.
A cél érdekében átgázol, cselez, mindent szabályosnak beállítva felhasznál. De Õt a pénz motíválja. (ezért akár egyet is lehet vele érteni.) Jó, sokaknak szúrja a szemét. De Õ úgy gondolja ez felmenti, mert pénzért csinálja. (Neki az a jó, ha kevés a versenyzõ. Sok ellenfél - sok gond.)
A két csoport sosem fog egymással "versenyezni". Egyszerüen nem tud.
A Vezetõség jó része meg már rég óta s***ik az egészre. Meg kell élni!!!Mindig - minden körülmények között.
Na, ez öli meg az egészet.
Igazad van. "Te" versenyeztél, a "Te" pénzedbõl és idödbõl. "Õ" alkalmazott. Azzal megy és úgy, ahogy a teszt azt megkívánja. Ez NAGY különbség. Elképzelhetõ, hogy "Õ" is másképpen ment volna, ha hagyták volna. Na én arról beszéltem. Üdv
Tisztelt "Sporttársak"!
Azért azt ne felejtsétek el, hogy a 19 éves gyermek nem versenyezni jött, hanem versenykörülmények között gumit tesztelni. (gondoljatok bele ha nem ezt teszi??!!!) Akkor lett volna igazán magyarázkodás.
Üdv
Remélem,hogy egyszer azok az emberek is így látják a dolgokat akiknek jogar van a kezében a magyar rally döntéshozó asztalánál...
Amit írtál az maximálisan támogatandó és lehetne "Bibliának" is venni.
Nincs semmi baj azzal,ha valaki a kereklámpás zsigulis idõszakot hozza fel,meg nyugodtan el lehet térni a témától. Itthon már mindenki a kiskapukat keresi, lassan már nem is a versenyzéssel foglalkoznak,hanem csak azzal,hogy hol mentsünk,csaljunk, kinek van igaza meg kinek nincs...ujjal mutogatásban már nagyon jók vagyunk....
A lényeg pont azon van,hogy változás kellene, a jövõt alakítani!
Addig még ennyire "anyagias" a rally,addig csak leépülés lesz, évrõl évre kevesebb induló, gyenge marketing érték...
Igenis kellenének lépcsõfokok! Én személyszerint az RTE felé kacsingatok,ha egyszer összejön,de abszolút szorgalmaznám R007-es ötletét...végülis az RTE-ben kezdõdik a rally, legyenek korlátok amiket nem lehet átlépni...Talán így egyszer visszanyeri régi fényét az R2, ORB...
Lassan már komolyabbak a sprint és túra versenyek,mint azok a versenyek amiknek komolynak kéne lenniük.
Sok ember biztos foggal körömmel ez ellen van,de ha a jövõt nézzük,gyökeres változásokat kell hozni a magyar rallyban,mert a mostani irányvonal nem helyes....nagyon nem....
Az idei változások megint csak a kiskapukat erõsítik, részrehajlás, meg a spanok majd érvényesülnek.
Merni kellene változásokat hozni. Biztos rengetegen hõbörögni fognak, mindent megtesznek majd azért,hogy NASA technológiával kolbászolhassanak sprint futamokon,RTE futamokon...de így jövõre sem lesz több induló ORB-be és tényleg jönnek külföldrõl 19 éves kezdõ rallysták orrot fújni....
Még valami kedves Ortodox! A Magyar Rallysport jövõjét csak abban befolyásolja a sokat rágott story, hogy ez megtörténhet.
Ha szebb jövõt akarunk akkor azzal kellene foglalkozni amit leírtam. Az érintettek a jelen szereplõ,i de nem meghatározói a hazai autósport történetének. Jövõt kellene építeni!!
Konkrétan kóstolgathatsz, mivel nem láttam a konkrét esetet amúgy meg mindenki jól értesült, én meg nem!
Ezért általánosságban írtam le a véleményem: "Az idõellenõrzõvel kapcsolatban már mindenki elmondta amit akart, az lenne király ha mindenkire egyformán, ugyanazon szabályok vonatkoznának. Azonban 35-éves autósportos múltamban nem nagyon emlékszem, hogy a rendezõt meszelték volna el hasonló esetben" mit akarsz még?
Vicces, hogy olyan kér számon sportszerûséget aki elõzõ évben mindent megtesz egy gyors kivételéért.
Nem vicces, hogy vannak akik minden szabálysértést megúsznak. Meg kellene újulni, szerkezetileg, személyileg!