Vidéki Csabi siklóernyőzik
RTE bajnokai - sorozat - N/2
2008-02-07
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732033292
Napi oldal:
17214
Jelenleg:
1755
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Vidéki Csabi és Keresztesi Péter egy méltánytalanul elhanyagolt kategória büszke bajnokai. A régi rali-túrás páros tavaly megnyerte az N/2-t, és hát persze, hogy Csabit is az idei évről faggattam - de csak 2007 kivesézése után… 

- Halleluja, hogy feléledt az N/2-es az évad második felére! Ám attól függetlenül, hogy az év második felében értékeltek csak titeket N/2-ben, azért ti előtte is indultatok…
- Petivel már együtt megyünk 6 éve. A 2007-es év elég rosszul indult akár anyagilag, akár autófelkészítés szempontjából nézve. Egyre nagyobb falatnak tűnik, hogy nemhogy emeljük az autó színvonalát, hanem már a szinten tartás is. Mivel kevesen indultak az N/2-ben, így átsoroltak bennünket az A/3-ba. Látva a kategóriát, mi azt mondtuk, hogy ha belekerülünk a 10-be, akkor ez már jó. Habár a szponzorok felének elég nehéz azt eladni, hogy 2004-ben bajnokok voltunk és folyamatosan dobogók, ezzel az autóval meg - bár igaz, hogy másik kategóriában, de - a 10-be alig fértünk bele. Utána az a döntés lett, hogy induljon-e ez az N/2. Ez nagyon jó, mert egyforma szintű autók vannak. Nem hiszem azt el, hogy nincs Magyarországon olyan ember, aki kevesebb pénzzel és idővel rendelkezik és ne szeretne egy olyan autóval menni, amit év elején becsületesen megcsinált és egész évben tud úgy menni vele, hogy semmi baja az autónak.

- Ezt már sokszor fejtegettük, de szerinted mi az oka annak, hogy ennyire népszerűtlen az N/2?
- Igazán ez a kategória az, ahol a legkönnyebb csalni. Talán ez nem mozgatja az embereket, emiatt hidegedtek el tőle. Nagyobb élmény egy zörgős, csattogós autóval menni, legyen ez egy Lada vagy most már azért rengeteg nagyobb autó is van. Én mindig reálisan próbáltam látni, és tudom azt, hogy nekünk ez az, ami elérhető, ez az, amiben tudunk bizonyítani.

- Soha nem akartál váltani? Akár A-ba, akár egy másik N-be vagy H-ba mondjuk?
- Szerettünk volna. Voltak álmok, hogy csináljunk belőle A-s autót. Volt rengeteg lehetőség, de ha megnéztük a számokat és a saját lehetőségeinket, akkor rögtön kiderült, hogy igazán esély sincs rá. Nekünk az volt a cél, hogy menni egy teljes évet. Ez nagyjából már hat éve cél, hogy ott lenni az első versenyen, ott lenni az utolsón, legyen új gumi, mindenünk meg legyen és egy kerek történet legyen egy év. Ehhez képest az első két versenyről mindig lemaradtunk, mert nem tudták ideadni a szponzorok a pénzt, mert nem készült el az autó időre. Ezek voltak a célok és természetesen meg volt az álmunk is, hogy beleülünk egy nagyobb autóba, beleülünk egy A-s autóba, de reálisan csak ezek vannak. 

- Idén mi lesz veletek?
- Idén nem tudom. Keressük a lehetőségeket. A "jó gazdasági helyzetben" szponzorok nagy részét nem azt mondanám, hogy elvesztettük, hanem a lehetőségek nekik sincsenek meg, hogy bennünket támogassanak. Mindenki a túlélésért harcol. Szeretnénk menni mindenféleképpen, de egyre kevesebb reális esélyt látok arra. Az a baj, hogy ez, hogy mi most bajnokok lettünk, az, hogy 2004-ben bajnokok voltunk, ezt effektív készpénzre váltani nem sikerült. Lehet, hogy a mi ügyetlenségünk, de itt az Alföldön ezt készpénzre nem lehet váltani. Hiába mondjuk azt, hogy mi marha ügyesek vagyunk, és képesek vagyunk megállni a helyünket akár feljebb is vagy bárhogy, ez igazán nem eladható.

- Nem tudom, hogy a kategóriatársakkal mennyire tartod a kapcsolatot, de ha jöttök, akkor hogy fog állni az N/2? Mit tudsz róla?
- Nem tudom. Szerintem nagyon kevesen leszünk. A tervünk egyelőre az, hogy egy-két versenyen menjünk. Lassan mi is eljutunk oda, hogy összeszedünk egy versenyre pénzt és megpróbálunk ott menni, de hát ez kevés a bizonyításra. Ez csak a magunk megnyugtatására elég, hogy igen, mi azért tudjuk, hogy képesek vagyunk csinálni.

- Ha teszem azt, ne adj Isten nem jön össze az, hogy idén elinduljatok, akkor mivel próbálnál meg pótolni?
- Hiányozni már akkor hiányzott, amikor szó volt róla, hogy reálisan nincs rá esély, hogy egész évet menjünk. Pótlás gyanánt lassan a siklóernyős vizsgámat leteszem.

- Mióta siklóernyőzöl?
- A repülés mindig is mozgatott. Ez az a része, ami elérhető házi motorral, mert a motor az fontos, hogy zúgjon. A siklóernyő olyan, mint az ejtőernyő, egy banán alakú kupola, a Pilisben lehet látni, ahogy mennek vele. Ezt az Alföldön úgy lehet megoldani, hogy van a hátadon egy motor. Ez az, amit a legszabálytalanabbul lehet csinálni. Ez a legveszélyesebb, marha lassan megy, de arra jó, hogy az ember kiszellőztesse a fejét és valami zúgjon a fülébe.

- Ez volt a fő szempont, amiért pont a siklóernyőt választottad ki?
- Meg mert ez a legolcsóbb. Ez szabad repülés és egy milliós alatti történet, és elérhető. Jó az idő, délután van két óra, ki lehet menni, ki lehet a napi gondoktól szellőztetni a fejünket. A rali is erre volt jó. Szerettünk autózni, elment az ember a napi gondoktól távol, és kiszellőztette magát. Jó társaságban voltunk. Nekem jólesett, hogy elsők lettünk. Az egy nagyon jó dolog, de én ugyanolyan hévvel csináltam akkor is, amikor még Trabantoztunk, és nem volt eredmény. Az élmény volt a lényeg és a társaság. Hogy olyan emberekkel voltunk együtt, akiket meg lehetett hülyíteni fél perc alatt és jól éreztük magunkat. Az a baj, hogy most marhára elment a nagy, drága autókkal és nincs az az élmény, amit mi kerestünk ebben. Nagyon nehéz megtalálni azt, hogy jól érezzük magunkat, hülyítsük egymást és jó élményekkel menjünk haza. A szórakozás tűnt el belőle, meg az embereknek az egymáshoz való viszonya változott. Ha a nagy öregekkel beszélgetünk, elmondják, hogy az utolsó csavarját, az utolsó alkatrészét is odaadta az ellenfélnek azért, hogy a pályán tudja megverni, hogy meg tudja nyerni a versenyt. Ezt ő is ugyanúgy visszakapta. Most meg lehet nézni, hogy honnan lehet egy alkatrészt esetleg egy másik autóstól elkérni. Erre nagyon kevés az esély.

- Én egy kicsit tartok tőle, hogy ti, mint az egyik utolsó harcosai ennek a tényleg, igazi hobbi sportnak, mert Iván hivatalos kategóriája szerint ez szabadidősport, szóval, ha ti mindannyian eltűntök, akkor ki fogja tartani a lelket ebben a túrában?
- Ott vannak még, akik ugyanezt el tudják mondani: az Öcsiék, Maciék, ők talán az utolsó mohikánok ebben, de az biztos, hogy a Macival is erről beszélgettünk, hogy már nem az, mint mikor lementünk Mezőtúrra a saját porunkban forogni és marha jól éreztük magunkat. Mindenki mindenkinek a barátja volt, más hangulata volt. Most elment egy olyan irányba, hogy ki az, aki meg tudja venni a drágább alkatrészt, ki az, aki meg tudja venni a drágább autót és hatalmas nagy autók vannak.

Annak idején, amikor elkezdtük és valakinek volt egy 205-ös Peugeot-ja az volt a király, az volt a drága autó 10 évvel ezelőtt. Most meg olyan minőségi és olyan típusú autók mennek a versenyen, hogy olyat közúton sem is igazán lehet látni, nem népautók. De ami igazán a probléma a raliban, hogy nincs nagyon már rá idő. 3-4-5 nap volt a versennyel együtt a felkészülés meg minden, és rengeteg időt, pénzt és energiát felemésztett. Közben nekem is van most már egy lassan egyéves lányom. Ha minden igaz, akkor Petiéknél nyáron születik gyermek. Ezek is döntően benne vannak abban, hogy az idei döntést meghozzuk.

- Akkor ragadjuk meg ezt a vidám témát, és maradjunk kicsit ennél. Hogy hívják a kislányod?
- Luca Hanna.

- Terveztek még kistestvért neki?
- Neki van egy nagytestvére, van egy 16 éves bátyja. Benne vagyok ám a korban!

- Én azt gondoltam, 28-29 körül vagy…:)
- Aha, plusz egy tízes.

- A család mit szól ahhoz, hogy valamivel mindig el kell, hogy foglald magad - ha éppen nem ralival, akkor a kevésbé veszélyesnek nem igazán nevezhető siklóernyővel?
- Nehezen. A párom azt mondta, sokkal jobb volt, amíg az autósport volt, mert ugye őt úgy ismertem meg, hogy versenyeztünk. Most van egy másik sport, amivel én is csak most ismerkedek, most tanulgatom és marha nehéz, mert az első pillanatban csak a rossz élmény van, csak a nehézségek vannak. Ő már megmondta, hogy jobban örülne, ha ismét raliznánk, abban szívesebben segítene. Ez egy kicsit veszélyesebb, de olcsóbb. A mi lehetőségeinkkel hamarabb tudok ernyőzni, mint autózni. Annak idején volt arról szó, hogy ne legyen versenygumi. Többen kérdezték, hogy fogunk úgy menni? Hogy mennénk? Ugyanúgy, mint 10 évvel ezelőtt mentünk. Hosszabb féktávot kell venni, lassabban kanyarodni, ennyi. Csak egyformábbak voltak az autók.

- Igen, ilyen szempontból igazságtalan ez a rendszer, de ez olyan dolog, hogy régen azt se tudtuk, hogy mi az, hogy mobiltelefon, ma meg már élni nem tudunk nélküle.
- Így van, haladni kell. Csak mi már benne vagyunk a korban és az ember szívesebben beszélget azokról a régi dolgokról, ami egy idő után csak szép emlék marad. :)

Ez a hír most jelenik meg 2837. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k