RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Világi Péter tűzállóban
a műsorvezető Kassán Ignissel
2005-05-25
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
710513297
Napi oldal:
263558
Jelenleg:
4415
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Világi Péter
Rádiós, tévés műsorvezető.
A Danubius Rádióban műsort vezet, az RTL Klub-on telefonos élő műsort.
A Kassa Rally nevezési listáján ott lesz a neve...


Péter! Honnan kezdődött?
Már gyerekkoromban imádtam az autókat, de ettől még nem kezd el feltétlenül rallyzni az ember. Szerencsére van egy unokatestvérem, Világi Tamás, Ő kitalálta 18 éves korunkban, hogy majd egyszer indulunk rallyban és én majd navigálok neki. Ebből aztán az lett, hogy van egy VFTS-e, másodosztályban indul vele.

Miskolci születésű vagyok eredetileg, mindössze 10 éve élek a fővárosban.
Feljártunk a Bükkbe, ha leesett a hó azért, ha nem esett, akkor azért.
Az első autóm egy zsugorhajtókaros motorú kereklámpás Zsiguli volt.

Innen indult az egész és aztán mikor elkezdtem rádiós műsorvezetőként dolgozni, akkor eszembe nem jutott, hogy versenyezzek. Focista voltam és ma is igazolt játékos vagyok a negyedosztályban.
Amikor a Petőfi Rádió reggeli műsorát vezettem, akkor egyszer vendégként meghívtuk Janikát, akit előtte nem ismertem, éppen akkor nyerte meg sokadik bajnoki címét. Ő volt a sztárvendég, beszélgettünk. Ott élő adásban megemlítettem, hogy anno én is terveztem, hogy elindulunk, de anyukám, mint minden féltő szívű anya nem örült ennek.
Janika azt tanácsolta, hogy induljak álnéven, akkor a szülők nem tudják meg sosem, nem lehet belőle baj.

Ezt az egész történetet meghallotta Király Gábor Pécsett, aki mint utólag kiderült, folyamatosan hallgatta a műsoromat, de nem ismertük egymást. Kaptam Tőlük egy e-mailt, hogy Király Gabinak nincs navigátora a Mecsek Rallye-ra és arra gondoltak, hogy mi lenne, ha navigálnék neki…

Még előtte soha nem ültem éles versenyautóban, leveleztünk, de nem gondoltam, hogy tényleg komolyan gondolják. Találkoztunk és vitt a VFTS-el Árpádtetőn…

Gondolom élvezted…
Sejtheted. Végig vigyorogtam…
Onnantól kezdve nem volt kérdés, hogy én ezt nagyon szeretném csinálni.
Navigálni is, de majd egyszer talán vezetni is.

Elindultunk a 35.Mecsek Rallye-n 2003-ban, ahol a második nap az esőben az árpádtetői halszálkásnál kiegyenesítettük a kanyart, három fát összeszedtünk, az autó hátulja pont a cső aljáig tartott…

Ahogy a híreket hallom, ez nem vette el a kedved.
A Gabi mellett ültem utána még két versenyt, de időhiány miatt nem tudtam folytatni a versenyzést, viszont elkezdtem gyorsaságizni.
Ez sokkal kevesebb időt és energiát emészt fel az adottságaiból kifolyólag.

Zengő Zoli szervezte a médiakupában indultam. Első évben még csak az Astrával, ez pont elég volt első lépcsőnek, tavaly és idén is a Clio Kupában versenyzem.

Ezek teljesen rallymentes évek voltak?
Korántsem! Természetesen ha tehettem akkor nézőként ott voltam a rallyfutamokon és a magam eszközeivel megpróbáltam minél több rallyt beszempészni a műsoraimba.

Aztán tavaly év közben felhívott Janika, akivel a korábbi műsor óta nem nagyon beszéltünk. Felhívott és mondta, hogy a szombathelyi előfutása mellé mi lenne, ha beülnék mellé navigálni. Természetesen igent mondtam, hisz ha utcai autóval is, de nagy élmény a hatszoros bajnok mellett ülni.

Összebarátkoztunk, röhögtünk, poénkodtunk, néha még pályát is diktált.

Akkor az év eleji pletyka, miszerint Te navigálsz Janikának, nem volt alaptalan?
Nem, valóban felmerült ez is, de nekem ehhez se a tudásom, se a tapasztalatom nincs meg. És a legnagyobb gondom az időbeosztásom volt, rádiós, tévés műsorvezetőként nagyon nehéz ennyi időt elvenni a munkámtól.

Navigátorkodni nincs időd, akkor most beülsz vezetni…
:) Igen :)
Ez most egy egyszeri alkalom.
Felhívott a Szíjj Zsolti a SPEEDY motorsporttól, akit már korábbról is ismerek. Ő arra gondolt, hogy mi lenne, ha kipróbálnék egy kupás Ignist, hisz nekik van három is, bárki bérbeveheti és megmérettetheti magát vele.
Az a baj, ha ilyen kérdést kapok, hogy van e kedvem beülni bármilyen versenyautóba, akkor arra mindig azt mondom, hogy van.

Ha tehetnénk, sokan így lennénk vele, nincs is ezzel baj :)
Nekem nem baj, reméljük neki sem és a nézőknek sem lesz baj.
Az autóról ugyan nem tudtam semmit, de Zsolt kedvező feltételek mellett bocsájtja a rendelkezésemre.

Azért egy Kassa Rallye-n elindulni nagy kihívásnak tűnik.
Feltétlenül.
Egy verseny alatt több versenykilométert mehetek, mint egy év alatt a  hegyiversenyeken. Elsőre ez nagyon jó mókának tűnt, aztán mikor belegondoltam, hogy azért ha csak a kis Ignissel is, de komoly feladat. Navigálni még csak-csak, de hát én fogok vezetni…

És ki fog navigálni? Esetleg Palotás Petra?? :)
Nem, nem Petra, hanem Patkó Gergő barátom, aki normál esetben Zsolt Daninak navigál.
Anno még Ő és Büki Ernő tanítgatott navigálni, egyszer beszélgettünk és akkor említette, hogy Kassán nem mennek. Ez az eszembe volt, mikor ki kellett találnom, hogy valami ráérő profi navigátor kell magam mellé beültetni. Ő bajnok volt N2-ben a másodosztályban és tavaly első osztályban is Danival, azt hiszem képbe van rendesen ezügyben.

Hálás vagyok neki, hogy be mer mellém ülni és a Multialarm SE-nek is, hogy a színeikben indulhatok.

Nem akarlak megbántani, de valószínűleg nem fogsz Nagyváradi Zsoltinak nehéz éjszakákat okozni…
Neeem. Mindenképp szeretném elkerülni azt a képet, hogy most jött a médiából egy gyerek és itt azt hiszi, hogy milyen jó pilóta.
Nincs bennem ilyen!

Azt gondolom, hogy szerencsés helyzetben vagyok, a médiafigyelem jobban összpontosul olyanokra akik képernyőn vannak. Ennek köszönhető az Astrázás és a Clio-s versenyzés is. Annyira tudok vezetni, hogy ezt tudom élvezni. Ahhoz, hogy jobb helyezést érjek el, mint ami, ahhoz sokkal több időt és energiát kellene ebbe belefektetni, ami sajnos nekem jelen pillanatban nincs. Ahhoz pedig, hogy rallyba bármelyik kategóriába ott tudjon lenni az első háromban, ahhoz különleges tehetségnek is kell párosulni. Az időn túl ilyen különleges tehetségem sincs és én ezt későn is kezdtem, szóval nem hiszem, hogy bárkinek tartania kelljen tőlem.

Ha úgy tudunk Gergővel kiszállni az autóból, hogy ami bennünk volt, azt megtettük és autóztunk egy élvezeteset, akkor már nagy baj nem lehet.
Még nem ültem az autóban, Kassa előtt pár nappal fogunk tudni tesztelni, autózni fogunk egy jót.

Én pedig azt gondolom, hogy szerencsés dolog az a rallynak, hogy nem csak akkor van róla szó, ha valamilyen baleset történik, hanem akár úgy, hogy egy ismert személy beül egy autóba és azon túl, hogy próbálja jól érezni magát, azon túl népszerűsíti is ezt a sportot.
Sajnos egy kereskedelmi TV-ben könnyebben kap helyet egy baleset, mint egy sporthír.
Ezért jó, ha a műsorvezetők néha be-be ülnek versenyautók volánja mögé.

Annak idején Zengő Zolinak kíváló ötlete volt a médiakupa.
Azon túl, hogy a sorozatot népszerűsítették az újságírók, szinte minden médiában megtalálta azt az emberkét, aki sokkal hitelesebben tudott nyilatkozni egy-egy ilyen ügy kapcsán. Olyan emberek beszélhetnek versenyekről, akik már megtapasztalták, hogy milyen érzés versenyautóban ülni.

A munkád során tudod hasznosítani, hogy néha tűzálló overáll is van Rajtad?
Amikor a Danubius Rádióhoz kerültem, akkor Búza Sanyi programigazgató megkérdezte: Igaz az, hogy autóversenyző vagy? Ez így ebben a formában nem igaz - válaszoltam - műsorvezető vagyok, aki indul néha autóversenyeken, és imádok versenyezni, de nem tartom magam autóversenyzőnek. Jó, jó - mondta a Sanyi - csak azért kérdezi ezt, mert így hallotta, és örülne neki, ha a rádióban lenne olyan műsorvezető aki kicsikét fogékonyabb az autós dolgok iránt, mert ebből a rádió is tudna profitálni és csináljunk ebből műsorokat.
Már másfél éve vagyok ott és talán egy kicsit megpezsdült ott valami. A Miskolc Rallyról élőben közvetítettünk, gyorsaságiról ment élő adás, folyamatosan beszámolunk a versenyekről. Idén támogatjuk Janikát és csapatát médiapartnerként, szóval kicsit megmozdult a dolog.

Magyarországon két dologhoz értenek a férfiak: a futballhoz és az autóvezetéshez. Mindkettőhöz a pályán kívülről a legjobban.
Amikor jön egy 300 lóerős WRC, akkor bármelyik kanyarban a százötven fős tömegből garantáltan mindenki jobban el tudna fordulni, mint ahogy az adott pilóta teszi.
És az újságíróknak is ez volt a hozzáállásuk, nem csak a drukkereknek. Álltak a pálya szélén és írtak hideget-meleget. Így ha beülnek, mint most én is, és lehetőséget kapnak kipróbálni, akkor úgy gondolom sokkal nagyobb alázattal tudnak erről az igazán nehéz sportról írni, beszélni. Nagyon nehéz sport, nem csak a pénzt összeszedni, hanem felnőni egy-egy  autóhoz, egy-egy pályához.

Ez a hír most jelenik meg 10589. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k