TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Vissza az alapokhoz
A MAFC elképzelései a Rallye2 jövőjéről
2010-11-02
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
701675189
Napi oldal:
31471
Jelenleg:
2284
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_Vissza_az_alapokhoz__1Nattán Gyurival beszélgettem, aki érdekes lehetőséget dobott fel egy megbeszélésen, aminek tervezetét, azaz egy ajánlatot már eljuttatott az MNASZ Elnökségéhez és az RSB-hez is. Nem okozok nagy meglepetést senkinek, ha elárulom, hogy a tervezet a Rallye2-vel, annak is a jövőjével foglalkozik.

A legutóbbi Rallye2 megbeszélésen lehetett tőled hallani egy érdekes megjegyzést, ami a jövő évi Rallye2 versenyekre vonatkozott…
A megbeszélés során sok minden más mellett az is elhangzott, hogy a Rallye2-re sokkal többet költ az RSB, mint amennyi bevétele származik belőle. Én erre azt a megjegyzést tettem, hogy akkor mi levennénk az RSB válláról ezt a terhet, és átvállalnánk a 2011-es Rallye2 Bajnokság teljes lebonyolítását.

vissza_az_alapokhoz__2

Ki az a "mi"?
Ez esetben a "mi" a Műegyetemi Atlétikai- és Football Clubot jelenti. Az elmúlt 10 évben, mióta megalapítottuk az Autósport Szakosztályt a MAFC-on belül, sok minden történt Rallye2 ügyben, de azt gondolom, hogy valahogy mégsem áll össze ez a történet úgy, ahogy kellene.
A Szakosztály ezalatt folyamatosan szereplője volt ennek a sorozatnak, az idei évben már a mezőny mintegy harmada a mi színeinkben indult. - ez sajnos nem jelent többet, csak 10-12 autót. Mostanra olyan helyzetbe kerültünk, hogy úgy érezzük tudnánk ezt jobban is csinálni, hozzá tudnánk tenni.

Mit terveztek jövőre?
Ötlet és terv rengeteg van. Dolgozunk azon, hogy ezeknek előteremtsük a hátterét, mert hiába a jó szándék, az akarat, ha nincs rá pénz. Azt, hogy mit is szeretnénk, már eljuttattuk az MNASZ Elnökségéhez és a tagság felé is részletesen kommunikáljuk majd.
Ennek első lépése ez az interjú, de még a tárgyalásoknak nagyon az elején vagyunk, így a konkrétumok későbbre maradnak.

Úgy látom, hogy megint vannak olyan emberek, akiknek fontos a Rallye2, de a mostani hierarchiában ez nem fog működni. Ebben a felállásban, még ha meg is van a szándék a javításra, az RSB, vagy a rendezők sem tudnak érdemben eredményt elérni, és a kompromisszumoknak általában a Rallye2 érdekei esnek áldozatul.
Régóta álmodozom egy külön Rallye2 szakágról, de az is csak egy menekülőút, egy kényszermegoldás lenne. Azt gondolom, hogy jelen helyzetben az egyetlen megoldás, ha a hazai autósport vezetés teret ad az alulról jövő kezdeményezéseknek.
A Rallye2 legfontosabb feladata az utánpótlás nevelés lenne, ezt kell szem előtt tartani. Ez pedig nagyon nem azt jelenti, hogy átmeneti (és esetleg kihagyható) lépcsőnek tekintjük az ORB felé, hanem azt, hogy itt kell megalapozni mindent. Hosszú távon csak az utánpótlásra lehet építeni, most jól látszik hova vezet, ha megpróbáljuk az alapozást átugorni.

Hogy nézne ez ki a gyakorlatban?
Reményeink szerint létrejön egy olyan megállapodás a MAFC és az MNASZ között, amely a sportszakmai irányítást meghagyva az MNASZ-nél, lehetőséget ad az utánpótlás-bajnokság reformjára.

Nagy csodákat senki ne várjon, de talán arra nincs is szükség. A sportszakmai alapokat (például a versenyek szabályait) megfelelőnek tartom, és a versenyrendszert is. Jelenleg nincs realitása külön rendezvénysorozatnak, és azt hiszem, hogy igény sincs rá. Én a részletekre szeretnék sokkal több energiát fordítani, és ehhez előteremteni a hátteret minden szempontból. Jelenleg a befektetői bizalom egyenlő a nullával, éppen ezért is próbálunk alulról építkezni.

Korábban te is élesen bíráltad a Szövetséget, mi változott?
Vállalok mindent, amit korábban mondtam, gyakorlatilag nem változott semmi. Viszont én személy szerint kezdem belátni, hogy annak ellenére, hogy számomra nyilvánvalóan rosszul megy sok dolog, ezen úgy néz ki nem tudok kiabálással változtatni. Csak távolabb kerültünk a probléma megoldásától, dacos, sértődött embereket szült ez az elmúlt néhány év.

thumb_vissza_az_alapokhoz__1Sokan rájöttek / rájöttünk,  hogy van élet az autósporton kívül is… A probléma megoldását pozitív kampányokban, és előre mutató programokban látom. Példaként említeném az előadás-sorozatunkat, amivel kapcsolatban a legtöbb kérdés így szól: nektek miért éri meg?
Mintha elfelejtettük volna, hogy ez a sport korábban milyen hangulatban, és milyen áldozatok árán működött…
Amikor több, mint 700 ember próbál bejutni egy 340 fős előadóba, akkor azt gondolom, hogy nincs értelme azon gondolkodni, hogy megérte-e. 

Ez a Rallye2 történet is valami hasonló… Sokan, sokféle üzleti modellel próbálták ezt életre kelteni, most szerintem belefér egy olyan próbálkozás is, ami nem arról szól, hogy nekünk hol éri meg!

Egyesületünk a MAFC közhasznú, így nem tervezünk nyereséget generálni ebből sem. Amit szeretnénk, az az, hogy működjön! Hogy ne csak az a 30 tényleg becsülendő, összetartó páros vegyen részt benne, hanem tényleg működjön, tényleg töltse be szerepét, azt amiért valamikor elindult. Ennek elérése érdekében minden fillért, amit erre a célra sikerül megkapnunk, közvetlenül és kizárólag a Rallye2-re tervezzük fordítani, a lehető leghatékonyabb módon.

Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy tisztújító közgyűlés közeleg az MNASZ-ben, ez mennyiben befolyásolja a terveiteket?
Néhány dologban mindenképpen befolyásolja sajnos. Elsősorban azáltal, hogy választások előtt viszonylag nehéz megállapodást kötni, hiszen senki nem tudja biztosan, hogy mi lesz januártól. Próbálunk egyeztetni, és reményeim szerint sikerül olyan megállapodásra jutni, ami minden érintett számára elfogadható. Ha ezt a projektet januárban kell elkezdeni összerakni, az sok nehézséget fog jelenteni, de talán nem lehetetlen az sem.

Ez a hír most jelenik meg 4945. alkalommal
címkék: Rallye2, MAFC, Nattán
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k