Turán Fricivel a Tagai Racing Technology műhelyében beszélgettem egy épp összerakásra váró autó mellett...
A tavalyi évet nem nevezhetjük a csúcs szezonotoknak, ugye? Pedig szerintem nem vezetsz rosszabbul, mint amennyire korábban jól mentél…
Elmondhatjuk, hogy a legrosszabb évünk volt a 2014-es.
Elfogadom, hogy ha valaki meggyőz arról, hogy ilyennek is kell lennie… Biztos, hogy ez így is van, mindenkinek vannak jobb és rosszabb évei. Nekünk a tavalyi nem sikerült jól.
Sok összetevője volt, sokat foglalkoztunk vele, de már túl vagyunk rajta. Megtaláltuk azokat a pontokat, ahol erősödnünk kell, megtaláltuk azokat a személyeket, akikkel tudunk erősödni és mi is sokat teszünk ezért. Új koncepcióval állunk az idei szezonhoz és nagyon optimista vagyok. Egészen más hangulatban fogunk tudni megérkezni az első versenyre és reméljük, hogy ez eredményeket is hoz majd.
Mentél már sokat WRC-vel, S2000-es és tavaly R5-el is. Te is úgy gondolod, hogy az R5-ös autók azok, amelyekkel a ’WRC mentes’ bajnokságban eredményesen lehet versenyezni?
Az R5 egy nagyon jó koncepció. Élményeket, jó élményeket adnak mind a versenyzőknek, mind a nézőknek. Természetesen nem WRC-k. Láthatunk majd különbséget a szlovák és a magyar szövetség elképzelései között Egerben, ahol a szlovák mezőnyben nem kevés WRC áll majd rajthoz.
Ez nem jelenti azt, hogy az az irány a jó… Nézőkre van szükségünk és ezek az autók, ezek az R5-ösök azok, amelyek az egyik legvonzóbb lehetnek a magyar szabályrendszerben.
Milyen egy R5-ös autót vezetni?
Lendületautó. Senki se képzelje, hogy feltépi az aszfaltot…
Nagyon izgalmas velük a versenyzés, lehet velük gyorsan menni. A futóművük és a fékük felér egy 2008-as WRC színvonalával. Hajtásrendszerük kicsit butább, de egy nagyon jól fejlesztett kategória.
Ne kerülgessük tovább a kását. Idén is R5, ugye?
Igen! Visszatérünk a Ford márkához, amivel a legjobb eredményeinket értük el és a legszebb emlékeink Fordhoz kapcsolódnak.
Azt gondolom, egy nagyon okos döntést hoztunk és nagyon optimistán várjuk a szezont ezzel az új autóval.
A holtszezonban többször is beszéltünk. Sok féle elképzelés volt és nagyon örülök, hogy ez a vonal lett a befutó. Volt külföldi szereplésről is szó korábban. Milyen versenyek vannak most beírva a naptárotokba?
A magyar bajnokságot az elsődleges!
Volt nemzetközi szereplésről szó, majdnem kézzel foghatóvá váltak a terveink, azok most nem jöttek össze, de talán nem is baj, hiszen a nemzeti bajnokságra egy komplett büdzsével tudunk odaállni, ami nagyon sok ember munkájának köszönhető.
A csapaton nem változtatunk. Tagai Tomiék csapatával versenyzünk. Ők tavaly is megtettek mindent azért, hogy a lehető legjobb feltételek mellett versenyezhessünk. A legjobb kiszolgálást kaptuk tőlük, úgyhogy az ő R5-ös Ford Fiestájukkal autójukkal megyünk.
Nagyon örülök, hogy ilyen komoly mezőny gyűlt össze a szezonra. Ahogy számoltuk, 6db R5-ös autó indul a mezőnyben és 3 S2000-es… Jó lesz! Már nagyon várjuk!