Visszatérő szándék
a fiatalok támogatásával Ferjáncz két évre még vállalná
2008-11-22
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069688
Napi oldal:
53610
Jelenleg:
1731
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Amint az köztudott, 2008. december 14.-én tartja közgyűlését az MNASZ.  Az elnökség tagjai lemondtak, így a tagságnak lehetősége van változtatni.  A közgyűlés előtt, az autósport Örökös Bajnokát, Ferjáncz Attilát kérdeztük, terveiről, gondolatairól. Volt mit mondjon…

- Eltelt megint egy év. Ismét közgyűlés. Az elnökség tagjai lemondtak, így tisztújítás lesz. Vállalod az elnökségi tisztért való megmérettetést?
A 2008. december 14-én kiírt közgyűlés előtt van mondanivalóm, mint kikiáltott ellenzékinek a béke érdekében. Két évvel ezelőtt, amikor igaztalan vádakkal eltávolítottak engem és a választott tisztségviselőket pozíciójukból, már megjósoltuk, hogy nem lesz béke az olajfák alatt. Két ciklus telt el azóta. Tapasztaltuk, hogy több ízben is lemondott - kollektíven és egyénileg is -, az újjá választott vezetés. Ennek okai megmagyarázhatatlanok voltak. Az utolsó verzió az volt (elnökségi közlemény), hogy a megosztottság érdekében lemondanak az autósport fennmaradásáért. Közben sokszor elhangzott a MEGOSZTOTTSÁG a felelősök részéről.

- Miből fakad az autósport társadalom megosztottsága?
Itt Frank Tamás nevét ki merem, és ki kell mondanom. Újbóli megjelenése felkavarta az autósport életét, és hozzájárult a szétszakadáshoz. Talált embereket, akiknek egy részét maga mellé állította, talált embereket, akik egy ideig támogatták, majd félreállította őket, mert nem értettek egyet az elképzeléseivel. Frank Tamás tehetségét a Formula 1 területén kamatoztatta, nagyban hozzájárult a Magyar Nagydíj népszerűsítéséhez. Támogatóinak létszáma egyre csökken az alaptalan, és be nem bizonyított vádaskodások, ellenségeskedések miatt. Sokan rájöttek, hogy a távirányított és az egymásra mutogatásokra épülő szövetség halad a népszerűtlenség felé, elhagyták a szponzorok, szakemberek és az MNASZ sokat veszített a népszerűségéből. Igaz, hogy a 2007. évi közgyűlés után semmit nem ígértek, mert nehéz helyzetben kellett átvenni a vezetést.

- Mi az a nehéz helyzet?
A banki pozitívum több, mint 35 millió forint volt. Azt mondták, hogy ezt elköltötték mondvacsinált adósságok megfizetésére, melynek igazságát nem sikerült az ellenőrző bizottságnak sem bebizonyítani és jogi számonkérést sem eszközöltek. Beszélhetnénk még az elmúlt esztendő rendőrségi feljelentéseiről, a sportorvosi vizsgálatok körüli pánikhelyzetről vizsgálat nélkül, eredmény nélkül, szakemberek megalázásáról, "barátok kimentéséről", befejezetlen ügyekről, a közgyűlési manipulálásokról, az ügyészségi felszólítások szabotálásáról, értéktelen szerződések megkötéséről. Ezek után sokunkban felvetődhet, hogy a halogatások oka egy új Autósport Szövetség megalapításának előkészítése, netán bejelentése. Szégyen lenne! Ki kell mondani, hogy válságba került az MNASZ. Vajon milyen újabb taktika ez? Kiderül majd a közgyűlés előtt, hogy az szavazó képes, avagy megismételt lesz -e?

- Beszéljünk a beterjesztett alapszabály-módosításról!
A 2008. áprilisi közgyűlésen jómagam közöltem, hogy a béke és a folyamatos működés érdekében segíteni kíván az ellenzék, és közre adja a tervezett alapszabály hibáit. A későbbiek során három összejövetelen megvalósult a módosítás, majd csönd lett. Eltelt több mint fél év, senkit nem értesítettek az eredményről. Most itt állunk a közgyűlés előtt egy alapszabály tervezettel, melynek számtalan érthetetlen pontja van. A fentiekből tanulva az új vezetésnek az általam elképzelt feladatait a következő pontokban tudnám felsorolni:
- ne legyenek a vezetőségben olyan emberek, akik személyes, vagy gazdasági tevékenységük érdekében a döntéseket befolyásolni tudják
- a szakágak önállóságának meg kell maradni
- helyre kell állítani a törvényességet
- egy új stílusú gazdálkodást kell bevezetni
- felül kell vizsgálni a szabályainkat
- helyre kell állítani a morális hangulatot és a hiteles tájékoztatást
- a megosztottságot meg kell szüntetni
- a média kapcsolatokat újjá kell szervezni

Összegezve, vissza kell nyerni a régi támogatókat, a sport szakemberek támogatását és a fanatikus nézőket. El kell gondolkozni a jövőn. Átrendeződött a világ, sportban, gazdaságban, pénzügyekben. Csak összefogással lehet megújulni, de legalább átvészelni a következő esztendőt. Sok munka áll előttünk, jó pár hónap kemény munkával fog eltelni. A megtévesztetteknek meg kell bocsátani, akik pedig vétkeztek, el kell menniük.

Tudomásul kell venni, hogy az MNASZ volt, van és lesz is, ha megszüntetjük a fenyegetettséget, az egymásra mutogatást és összefogunk az autósport egységéért.


 

 

Ez a hír most jelenik meg 4401. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k