Viszló Csaba a Szilveszter Rally-n ült először raliautóba. Nem csak egy fellángolás volt az évvégi jamboree futam, hiszen tavasszal már a Peugeot Kupa szezonnyitó megbeszélésén találkoztam vele.
Az év első hazai raliversenyén már ott is a neve a rajtlistán és a bakonyai teszteken is rótták a kilométereket Csökő Zolival és a Peugeot 208 R2-vel.
Csaba, milyen kötődésed van az autósporttal?
Viszonylag későn, tíz évvel ezelőtt, 22 évesen kezdtem el gokarttal versenyezni. Apukám rallyzott, mindig is vonzott engem is a rally. A tavalyi gokart szezont ki kellett hagynom sérülés miatt és év végén már nagyon szerettem volna kormány mögé ülni és elindultam a ToppCars Peugeot 208 R2-es autójával a Szilveszter Rallye-n, Bán Viktor társaságában.
Néztem az időket, nem volt rossz!
Voltak apró hibáim, a gondmentes szakaszokon vállalható volt az eredmény. A lényeg az volt, hogy nagyon megtetszett! Az autó is és a rally is!
Annyira, hogy szakág váltás lett belőle?
Igen! A Peugeot Kupa mellett tettük le a voksunkat.
Az autó nagyon tetszett, hasonlít kicsit a gokartra. Topp Zoliékkal megállapodtunk és beneveztem a Peugeot Kupába.
Hogy érezted magad a teszten?
Szilveszter Rallye előtt nem nagyon mentem vele, most volt az első igazi rallys tesztünk. Az autó egy kis méregzsák! Szenzációs! A hegyet felfelé megérzi, de nagyon komolyan lehet vele közlekedni, ha elhiszi az ember…
Csökő Zolival mész, aki az egyik legrutinosabb navigátor a magyar mezőnyben. Nem zavaró, hogy a gokart után ül melletted valaki és beszél hozzád? :)
Neem! Az elején nem nagyon figyeltem még a Szilveszter Rallye-n, ahol ugye azért valljuk be, fejből végig lehet menni… De a harmadik, negyedik szakaszra már ott megszoktam, hogy hasznos dolgokat tud mondani a navigátor, még akkor is, ha esetleg ismered már a pályát. A gokartban csak magam vagyok…
Akkor Neked minden új lesz, ugye?
Teljes mértékben új lesz ez az egész!
És félünk tőle, vagy várjuk?
Nagyon várom már! A korona vírus miatt nagyon elhúzódott a kezdés, tűkön ültem, hogy végre eljöjjön a teszt és az első futam…
Szerintem jól döntöttél az autó és a kupasorozat mellett… Talán egy kicsit ez van a legközelebb egy gokart futamhoz, ahol – azt gondolom – nincsenek számottevő különbségek kategórián belül a gokartok között.
Minimális a különbség… Mondjuk 54 vagy 54,2 lóerősek… az egy két tizedet számít egy körön belül… Mondjuk a világbajnokságon az 100 induló van 0,8 másodpercen belül… :)
Rallyban ennél nincs kiegyensúlyozottabb sorozat és az autók is vérbeli versenyautók. Biztos, hogy az emberi képességek jobban kijönnek itt.
Mit vársz Magadtól a Peugeot Kupában?
Hááát… Dobogót! :) Majd kiderül persze, de szeretnék minél előbb végezni!