RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Vizelli Karcsi és az R5 project
Amikor két vetélytárs összeáll és összerak valami jó dolgot...
2020-01-07
előTIPPelő • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710393113
Napi oldal:
143374
Jelenleg:
1566
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

vizelli_karcsi_es_az_r5_project_1

Vizelli Karcsi nagyon népszerű a magyar rallyongók között. Tiszta, ügyeskezű srác, aki bárkivel elbeszélget és közben piszok jól terelgeti a VFTS-t...
Idei első interjúnk

Karcsi, legutóbb Ford Escortról beszélgettünk...
Igen :) Eladtam a VFTS-t és utána nagyon erősen elkezdtem azon gondolkozni, hogy hogyan tovább.
Talán a Ford Escort MkII. áll a legközelebb a Ladához. Hátsókerekes és látványban is nagyon ütős lehet ez a kocsi, hiszen lehet vele keresztbe csúszni. Nem áll messze tőlem és talán azt a rajongótábort, akit idáig sikerült elérnünk, azt meg tudnánk vele tartani.
El is kezdtünk keresgélni és találtunk egy nagyon komoly kocsit Angliában. (Nagy) Petivel és a Bodogán Ferivel vettünk gyorsan repülőjegyet és kimentünk megnézni. Megcsodáltuk, kipróbáltuk, nagyon szép és jó autó volt, de ott tudatosult bennünk, hogy az autó ára vetekszik az R5-ös autók árával.

Azon agyaltunk, hogy tudnánk előteremteni arra a pénzt. Nem tűnt lehetetlennek, de az látszott, hogy az összes üresüveget vissza kell vinnünk otthonról, ráadásul nagyon sok mindent el kell adogassunk, hogy ennyi pénz összejöjjön.

De ha már ennyi pénzt összegyűjtünk, akkor meg el kellett azon gondolkozni, hogy kell e nekünk egy olyan kocsit venni, aminek sajnos túl sok kategóriája nincsen itthon, az ORC mezőnyében lehetne vele menni és a Mitsubishik ellen lehetne küzdeni vele… Elgondolkoztunk azon, hogy mi lenne, ha megpróbálnánk R5-ös autóban gondolkozni…

Logikus az okfejtés… Egy dolgot nem értek: Bodogán Feri kategóriatársad volt, egymás ellen versenyeztetek.
Igen és talán ez a legnagyobb dolog az egészben: a ralipályákon ellenfelem, vetélytársam. Egymás ellen versenyeztünk és a hosszú évek során nagyon szoros barátság kötődött közöttünk és Feri nagyon szeretne ebbe segíteni és nagyon sokat segít is, hogy ez a projekt létrejöjjön. Már a Fordos projektben is nagyon benne volt, mondta, hogy segít megvenni a kocsit, majd valahogy megoldjuk.
Hála Istennek ez a vonal ment tovább az R5-ös autó gondolati síkján is. Nagyjából így jutottunk oda, hogy elkezdtük nézni az R5-ös autóhirdetéseket.

Ez szenzációs! És ugye Neked volt már előzményed, hiszen mentél már R5-ös Skoda Fabia-val.
Ez így van és azóta nehéz is kiverni a fejemből ezeket az élményeket, hiszen a kocsi nagyon jó!! Arra van kitalálva, hogy gyorsan menjen vele az ember… Igaz, hogy a két verseny nagyon kevés ahhoz, hogy bármilyen következtetést levonj, de azt lehet tudni: ezek az autók igazi versenyautók.

vizelli_karcsi_es_az_r5_project_2

Ha a Ford mellett döntöttünk volna, azt már olyankor választja az ember, amikor igazából játszani, élményautózni szeretne, amikor lefelé építi a karrierjét. Olyan versenyzők vesznek ilyen autókat, akik már értek el nagyon komoly teljesítményeket, tettek le nagyon sokat az asztalra és vesznek egy komoly kocsit, amivel látványosan ’játszanak’.
Talán mi még nem vagyunk ott, hogy ezt a dolgot letegyük és elkezdjünk játszani. Még van bennünk ambíció. Megpróbálunk gyorsan menni és eredményt elérni.

Elkezdtünk olyan autóban gondolkozni, amivel lehet gyorsan menni, lehet még építeni a karrieredet, és akár hogy csűrtük, mindig csak az R5-öshoz jutottunk el…

Volt még ami az R5 felé ’taszított’?
A Szilveszter Rallye-n kint voltunk, mint nézők és bizsergett a kezem-lábam, nem bírtam magammal. Pont ott álltunk, ahol a Kalle Rovanpera megforgatta a kocsit és úgy ment vele, ahogy szerintem itthon még senki nem fordult még el R5-ös kocsival… Bementem Erikhez, rákérdeztem, hogy neki az autója, amivel Ferike megnyerte a bajnokságot, az mennyibe kerül. Azt ugye már lehetett korábban tudni, hogy eladó az autó, hiszen egy Polo GTI R5 jött a csapathoz és árulták az autót.
Rákérdeztem és nem mondott olyan ijesztő számot, amitől egyből eltántorodtunk. Beszéltem Bodogán Ferivel, akkor azt mondta, hogy ennyi pénzt nem tudunk összeszedni és most úgy állunk, hogy nem látszik lehetetlennek a dolog… Hiányzik még a büdzséből, de a kisebbik része… 

Az autóra megalkudtunk és próbáljuk összeszedni a hiányzó részt az autóra és próbáljuk összeszedni a hiányzó pénzt.
Ha jól értem, vagy Te, van a Feri és van egy autó.
Valaki még hiányzik…
Igen! Petivel mentem nagyon sok éven keresztül és a párommal, Évivel.
Most elgondolkoztunk azon, hogy ha egy ilyen kocsit megveszel, az nagyon sok pénz. De ha megbízhatóan üzemeltetni is akarod, akkor az nagyon nagyon sok pénz. Ehhez kell találnunk egy olyan navigátort, aki be tud segíteni.

Ez egyenes beszéd!
Volt már ilyen és reméljük, hogy lesz is még, aki tud segíteni.

Mik a tervek? Lesz egy csapat, ahol megy egy r5 és egy Lada, vagy hogy kell elképzelni?
Feri tovább folytatja a versenyzést a Ladával. Nem titok, szereti és tavaly év elejére lett kész az új VFTS-e. Azzal szeretne menni. 
Közben engem szép lassan örökbefogadott, már néha keresztapunak szoktam hívni. :)

Egy kezdődő kis csapat alapjait kezdjük lerakni közösen. Végig a segítségünkre lesz ebben a projektben és ha sikerül elindulnunk ebben az évben, akkor a Korda Racing égisze alatt fogunk versenyezni. Nagy segítségünkre van Erik és csapata. Ők készítik fel a kocsit, ők hozzák el a versenyekre.

vizelli_karcsi_es_az_r5_project_3



Ez a tervünk! Egy elszánt és eltökélt terv. De látva a többieket is, úgy látom, hogy ez meg fog tudni valósulni, persze ehhez szükség van még a navigátorra is.

Sokszor belegondolok és beleremeg a gyomrom…
:) Szerintem az első teszten már rendbe jössz majd és elhiszed, hogy ez valóban megtörténik.
Az évet arra szánjuk, hogy megtanuljuk a kocsit. Megtanuljuk kezelni. Kezdjenek el rutinból jönni azok a mozdulatok, amik egy-egy tempós kanyarnál kellenek, ha megcsúszik a kocsi… Teljesen máshogy kell kezelni, mint egy hátsókerekes autót. Egy kicsit újra kell tanulni vezetni vele. Sokkal gyorsabb, hamarabb jönnek az események, komolyabb fék van rajta.
Szeretnénk egy teljes szezont menni, és ha kiadja, akkor menni kisebb versenyeken is, tanulgatni az autó határait.

vizelli_karcsi_es_az_r5_project_4

Nagyon sok megkeresést kaptam miután eladtam a Ladát, hogy mi lesz ezután… Nem sok mindenkinek tudtam válaszolni, mert én magam sem tudtam, hogy mi lesz és milyen útra fogunk sodródni…
Szeretnék ezúton is üzenni azoknak, akik mellettünk állnak, és csak a LADA miatt szerettek minket, hogy a Ladázást is elkezdtük valahol és hála Istennek sikerült valami nyomot hagynunk ebbe a történetbe is… Tartsanak ki mellettünk és megpróbálunk ezzel a másik autóval is egy hasonló pályafutást elérni.

Nagyon szurkolunk, hogy találjatok olyan navigátort, vagy Titeket találjon meg olyan navigátor, aki hasonlóan pozitívan gondol erre a szezonra és biztos vagyok benne, hogy nem kell félned: nem csak a Lada miatt kedvelnek a rallyongók! 
Ez a hír most jelenik meg 8149. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k