Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
WRC félidő
Összefoglaló a világbajnoki futam félidejében
2010-07-02
összefoglaló • neomatsek - fotók: McKlein
h i r d e t é s
Összes oldal:
722760159
Napi oldal:
207038
Jelenleg:
5204
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

 

Jócskán benne vagyunk már a szezonban, és még közel sincs vége, de mi is történt eddig?

WRC_felido_1

Idén a csapatokra új pontozási rendszer és 13 futam várt, de a sajtó figyelmét inkább az keltette fel, hogy a volt F1-es pilóta Kimi Raikkönen, és az amerikai rallys Ken Block is csatlakoztak a világbajnokság mezőnyéhez. Sajnos a közönség kedvenc Gigi Gallinak pénzhiányában nem sikerült a visszatérés, és Petter Solberg is bejelentette, hogy a 2010-es év lehet számára az utolsó a világbajnoki szezon. Evgeny Novikov is kényszerszünetet tart idén, mivel tavaly túl sok munkát adott a lakatosoknak. Talán majd jövőre újra rajthoz állhat. Sokan viszont arra voltak kíváncsiak, hogy az FIA új elnöke Jean Todt hogyan fogja majd kezelni a rallyt. Todt mindenkit biztosított arról, hogy soha nem feledkezett meg a rallyról, és hogy kiemelt figyelmet fog szentelni a sportágnak.


A szezon első futamának Svédország adott otthont, ahol 2008-ban rendeztek utoljára világbajnoki futamot. Sajnos akkor a meleg időjárásnak köszönhetően a pályák minősége kicsit sem volt megfelelőnek mondható. Többek között ezért is költöztették a szuperspeciálok és a központ kivételével északabbra a versenyt.
thumb_WRC_felido_2Az előzetes teszteken a címvédő Loeb volt a leggyorsabb, és eleinte minden jól is ment számára. Az ötödik gyorsasági viszont mint ha el lett volna átkozva. Loeb sokat vesztett lendületéből, szenvedett, többen pedig a pálya mellett kötöttek ki. thumb_WRC_felido_3
A Fordosok természetesen azonnal ott termettek, így ezek után Hirvonen, Latvala és Loeb csatáztak egymással, Sordo pedig szoroson követte őket. A versenyzők bár egymással voltak elfoglalva, idén sem voltak megelégedve a gyorsaságik minőségével. Elmondásaik szerint a pálya szinte ette a gumikat. Loeb nagyot hibázott, amikor a 14. szakaszra nem tett fel új szettet, Hirvonen viszont igen. Ezek után a francia nem is nagyon erőltette a dolgot, és inkább a biztos második helyet választotta. Sokáig úgy nézett ki, hogy a harmadik helyet csapattársa, Daniel Sordo szerzi meg, de egy igen banális hibának köszönhetően végül Latvala állhatott fel a dobogó legalsó fokára. Hogy mi volt a gond? Sordo navigátora Marc Marti az thumb_WRC_felido_4utolsó előtti gyors rajtjában elfelejtett levenni egy takaró fóliát, a motor természetesen túlmelegedett, Sordóéknak meg kellett állniuk, és így közel egy percet vesztegettek el. Ez pedig épp elég volt Latvalának, hogy megelőzze őket. A versenyt végül Hirvonen nyerte, mögötte pedig Loeb, Latvala, Sordo és Ogier volt a sorrend.

thumb_wrc_felido_3A mezőny nem sok pihenés után már is a jóval melegebb Mexikóban találta magát. A svédekhez hasonlóan a mexikóiak is kimaradtak tavaly a jóból, így egy éves kihagyás után kaptak újra rendezési lehetőséget. 2008-ban Sebastian Loeb bizonyult a legjobbnak, és a francia idén sem szerette volna meghazudtolni önmagát, mégsem ő, hanem Petter Solberg kapta el legjobban a rajtot. A norvég sorra nyerte a szakaszokat, egészen a 7. gyorsaságiig, ahol is Ogier vette át tőle az elsőbbséget, őt pedig honfitársa Loeb váltotta az élen. thumb_wrc_felido_1Hármójuk közül végül Loeb került ki győztesen, míg Solberg második, Ogier pedig harmadik lett. Mögöttük a negyedik és ötödik helyet pedig a Fordosok szerezték meg. Sajnos a futam nem volt problémamentesnek mondható, hiszen sokan megütötték autójukat, sőt Raikkönen a 7. gyorson fel is borult. Ken Block debütálása sem sikerült valami fényesre, az amerikai a felfüggesztését tette tönkre, Hirvonen falnak ütközött, Latvala pedig nem volt megelégedve autójának vezethetőségével. A finn később azt is bevallotta, hogy direkt lassított, így Hirvonen meg tudta előzni, és több bajnoki pontot tudott bezsebelni. thumb_wrc_felido_2A verseny során nem csak a csapatoknak voltak gondjaik, a szervezőknek is volt miért idegeskedniük. A 22 gyorsaságiból végül egyet eltöröltek, mert attól tartottak, hogy a rengeteg néző, a szűk hegyi út és a száguldó versenyzők egyvelegének rossz vége lenne. Összetettben Loeb 43 ponttal vezetett, Hirvonennek 37, Ogiernek és Latvalának 25, míg Petter Solbergnek 20 pontja volt.

thumb_wrc_felido_4A bajnokság következő állomása Jordánia volt, mely az előző futamokhoz hasonlóan egy éves szünet után tért vissza. A versenyt 2008-ban rendezték meg először, és mind a csapatok, mind a közönség körében nagy sikert aratott, így nem volt kérdéses, hogy idővel majd újra világbajnoki futam helyszíneként szolgálhat.
thumb_wrc_felido_5Két évvel ezelőtt Mikko Hirvonen állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Sajnos idén a finn pilótának nem sikerült már a kezdet sem, rögtön az első szakaszon megpördült, és lefullasztotta a motort. Másnap sem ment neki jobban, sőt a 8. gyorson úgy odacsapta autóját, hogy a bal oldali felfüggesztés teljesen megadta magát, számára itt vége volt a versenynek. Helyette viszont csapat- és honfitársa Latvala remekelt, aki meg is nyerte az első két gyorsaságit. Sokáig nem örülhetett, hiszen hol Sordo, hol Petter Solberg előzte meg, de a finn így is sokáig birtokolta az első helyet. Végül Loeb megunta a játszadozást, átvette az irányítást, és bár nem minden szakaszt tudott megnyerni, a végső győzelem mégis az övé lett. Annak ellenére tudott nyerni, hogy az utolsó gyorsaságin sikerült majdnem leesnie a pályáról. Ezt ugyan elkerülte, de egy kőnek azért még így is neki csúszott. Solberg annak ellenére tudott ilyen jól teljesíteni, hogy mindvégig panaszkodott a kocsi rugóira, sőt egy idő után kocsi kormányozhatósága sem volt tökéletes. Nem mindenkinek volt amúgy szerencséje a hétvégén, hiszen Andersson egy kicsit összetörte, az idősebb Solbergnek pedig defekttel kellett megküzdenie. A legrosszabbul mégis Al-Attiyah járt, aki szépet bukfencezett a 6. gyorson. Loeb nyert, mögötte pedig Latvala, Petter Solberg, Sordo és Wilson volt a sorrend. A hatszoros világbajnok elmondta, hogy szerinte az a fajta taktikázás, amit egyesek művelnek egyszerűen már röhejes, és igen csak súrolja a még elfogadható határát. Természetesen a Fordosok is kritizálták a Citroen csapatát, miszerint thumb_wrc_felido_6Ogier autójával direkt pepecseltek, hogy ne Loebnek kelljen takarítani a pályát. A probléma annyira szembetűnő volt, hogy az FIA is kijelentette, tüzetesen át fogják vizsgálni a futamon történteket, és ha kell szankciókat fognak alkalmazni. Összetettben a francia továbbra is vezetett, immáron 68 ponttal, őt Latvala követte 43-mal, majd jött Hirvonen 37-el, Petter Solberg 35-el, mögötte pedig Ogier állt a sorban 33-mal.

thumb_wrc_felido_8A versenyzők szinte alig értek haza máris csomagolhattak, hiszen következett a török rally. Utoljára 2008-ban rendeztek itt világbajnoki futamot, akkor Hirvonen tudott győzni. A helyenként aszfaltos, nagyrészt viszont murvás futamot az időjárás jelentősen befolyásolja, hiszen volt már rá példa, hogy egy kisebb esőzés sártengerré változtatta a pályák jelentős részét. Idén ez a jelenség csak mérsékelten ütötte fel a fejét. A pályák amúgy mindenki számára ismeretlenek voltak, hiszen a szervezők teljesen új helyszínt jelöltek ki. A szervezők továbbá felhívták a csapatok figyelmét, hogy nem fognak eltűrni semmiféle taktikázást, és szigorúan oda fognak figyelni a csapatok ténykedéseire. Ha pedig úgy vélik, hogy valaki megsérti az előírást, akkor azt meg is fogják büntetni.
thumb_wrc_felido_7Az első nap elég vegyesre sikeredett, főleg Hirvonen, Ogier és az ifjabb Solberg csatáztak egymással. A versenyzők közül viszont többen is arra panaszkodtak, hogy a pályák nagyon porosak, csúszósak. A nap végére Ogier vezetett, Sordo volt a második, míg Hirvonen a harmadik. A második nap elég látványosan indult, hiszen nem sokkal a 10. gyorsasági rajtját követően Latvala bukfencezett egyet, de szerencsére folytatni tudta a versenyt. Az élen továbbra is Ogier állt, de Petter Solberg szorosan a nyomában volt. A francia keményen állta a sarat, míg nem a 15. gyorson defektet kapott, így az ötödik helyre esett vissza. Ekkora Loeb vette át a vezetést, de Solberg és Hirvonen sem hagyták magukat. A 18. és 19. szakaszt végül kivették a versenyből, mivel az eső helyenként járhatatlanná tette az utakat, a szervezők pedig nem szerettek volna kockáztatni. Ez Loebnek jó volt, üldözőinek már kevésbé, hiszen értékes kilométerek hiányoztak nekik, kilométerek, amelyeken esetleg le tudtak volna faragni a hátrányukból.
thumb_wrc_felido_9Azért csak esetleg, mert Loeb szinte megállíthatatlan volt, egyik gyorsaságit nyerte a másik után, és végül meg a versenyt is. A második helyet Petter Solberg, a harmadikat Mikko Hirvonen, a negyediket Sebastian Ogier, míg az ötödiket sokak meglepetésére Kimi Raikkönen szerezte meg. Ogier azért nem sokkal a verseny vége előtt még alkotott, amikor is sikerült belecsúszni a sárban ragadt Sordo autójába. Szerencsére nem történt komolyabb baj. Összetettben pedig a következő sorrend alakult ki, Loeb 93, P. Solberg 53, Hirvonen 52, Latvala 47 és Ogier 45.

thumb_wrc_felido_10A naptárban a következő állomás Új-Zéland volt. Sajnos az izlandi vulkán kitörés miatt sokáig kétséges volt, hogy egyáltalán tudnak-e majd futamot rendezni, hiszen a csapatok nem tudták átszállítani felszerelésüket, autók és versenyzők nélkül pedig igen nehéz bármi értékelhetőt is alkotni. Az időjárás végül kegyes volt a szervezőkhöz, és bár az utolsó pillanatban, de minden és mindenki megérkezett a szigetre. A furcsa körülményekhez Ogier, Sordo és Petter Solberg tudtak legjobban alkalmazkodni, így az első nap az ő csatájukat hozta. Loeb eleve nem kezdett valami fényesen, a bajt csak tetézte, amikor a 4. gyorson neki csúszott egy híd korlátjának, és értékes időt kellett elpazarolni C4-nek javítására. A munkálatok főleg arra irányultak, hogy a bal oldali ajtót valahogy be tudják zárni. thumb_wrc_felido_12A problémát végül egy kis ragasztószalag segítségével sikerült megoldani. A bajnok 1:20-es hátránnyal vágott neki a második napnak, és hihetetlen teljesítményt nyújtott, egyik gyorsot nyerte a másik után. Az élen ettől függetlenül még mindig Ogier, Sordo, Solberg és Latvala csatázott, de minden az utolsó szakaszon dőlt el. Ogier vezetett, de kétszer is sikerült megpördülnie, így elvesztette előkelő pozícióját. Loebnek pedig hiába volt ott a kínálkozó lehetőség, nem sikerült megragadnia. Autójával lecsúszott a pályáról, és egy fának ütközött. Nagy kár nem keletkezett az autóban, de eltartott egy darabig, amíg sikerült kimászniuk a fa tövéből. Solberg a szakasz előtt még bizakodó volt, de hiába hibáztak a többiek, ő sem tudott élni a kínálkozó alkalommal. Autójával egy villanyoszlopnak ütközött, és bár senkinek nem esett baja, számára a verseny ott véget ért.
thumb_wrc_felido_11A Fordosok nem követték ellenfeleiket, és bele adtak apait, anyait, így végül Jari-Matti Latvala szerezte meg az első helyet. Mögötte Ogier, Loeb, Hirvonen, Sordo volt a sorrend. Összetettben Loeb magabiztosan állt az élen 108 ponttal, őt immáron Latvala követte 72-vel. Mögötte szoros verseny alakult ki, hiszen Hirvonennek 64, Ogiernek pedig 63 pontja volt. Az ötödik helyen Petter Solberg állt 53 ponttal.

thumb_wrc_felido_13A nyári szünet előtt a versenyzőknek még egyszer helyt kellett állniuk Portugáliában. A szervezők igen csak kitettek magukért, és már a verseny kezdete előtt több tízezer ember volt kíváncsi a rally világbajnokságra. A verseny elég trükkösnek számít, így volt olyan, aki korrepetáltatta kicsit magát. Ken Block Markko Märtintől vett leckéket, hogy jobban sikerüljön a szereplés. Kimi Raikkönen pedig kisebb kihagyás után ezen a futamon tért vissza a pályára.
thumb_wrc_felido_15A kezdés Ogiernek sikerült a legjobban, hiszen szinte azonnal az élre állt. Csapattársa Sordo szorosan a nyomában volt, ahogy Petter Solberg és Mikko Hirvonen is. A csatába végül Loeb is beleszólt, és bár folyamatosan közelebb tudott férkőzni Ogierhoz, legyőzni még sem tudta. Sokan attól tartottak, hogy a csapat visszarendeli Ogiert, hogy Loebé legyen a győzelem, de ilyenről szó sem volt, így a francia végre megszerezhette élete első világbajnoki győzelmét. Loeb második lett, Sordo harmadik helyen ért be, Hirvonen szerezte meg a negyedik, míg Petter Solberg az ötödik helyet.
A verseny, sőt lehet az egész évad egyik legfurcsább mozzanata az volt, amikor az első gyorsaságin Lothumb_wrc_felido_14ebék szembetalálkoztak egy motorossal. Bár a páros furcsálta a dolgot, de szerencsére senkinek nem esett baja. Ken Block hiába vett különórákat, a 4. gyorson lerepült a pályáról, így számára ott véget is ért a verseny. A 9. gyorson Jari-Matti Latvala hasonlóan járt, így ő sem ért be a célba. Összetettben pedig így alakult a sorrend, Loeb 126, Ogier 88, Hirvonen 76, Latvala 72, Petter Solberg 63.



Lassan vége a szünetnek, és a mezőnynek legközelebb Bulgáriában lesz lehetősége arra, hogy összemérje tudását. Loeb jelenleg honfitársát Ogiert tartja legnagyobb ellenfelének, de ez persze nem jelenti azt, hogy szem elől tévesztené a többieket. A csapatok már lázasan készülnek a bolgár futamra, ahol az aszfalton mindenki Sebastian Loeb-öt fogja üldözni. Bár a francia bajnok nem kevés ponttal vezet, nem szabad, hogy elbízza magát, hiszen az új pontozási rendszernek köszönhetően a sorrend, akár egy-két futam után is jócskán megváltozhat, és mint tudjuk a versenynek a célban van vége.

Ez a hír most jelenik meg 3536. alkalommal
címkék: WRC, neomatsek
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k