WRC kontra
Asi
2008-10-28
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
737596637
Napi oldal:
140190
Jelenleg:
1134
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Asi megállíthatatlan: toronymagasan vezeti a csoportot, a kategóriát, és matematikailag esélye van az abszolútban is dobogón végezni. Nem mellesleg ő az egyik szószólója a 2009-es WRC-mentes abszolút értékelésnek. Mindenről megkérdeztem.

- Először beszéljünk egy kicsit a nyirádi versenyről. Hogy sikerült ez a futam?
- Nagyon jól, és azt hiszem, hogy egy rendkívül élvezetes verseny volt mindenki számára. Így, hogy tavaly már volt is, és szinte teljesen megegyezett a verseny a tavalyival, így könnyebbség volt a pályafelírás, a tréning meg minden más, kicsit tudtak a versenyzők is gyorsulni. Az N-csoport viszonylag könnyen megvolt számunkra, abszolútban pedig próbáltunk minél jobb helyen végezni. Az a három WRC egyértelműen sokkal gyorsabb volt nálunk és egy kicsit szerencsénk is volt, hogy a kis Érdi és a Herczig Norbi nem tudott célba érni, és a Vizin Laci bácsi nem tudott száz százalékot nyújtani, így nem kerültek elénk.

- Mintha azt említetted volna korábban, hogy ez a pálya neked valamilyen szinten hazai volt, mert elég közel esett hozzátok…
- Tavaly óta nem jártunk ezeken a pályákon, de a verseny hazai, mert közel van. Ez Bakonynak a szélén van, ugye Zircen lakom ezért például minden nap végén otthon aludtunk.

- Műszakilag rendben voltatok ezen a versenyen?
- Igen, nagyon jól vizsgázott az autó most is, mint az eddigi, idei versenyeken. A beállításokon egy-két apró dolgot módosítottunk, főleg a futóműveken, ezen kívül végig minden jó volt.

- Mi lesz Mecseken?
- A Mecsek Rallye-nak két oldala van. Ha az egyik oldalt nézzük, már nem kell rajthoz állnunk, mert a bajnoki cím megvan N-ben, és N/4-ben, viszont abszolútban negyedik helyen állunk, és ha nem állunk rajthoz, akkor a két mögöttünk lévő Subarus pilóta elénk tud kerülni.

- Most beszéljünk egy kicsit a WRC-kérdésről! Te annak az oldalán állsz, hogy ne legyenek WRC-k. Miért volna jobb szerinted a magyar bajnokság, ha nem értékelnék benne a WRC-ket?
- A félreértések elkerülése végett: én nem azt mondom, hogy ne legyenek WRC-k. Azt mondom, hogy a WRC-k ugyanúgy mehessenek, mint eddig, csak egy feltétellel: az abszolút magyar bajnoki címet WRC-s pilóta ne tudja megszerezni. Ugyanúgy legyen kiírva egy kupa, vagy külön sorozat. Őket igazándiból semmilyen csorba nem éri, annyi történne, hogy abszolút bajnok nem lehetne WRC-s pilóta. Nagyjából egyenlő esélyek legyenek a magyar bajnoki címért, többen tudjanak a bajnoki címért indulni.

- Ha a WRC-s pilóták nem lesznek érdekelve, a WRC-s csapatok támogatói, akik versenyek mellett is állnak, ugyanúgy elmennek. Ez nem árthat a bajnokságnak?
- Én ezt nem látom. Egy versenyről beszéltünk, és a nem WRC-s versenyzők támogatói pedig támogatnak több versenyt is Magyarországon. Több nem WRC-s pilótának a támogatói támogatnak magyar rali versenyeket, mint ahogyan WRC-s támogatók is támogatják, de azt gondolom, hogy ez nem fog megszűnni jövőre sem. Nem hiszem, hogy ezen múlik. Ha valakinek tetszik ez a sport, és ebben jó reklámlehetőséget lát, akkor ezután is fog látni.

- Sokan vannak, akik támogatnak téged, vagy ezt a véleményt? Beszélgettél a kategóriatársakkal arról, hogy ők mit gondolnak?
- A verseny előtt a pályabejáráson egy felmérés jelleggel megnéztük, hogy mit gondolnak az emberek erről a kérdésről. Számomra is meglepő volt, hogy mennyire sokan értettek egyet azzal, hogy a WRC ki ugyan ne essen, de az abszolútban ne legyen értékelve. Az N-csoportos autók kivétel nélkül mind, a S1600-osból mindenki, minden kategóriának majd' 80-90 százaléka egyértelműen azt mondta, hogy ők is úgy érzik, hogy abszolútban ne értékeljék a WRC-ket. Azt gondolom, hogy haladni kell. Azt látom, hogy Európában a környező országokban ezt már megtették évekkel ezelőtt mindenhol.

- Sokszor éri az a vád az N csoportot, hogy nem annyira látványos, mint az eleje és a vége. Mennyire érzed azt, hogy a nézők az N csoportot annyira nem kedvelik? Ezt te mennyire érzed?
- Tavaly A-s voltam, idén N-essel megyek, és úgy érzem, idén semmilyen körülmények között nem csappantak meg a szurkolóink, sőt, növekedtek, és jobban látnak lehetőséget az N-es autókban. Hogy kedvelik, vagy nem kedvelik, ez azért van, mert rengeteg N-es autó van, legalább 20, és azok közül az N-es autók közül 3-4 pilóta az, aki igazán jól megy, a többiek pedig nem annyira, azok egyformán lassúnak tűnnek. Az a pilóta, aki gyengébb képességű mondjuk egy WRC-ben, az azzal sem tud igazán gyorsan menni.

- Te magad egyébként sosem akartál WRC-vel versenyezni?
- Már ültem WRC-ben, nagyon jó vele menni. A WRC-knél egyetlenegy probléma van, hogy meghatározó a pénz, hogy ki az, aki meg tudja az újabb vagy a legújabb technikát vásárolni. Ez egy kicsit távol áll tőlem. Azt gondolom, hogy ennek a sportról kell szólnia, és nem a pénzről.

- Amikor az FIA kitalálta, elkezdte ezt a dolgot, hogy a WRC-k ne versenyezhessenek a nemzeti bajnokságokban, akkor mentőötletként kijött a S2000, ami ugye tulajdonképpen egy N-es autó. Ha jövőre így marad, és tényleg nem indulhatnak WRC-k a bajnokság keretein belül, akkor te magad maradsz annál az autónál, amivel most mész, vagy gondolkodsz esetleg egy S2000-esen?
- Egyértelműen N-essel fogok menni jövőre is. Azért váltottam egy évvel ezelőtt A-s autóról N-esre, hogy rutint tudjunk szerezni, a csapatból rutint szerezzen mindenki. Ez a 2008-as év mindannyiunk számára hasznos volt. Ha úgy látjuk 2009-ben, hogy az a 3-4 pilóta, aki jobb pilótának számít és gyorsabb lesz nálunk, és szükséges meglépni ezt a lépést, akkor fontolóra vesszük, hogy kell-e a S2000-es, vagy elég az N-es autó.

- Ez a kérdés szerinted változhat még, vagy így marad a jövő évig?
- Nem tudom ezt eldönteni, elég nagy káosz van. Azt gondolom, ez közel egy évvel ezelőtt le lett írva, ki lett hirdetve, mindenki ez alapján tervezte a 2008-as és 2009-es évet. A WRC-s csapatoknak ezt mindenkinek tudnia kellett, bár volt, aki azt szerette volna, hogy ne így legyen. Azt hiszem, ha valami egyszer le van írva, és elindult egy irányba, annak egy esélyt kell adni. Ez a magyar bajnokságnak, nem hogy kárára lesz, hanem jót fog tenni. Mindenkinek az fontos, amit ő maga csinál. Azt, aki WRC-vel megy és azzal szeretne menni jövőre is, én abszolút megértem. Érthető, hogy ragaszkodnak hozzá és mindenféle fronton megpróbálnak tenni azért, hogy ugyanúgy mehessenek. Nem tudom, hogy jövőre lesz, vagy nem lesz WRC, de azt gondolom, hogy a sportszellemnek mindenképpen jót fog tenni, ha ez a döntés marad érvényben.

 

Ez a hír most jelenik meg 9212. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k