RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
bégyé
Barna György
2014-06-25 12:38:48
utolsó bejelentkezése
bégyé

62 hozzászólás
nincsenek kedvencei és 2 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
710469255
Napi oldal:
219516
Jelenleg:
3337
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
bégyé hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 62 hozzászólás • 4 oldal
2011-01-31 20:23:55
Szia Robi!

A 73-as Rajd Polski-ról hál'Istennek még élő szemtanúk és résztvevők tudnak beszámolni csak meg kell Őket kérdezni . Mindjárt említeném Sándor Pistát, aki a Historic Munkabizottság tagja nem mellékesen,de természetesen Balatoni Misi is elérhető és még sokan mások is. A tavalyi Rajd Polski - mint újra VB futam - kapcsán javasoltam többeknek a média képviselői közül, hogy érdemes volna megszólaltatni az akkori első és hosszú ideig utolsó VB futamként jegyzett 73-as futam résztvevőit megkeresni és szóra bírni. Nem érkezett válasz pedig itt olvastam a tavalyi Rajd Polski-ról, hogy az "első" lengyel VB futam pedig tudjuk sokan hogy ez "ebben a formában nem igaz". Nos tessék kérdezni a még a köztünk élő két lábon járó történelmet. Az elérhetőségekben szívesen állok mindenki rendelkezésére.

Üdv bgy

PS. a fentiek vonatkoznak a Ferdi történetekre is hiszen itt van még Roni ,Léhi Sanyi és még maga a KIRÁLY is a mi Attilánk, legyünk büszkék rájuk és kérdezzük, meséltessük Őket, amíg lehet.
2011-01-23 09:26:21
Szia Sanyi!

Nem szeretnék beleszólni az R2-es polemizáláshoz csak tisztázandó pár félreértés.
Írod hogy "tiltott". A tiltott versenyek köre könnyen meghatározható az FIA Sportkódex előírási alapján ami úgy szól hogy minden tiltott, ami nem engedélyezett. Ez magyarra lefordítva annyit jelent, hogy ami az MNASZ honlapján található esemény naptárba nem kerül feltüntetésre az tiltott,azaz az MNASZ liszenszel rendelkezők a büntetés terhe mellett vehetnek részt rajta.Az RTE az MNASZ-el kötött együttműködési szerződés keretében elismert bajnokság, továbbá ha figyelmesen elolvasod az RTE kiírást láthatod, hogy külön kategóriában mehetnek az MNASZ liszenszesek.

Rajtengedély.Az FIA sportkód előírja a rajtengedély intézményét amióta a világ az világ ez a kiadott nemzetközi liszensz útján valósul meg. (FIA Sportkód.47)

Az a gyakorlat, amit az MNASZ folytatott a rajtengedéllyel kapcsolatban régebben az a bizosítás miatt volt, mert az akkori biztosítás csak belföldre szólt, amit ki kellett egészíteni a külföldre szóló balesetbiztosítással.Ma már nálunk is a liszensz tartalmazza ezt.

üdv mindenkinek
2011-01-21 22:16:43
Az évszámot illetően igazad lehet, de a sztori az igaz. A Gyuris mesélte a Szpariban. (Spartacus az egy egyesület a világ legjobb egyesülete volt, minden hétfőn filmvetítés a Zima hozta a filmeket a legújabb rallye és egyéb versenyekről természtesen 16 mm-es kerregős angol nyelvű, 100-150 néző a terem zsúfolásig)
2011-01-21 22:01:28
Emlékeim szerint ez egy titkos verseny volt.Éjfélkor indult a Hősök teréről, Lenin apánk indította útnak a mezőnyt. (ott volt a Lenin szobor)
Óriási sztorik voltak, mint pld. a Járóka/Gyuris páros esete. Gyuris Pista egy ízig vérig dörzsölt navigátor hírében állt.Az eset ezen a versenyen eset meg. Pista kiválóan tájékozódott ezt tudta mindenki róla ezért egy ilyen titkos versenyen, ahol a navigátorok többsége azt se tudta hol jár jó megoldásnak tűnt hogy rátapadjanak a Pistáékra. Egy idő után egész konvoj alakult ki mögöttük, amikor is Pista hirtelen megálljt parancsolt a spannjánnak a Járókának, aki persze azonnal megállt és kérdezte, hogy mi van . Pista mondta, hogy nyugi csak megnézi a motort, persze az egész mezőny megállt és látva, hogy Pista elkezd a Skoda motorterében matatni kérdezték, hogy mi van, mire Pista mondja, hogy felforrt a motor, de Ti csak menjetek tovább egyenesen majd megyünk mi is. Ahogy az utolsó autó is eltűnt Pista lecsapta a motorháztető és visszaülve az autóba hátrararcot parancsolt és a 200 méterre lévő elágban elfordulva időben beértek az IE-re. a többiek lehet, hogy még mindig a Börzsönyben keresik a gyorsokat. A kategória kipipálva,hát így mentek akkor a dolgok.

üdv bgy
2011-01-21 21:48:59
Ihász Laci /Pere Gabi

A Révész utcai Moszkvics szervizben dolgoztak.
2011-01-21 21:41:07
Sziasztok!
Benitóval most beszéltem ,valóban Kiráyréten gondjuk volt, ami azt jelenti, hogy kétszer is beestek az árokba így aztán valóban a kaposvári Borsányiék nyertek.
A csobánkai kerékügyről annyit, hogy a célban megjelent a kerék gazdája és biztosította őket arról, hogy azt se bánta volna ha az egész autót elviszik,mert annyira oda van a rallye-ért. Persze ehhez hozzátatozik ,hogy amikor a kereket lecserélték arról a bizonyos parkoló autóról ,közben a Róna ott hagyott egy cetlit, hogy köszönik és hol találhatók meg. Akkor azért még más világ volt.

üdv bgy
2011-01-21 21:18:59
Pedig azt hittem, hogy erre már nem emlékszik senki,na mindjárt felhívom a Tibit, hogy is volt ez Királyréten anno..

Azért ez fantasztikus, hogy amiről beszélünk az 34 éve történt és milyen sokan naprakészek.Na ezt kellene most rögzíteni Robi!

bgy


2011-01-21 21:14:44
Nem volt ott a tulaj........ különben elkérték volna nevetek

bgy
2011-01-21 20:24:30
Az 1976-ban rendezett Főtaxi Wynns Rallye Túra osztály győztese a Róna / Molnár páros. A navigátor Molnár Tibi alias Benitó az akkori idők fenegyereke volt az a hír járta, hogy a bal lábával nyomta a gázt a span legnagyobb megdöbbenésére. A képen a híres csobánkai gyorson láthatók, amit az egyik kerék elvesztése után három keréken abszolváltak. A gyors vége a temetőnél volt, ahol az egyik várakozó Zsiga bánta a gyors kerék pótlást. Az ilyen jellegű alkatrészbeszerzés akkoriban teljesen megszokott volt. Ennek kifinomultabb formája az angliai RAC rallyen történt amikor Vatanen Mk 1-es Fordján az éppen arra jövő Capri hátsó hídja segített. majd küldöm a videót. Óriási.
Benító mai is aktív, Németországban él, ahol szép karriert futotott be a Ford-nál,Ő csinálta a Ferjáncz Ford WRC-jét ,mostanában a Wirtmann Feri Escortját készíti fel.

üdv bgy
2011-01-21 20:24:30
Az 1976-ban rendezett Főtaxi Wynns Rallye Túra osztály győztese a Róna / Molnár páros. A navigátor Molnár Tibi alias Benitó az akkori idők fenegyereke volt az a hír járta, hogy a bal lábával nyomta a gázt a span legnagyobb megdöbbenésére. A képen a híres csobánkai gyorson láthatók, amit az egyik kerék elvesztése után három keréken abszolváltak. A gyors vége a temetőnél volt, ahol az egyik várakozó Zsiga bánta a gyors kerék pótlást. Az ilyen jellegű alkatrészbeszerzés akkoriban teljesen megszokott volt. Ennek kifinomultabb formája az angliai RAC rallyen történt amikor Vatanen Mk 1-es Fordján az éppen arra jövő Capri hátsó hídja segített. majd küldöm a videót. Óriási.
Benító mai is aktív, Németországban él, ahol szép karriert futotott be a Ford-nál,Ő csinálta a Ferjáncz Ford WRC-jét ,mostanában a Wirtmann Feri Escortját készíti fel.

üdv bgy
2011-01-21 19:57:58
Szerintem ez a Debica, amit lengyelből hoztak szélesített felnivel együtt.Akkor ez egy iparág volt, ne felejtsük el 1970 valahányban vagyunk,gyakorlatilag itthon semmit nem lehetett akkor kapni,max egy jó nagy pofont március 15-én.

üdv bgy
2011-01-21 17:32:43
Jól mondod.

üdv bgy

PS. A Barum Racing egy nagyon aprómintás "verseny" gumi volt, ami ha meglátta a vizet inkább leugrott a felniről és haza szaladt. A következő széria a TB mintás Barum, klasszissal jobb volt ,de a MICHELIN-től fényévnyire...

2011-01-21 17:28:34
A képen látható XAS alatt az akkor használt legnépszerűbb murva gumi a MICHELIN RC széle látható, melynek voltak különböző keménységű változatai attól függ, hogy köves vagy finom farkasgyepüi murváról beszélünk. Azt, hogy mikor jött be a TB a PB és az SB erről a Léhi Sanyi tudna mesélni.

AVON na ez a gumi megér egy misét. Ez volt a király a hegyen,látod erről el is felejtkeztem, aztán később ezt használták ,de lehet, hogy még ma is használják a rallyecrossban, megvágva. Azt tudni kell, hogy ez diagonál gumi volt sokáig, de lehet hogy még ma is ,nem tudom, a Forma 3 és egyéb monopostók kedvelt gumija volt.
A MICHELIN kizárólag radial gumit gyártott.

üdv bgy
2011-01-21 14:40:54
Szia Robi!

Ez a gumi a MICHELIN XAS az első aszimmetrikus gumiabroncs a világon, ami egyébként mostanában nagy divat. A MICHELIN historic választékában MÉG ma is megtalálható.
http://www.michelin.com/corporate/FR/competition/pneus-competition?selectTab=classic-range

A 70-es 80-as évek legnépszerűbb gumijai - nálunk:

MICHELIN XAS (A110-ES AJÁNLOTT GUMIJA!!!!)
MICHELIN TB 5,15,20 SZÁRAZ,VEGYES TALAJ
MICHELI SB SOROZAT SLICK
MICHELIN PB SOROZAT ESŐ
PIRELLI CORSA

Hegyisek használtak GoodYear-t is vagy esetleg Firestone-t.

A fenti márkákhoz jellemzően a Volán és az Áfor versenyzői jutottak hozzá aztán használtan a többiek is kaphattak már akinek jó kapcsolata volt pld. Ferdivel.

KELETI MÁRKÁK

DEBICA

STOMIL "Y" MINÁS
BARUM BABSZEM MINTÁS 3 -ra felfújva múrván király

Az utóbbi kettő a széria Zsigulisok használták előszeretettel ugyanis ott csak azs eredeti gyáti mérettel lehetett menni 155R13 ez volt ám az igazi móka.....

üdv bgy


2011-01-21 14:40:54
Szia Robi!

Ez a gumi a MICHELIN XAS az első aszimmetrikus gumiabroncs a világon, ami egyébként mostanában nagy divat. A MICHELIN historic választékában MÉG ma is megtalálható.
http://www.michelin.com/corporate/FR/competition/pneus-competition?selectTab=classic-range

A 70-es 80-as évek legnépszerűbb gumijai - nálunk:

MICHELIN XAS (A110-ES AJÁNLOTT GUMIJA!!!!)
MICHELIN TB 5,15,20 SZÁRAZ,VEGYES TALAJ
MICHELI SB SOROZAT SLICK
MICHELIN PB SOROZAT ESŐ
PIRELLI CORSA

Hegyisek használtak GoodYear-t is vagy esetleg Firestone-t.

A fenti márkákhoz jellemzően a Volán és az Áfor versenyzői jutottak hozzá aztán használtan a többiek is kaphattak már akinek jó kapcsolata volt pld. Ferdivel.

KELETI MÁRKÁK

DEBICA

STOMIL "Y" MINÁS
BARUM BABSZEM MINTÁS 3 -ra felfújva múrván király

Az utóbbi kettő a széria Zsigulisok használták előszeretettel ugyanis ott csak azs eredeti gyáti mérettel lehetett menni 155R13 ez volt ám az igazi móka.....

üdv bgy


2011-01-21 13:02:27
Ő az.

bgy
2011-01-21 12:52:55
Kelecsényi László - Jablonkai ... ? Hegyalja SE

Laib Kálmán - Antal Ferenc Főtaxi SE

Magyar Miklós - Markwart Péter Főtaxi SE

Bialkó ...? - Béres ...? Volán Nyíregyháza

Viszló Csaba - Németh ...? MHSZ-Budapest

Fülöp ...? - Kristóf ...? Váralja SE
2011-01-21 12:22:03
Szia Robi!

Igen, erről beszélek ,de ez putonnyal még "szebb". A filmen látható körverseny színhelye egyébként nem más, mint a helyi Hippodrom azaz ügető pálya. Ezeket a pályákat hagyományosan szinte kivétel nélkül használták a prológ színhelyéül ezeken az Orosz Tél Rallye-kon.

A gumival kapcsolatban pont a tallini Lóversenypályán láttam használni ezeket a speciális Barum téli gumikat először, amiből később kint Otrokovicében (Barum gyár) egy Valasska Zima Rallye alkalmával nekünk is sikerült szerezni.

A gumiról annyit, hogy annyira titokban tartották a Csehek ezt a gumit, hogy csak közvetlenül a Lóversenypálya rajtja előtt szerelték fel a Skodákra és utána azonnal le is szedték. Érdekes volt látni, hogy a csehek szinte íven autóztak körbe- körbe míg az oroszok az átküldött filmen (köszönet) látható módon autóztak, ennek ellenére a csehek ott voltak az élmezőnyben.
Később tudtuk meg, hogy ez volt a híres Barum OR 32 ICE MASTER, amit homokkal kezelt futófelülettel láttak el 1984 -ben. Ezt ma úgy nevezzük hogy Silica adalékot, ami nem más mint a közönséges homok (SiO2), amit már akkor a csehek használtak.Fantasztikus gumi volt,radírgumi puhaságú magas mantákkal és a már említett homokkal kezelve. Igazi high tech gumi volt. A csehek mindig mindenki előtt jártak az autósportban ezt tudomásul kellett venni, de hát itt a Monte, ami jól példázza ezt még most is.

üdv bgy
2011-01-21 11:53:16
Sziasztok!

Ezen az FIA Historic linken megtalálhatjátok azon autók listáját, amit valaha homologizáltak, kb a 90-es évekig. Az FIA Historic munkabizottság állította össze, a Historic Bajhokságban résztvevő autók pontos beazonosíthatósága érdekében.

http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/F1738402CD97FDC3C125739A0053B6F9/$FILE/HomologatedForms-SortedByMake&Model-2010.pdf

PS. Lada vagy Vaz gyártmány egyetlenegy volt "B" csoportban homologizálva és az nem más, mint a jól ismert VFTS.


üdv bgy
2011-01-21 11:36:40
Kelecsényi László/ Deme Tibor ez a jó.

A Deme Kálmán nemrégen hagyott itt bennünket, a Főtaxi szakosztályvezetője volt legutóbb, előtte évekig Trabanttal vitézkedett. Jó srác volt. Nyugodjék békében!

üdv bgy
bégyé hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 62 hozzászólás • 4 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k