RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
bégyé
Barna György
2014-06-25 12:38:48
utolsó bejelentkezése
bégyé

62 hozzászólás
nincsenek kedvencei és 2 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
710471239
Napi oldal:
221500
Jelenleg:
4697
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
bégyé hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 62 hozzászólás • 4 oldal
2011-01-21 11:32:01
Szia Robi!

Két kérdésedre is válaszolnék 2 in 1 módra.

A Baltikumra a síkvidéki jelző illik bár az útjaik vonalvezetése inkább hegyvidékire emlékeztető. Télen az utakat, legalább is akkor még szigorúan csakis hótolókkal tartották karban, minek következtében az utak mentén egy kb,1-1,5 m magas hófal keletkezett. Ennek később nagy jelentősége volt a versenyzést illetően, mert a helyi menők ennek segítségével egy sajátos stílust alakítottak ki amelynek inkább a bobpályán történő száguldáshoz, mintsem a közúti autózáshoz volt köze.. Persze, azt itt meg kell jegyeznem, hogy ehhez, azért egy nagyfokú bátorságra és magas szintű technikai tudásra és tapasztalatra volt szükség.Ezt a fajta vezetési stílust volt szerencsém testközelből tanulmányozni ,ugyanis az első nap az egyik helyi menő aki a a középmezőnyhöz tartozott 10 percet időzött egy hófalban, emiatt másnap pont mögénk sorolták be, ami a rajtsorrendben a 40. körüli lehetett. Szóval ez az észt srác rendre minden gyorsasági harmadik kilométerénél utolért és menetből megelőzött, legyen az egyenes vagy éppen egy visszafordító és egy fantasztikus jég balettet a bemutatva a hófalon, eltűnt a szemünk elől. Felbuzdulva látottakon mi is megpróbáltuk ezt a technikát magunkévá tenni, de azt hiszem a harmadik kanyarnál mintegy 20km/h sebességnél úgy belefúródtunk egy hófalba, hogy csak a helyi kolhoz emberei segítségével tudtunk onnan kikecmeregni. Jól szemlélteti még az ottani viszonyokat és a helyiek képességeit az, amit a tréning alkalmával volt szerencsénk megtapasztalni. Éppen az egyik gyorsaságit gyűrtük és talán harmadjára mentünk át rajta. Én vadul mondom az imát a Kálmán fonott kalácsra emlékeztető kezekkel birkózik a volánnal, hogy egyáltalán az úton maradjunk, amikor is a semmiből feltünt egy dobozos IZS - talán az idősebbek még emlékeznek rá, hogy az milyen volt (borzalmas) - és hihetetlen tempóban elhúz mellettünk. A sokk hatása alól még fel sem ocsúdtunk, amikor is beértünk a gyors végén lévő faluba, ahol ott állt járó motorral (ott ez a szokás,oka van)az ominózus IZS a helyi Posta előtt. Mondom a Kálmánnak - állj csak meg , megnézném már, hogy milyen gumi lehet rajta, mert így - szerintem csak szögessel lehet menni. Odaballagtam a géphez és legnagyobb megdöbbenésemre nem, hogy szög nem volt rajta, de minta sem. Közben kijött a sofőr, egy pufajkás fiatal srác fején a lelógó fülvédős husankájával és a legnagyobb természetességgel vad tempóban elhajtott. Ezek után visszaülve az autóba egy lezser mozdulattal hátradobtam az itinert és az mondtam - azt hiszem, hogy ezen a versenyen most erre nem lesz szükség a továbbiakban. Hát ennyit arról, hogy mit jelent havon autózni.
A gumival kapcsolatban annyit, hogy a feltöltött képről nehéz beazonosítani azt ,hogy az a gumi, az a gumi , de aki látott már eredeti akkor használatos 1500 Lada gyári gumit az tudja miről beszélek.

Üdv mindenkinek bgy

2011-01-19 20:59:47
Szia Robi!

Rájöttem, hogy miért nem emlékeztem a Samarára erről a versenyről, mert mi az egy évvel az elötti versenyen a Baltikán voltunk. Hát ennyi, hiába,hülyülök ez most már tény.
Kérdezted a gumit , nos szöges gumit nem lehetett használni ezért mindenki utcai téli gumival ment olyannal, amit a deviza keret terhére be tudott szerezni az egyesülete.Speciel nekünk Pirelli jutott. És mi jutott az orosz versenyzőknek. Egy rövid story erről. A Kis Kokó jóban volt a Yunpuuval (kivel nem ?) aki akkor a kelet-európai Kankkunen volt és megfűzte, hogy hozzon olyan hógumit, amit ők használnak. Azt tudni kell, hogy ezek az ész.lett, litván ,orosz fiúk úgy mentek a havon mint mi az aszfalton vagy még jobban, ami - szerintünk akkor - csak a gumi miatt lehetett. Nos másnap megjött a gumi,amit úgy melegében Kokó felrakatott a vadiúj VFTS-ére. A szálloda sarkáig sem ért, amikor visszafordult és visszaérve falfehéren kiszállt az autóból és azt mondta - azonnal szedjétek le ezzel nem lehet autózni. Én megnéztem a gumikat, ami nem volt más mint az 1500-as Lada radial gumija keresztbe megvágva. Pereceket kaptunk minden gyorsaságin az ilyen gumival autózó, fantasztikus fiúktól. Hát ennyit a téli autózás veszélyeiről és az ottani VERSENYZŐKTŐL.Szóval, aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul, azaz a téli versenyeket hagyjuk meg azoknak, akik tudnak télen autózni.

üdv mindenkinek
2011-01-19 20:59:47
Szia Robi!

Rájöttem, hogy miért nem emlékeztem a Samarára erről a versenyről, mert mi az egy évvel az elötti versenyen a Baltikán voltunk. Hát ennyi, hiába,hülyülök ez most már tény.
Kérdezted a gumit , nos szöges gumit nem lehetett használni ezért mindenki utcai téli gumival ment olyannal, amit a deviza keret terhére be tudott szerezni az egyesülete.Speciel nekünk Pirelli jutott. És mi jutott az orosz versenyzőknek. Egy rövid story erről. A Kis Kokó jóban volt a Yunpuuval (kivel nem ?) aki akkor a kelet-európai Kankkunen volt és megfűzte, hogy hozzon olyan hógumit, amit ők használnak. Azt tudni kell, hogy ezek az ész.lett, litván ,orosz fiúk úgy mentek a havon mint mi az aszfalton vagy még jobban, ami - szerintünk akkor - csak a gumi miatt lehetett. Nos másnap megjött a gumi,amit úgy melegében Kokó felrakatott a vadiúj VFTS-ére. A szálloda sarkáig sem ért, amikor visszafordult és visszaérve falfehéren kiszállt az autóból és azt mondta - azonnal szedjétek le ezzel nem lehet autózni. Én megnéztem a gumikat, ami nem volt más mint az 1500-as Lada radial gumija keresztbe megvágva. Pereceket kaptunk minden gyorsaságin az ilyen gumival autózó, fantasztikus fiúktól. Hát ennyit a téli autózás veszélyeiről és az ottani VERSENYZŐKTŐL.Szóval, aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul, azaz a téli versenyeket hagyjuk meg azoknak, akik tudnak télen autózni.

üdv mindenkinek
2011-01-19 20:59:47
Szia Robi!

Rájöttem, hogy miért nem emlékeztem a Samarára erről a versenyről, mert mi az egy évvel az elötti versenyen a Baltikán voltunk. Hát ennyi, hiába,hülyülök ez most már tény.
Kérdezted a gumit , nos szöges gumit nem lehetett használni ezért mindenki utcai téli gumival ment olyannal, amit a deviza keret terhére be tudott szerezni az egyesülete.Speciel nekünk Pirelli jutott. És mi jutott az orosz versenyzőknek. Egy rövid story erről. A Kis Kokó jóban volt a Yunpuuval (kivel nem ?) aki akkor a kelet-európai Kankkunen volt és megfűzte, hogy hozzon olyan hógumit, amit ők használnak. Azt tudni kell, hogy ezek az ész.lett, litván ,orosz fiúk úgy mentek a havon mint mi az aszfalton vagy még jobban, ami - szerintünk akkor - csak a gumi miatt lehetett. Nos másnap megjött a gumi,amit úgy melegében Kokó felrakatott a vadiúj VFTS-ére. A szálloda sarkáig sem ért, amikor visszafordult és visszaérve falfehéren kiszállt az autóból és azt mondta - azonnal szedjétek le ezzel nem lehet autózni. Én megnéztem a gumikat, ami nem volt más mint az 1500-as Lada radial gumija keresztbe megvágva. Pereceket kaptunk minden gyorsaságin az ilyen gumival autózó, fantasztikus fiúktól. Hát ennyit a téli autózás veszélyeiről és az ottani VERSENYZŐKTŐL.Szóval, aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul, azaz a téli versenyeket hagyjuk meg azoknak, akik tudnak télen autózni.

üdv mindenkinek
2011-01-19 20:59:47
Szia Robi!

Rájöttem, hogy miért nem emlékeztem a Samarára erről a versenyről, mert mi az egy évvel az elötti versenyen a Baltikán voltunk. Hát ennyi, hiába,hülyülök ez most már tény.
Kérdezted a gumit , nos szöges gumit nem lehetett használni ezért mindenki utcai téli gumival ment olyannal, amit a deviza keret terhére be tudott szerezni az egyesülete.Speciel nekünk Pirelli jutott. És mi jutott az orosz versenyzőknek. Egy rövid story erről. A Kis Kokó jóban volt a Yunpuuval (kivel nem ?) aki akkor a kelet-európai Kankkunen volt és megfűzte, hogy hozzon olyan hógumit, amit ők használnak. Azt tudni kell, hogy ezek az ész.lett, litván ,orosz fiúk úgy mentek a havon mint mi az aszfalton vagy még jobban, ami - szerintünk akkor - csak a gumi miatt lehetett. Nos másnap megjött a gumi,amit úgy melegében Kokó felrakatott a vadiúj VFTS-ére. A szálloda sarkáig sem ért, amikor visszafordult és visszaérve falfehéren kiszállt az autóból és azt mondta - azonnal szedjétek le ezzel nem lehet autózni. Én megnéztem a gumikat, ami nem volt más mint az 1500-as Lada radial gumija keresztbe megvágva. Pereceket kaptunk minden gyorsaságin az ilyen gumival autózó, fantasztikus fiúktól. Hát ennyit a téli autózás veszélyeiről és az ottani VERSENYZŐKTŐL.Szóval, aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul, azaz a téli versenyeket hagyjuk meg azoknak, akik tudnak télen autózni.

üdv mindenkinek
2011-01-19 19:33:09
Szia Robi!

Ez Samara akkora újdonság volt, hogy nem is emlékszem rá, fényévnyi távolságra voltunk ettől a technikától és a típusról nem is hallottunk akkor,pedig ott voltam ezen a verseny Topor Kálmánnal a spanommal.Ez annyira igaz, hogy ebben az időben jött be az A, N és B csoport és annyira nem voltunk tisztába az A csoport előírásaival, (a Samaráról nem is beszélve)hogy a Ranga Laciék , és mi (Topor/Barna) egy 21011-es, egyszerűbben egy kereklámpás 1300-as Ladával mentünk ki, amit az A csoportos szabályok szerint széria karburátorral ,szélesítés nélkül stb. csináltunkmeg. Szóval szerintünk ez egy frankó A csoportos autó volt.Négy napi utazás után - lábon a "versenyautóval" - végig jégen és havon végre megérkeztünk Tallinba a verseny színhelyére. Eljött a gépátvétel ideje, ahol közölték, hogy nagyon örülnek, hogy itt vagyunk ,de a kereklámpás nem homológ az A csoportban csak a 2105.Végül hosszas rábeszélés után ,hivatkozva az örök Magyar-Szovjet barátságra elengedtek minket, ennek köszönhetően életem egyik legnagyobb autós élményében lehetett részem. Köszönet érte, így 25 év távlatából.
PS. valóban valahol ott feszítünk mi is a frankó A-s autóinkkal.
2011-01-19 19:33:09
Szia Robi!

Ez Samara akkora újdonság volt, hogy nem is emlékszem rá, fényévnyi távolságra voltunk ettől a technikától és a típusról nem is hallottunk akkor,pedig ott voltam ezen a verseny Topor Kálmánnal a spanommal.Ez annyira igaz, hogy ebben az időben jött be az A, N és B csoport és annyira nem voltunk tisztába az A csoport előírásaival, (a Samaráról nem is beszélve)hogy a Ranga Laciék , és mi (Topor/Barna) egy 21011-es, egyszerűbben egy kereklámpás 1300-as Ladával mentünk ki, amit az A csoportos szabályok szerint széria karburátorral ,szélesítés nélkül stb. csináltunkmeg. Szóval szerintünk ez egy frankó A csoportos autó volt.Négy napi utazás után - lábon a "versenyautóval" - végig jégen és havon végre megérkeztünk Tallinba a verseny színhelyére. Eljött a gépátvétel ideje, ahol közölték, hogy nagyon örülnek, hogy itt vagyunk ,de a kereklámpás nem homológ az A csoportban csak a 2105.Végül hosszas rábeszélés után ,hivatkozva az örök Magyar-Szovjet barátságra elengedtek minket, ennek köszönhetően életem egyik legnagyobb autós élményében lehetett részem. Köszönet érte, így 25 év távlatából.
PS. valóban valahol ott feszítünk mi is a frankó A-s autóinkkal.
2011-01-19 19:33:09
Szia Robi!

Ez Samara akkora újdonság volt, hogy nem is emlékszem rá, fényévnyi távolságra voltunk ettől a technikától és a típusról nem is hallottunk akkor,pedig ott voltam ezen a verseny Topor Kálmánnal a spanommal.Ez annyira igaz, hogy ebben az időben jött be az A, N és B csoport és annyira nem voltunk tisztába az A csoport előírásaival, (a Samaráról nem is beszélve)hogy a Ranga Laciék , és mi (Topor/Barna) egy 21011-es, egyszerűbben egy kereklámpás 1300-as Ladával mentünk ki, amit az A csoportos szabályok szerint széria karburátorral ,szélesítés nélkül stb. csináltunkmeg. Szóval szerintünk ez egy frankó A csoportos autó volt.Négy napi utazás után - lábon a "versenyautóval" - végig jégen és havon végre megérkeztünk Tallinba a verseny színhelyére. Eljött a gépátvétel ideje, ahol közölték, hogy nagyon örülnek, hogy itt vagyunk ,de a kereklámpás nem homológ az A csoportban csak a 2105.Végül hosszas rábeszélés után ,hivatkozva az örök Magyar-Szovjet barátságra elengedtek minket, ennek köszönhetően életem egyik legnagyobb autós élményében lehetett részem. Köszönet érte, így 25 év távlatából.
PS. valóban valahol ott feszítünk mi is a frankó A-s autóinkkal.
2011-01-18 21:41:50
Németországban az egyik legrangosabb Historic dzsemborin a Köln -Ahrweiler Rallye-n a mai napig titkosak a pályák ezért ott is az a módi, mint volt anno a RAC Rallyen, egy helyismerettel rendelkező navigátor aranyat ér.
Ajánlom minndenkinek ezt a nálunk kevéssé imert versenyt, érdemes megnézni, hogy kik a rendszeres résztvevői:
http://www.rallye-koeln-ahrweiler.de/index.php?inhalt=statistik
2011-01-18 21:34:15
Rossz kérdés. Na miért , mert titkosak voltak a pályák és angol skacok meg vágták fejből, mint mi Árpádtetőt.

Így ok?
2011-01-18 21:34:15
Rossz kérdés. Na miért , mert titkosak voltak a pályák és angol skacok meg vágták fejből, mint mi Árpádtetőt.

Így ok?
2011-01-18 21:20:50
Herczeg/Pálmai Citroen DS 21 vagy 23

Mecsek Rallye, Árpádtető a mostani Gilice panziónál a B3J3, na itt a B3 nem jött össze.

üdv mindenkinek
2011-01-15 22:33:31
Szia Robi!

Megjött az autentikus válasz a Léhi Sanyitól:

A sorban az első autó, hegyre készült R5 turbó, Attilával.
A második autó, a rallye autó, a Tandari Janival.
A harmadik autó, a rallye tréning autó, a Pempővel.
Mind a három autó a minénk volt,és a kategória kitöltése miatt indultak.
A hegyi autót,az év végén elvitték a franciák,és helyette kaptunk egy széria R5 turbót.
Az lett a Budai Csabáé.
2011-01-15 21:30:22
Egyetértek az észrevételeddel, valóban kellene egy hazai autó és motorsportot bemutató archívum. Sajnos az örökös költözködés és más egyéb körülmények miatt az eredménylisták. kiírások és egyéb dokumentációk eltűntek úgy az MNASZ-ből, mint a 90-es években megszűnt nagy állami sportegyesületekből. Azt ne várja senki, hogy parancsszóra ezt pótolni lehet. Aki tehet valamit az ügy érdekében, azok mi vagyunk, akik rendelkeznek bizonyos tárgyi és szellemi emlékekkel, és akiknek még lehetősége van szóra bírni azokat a veteránokat, akik még közöttünk vannak. Mondhatok azért biztató dolgokat, is mint pld. a Fekete Kálmán írásait, melyek sok minden rögzítettek az utókor számára, igaz nem mindig egy kutató pontosságával, de legalább megpróbálta az utókor számára hozzáférhetővé tenni a múltat. A Historic Munkabizottságnak, melynek a vezetője vagyok, egyik kiemelt feladata a múlt ápolása és, annak bemutatása a fiatalabb nemzedéknek, akik ma büszkék lehetnek az elődeikre, azokra akik a nehéz körülmények ellenére is egy magas színvonalú motorsport alapjait rakták le Magyarországon.

üdv bgy
2011-01-15 21:30:22
Egyetértek az észrevételeddel, valóban kellene egy hazai autó és motorsportot bemutató archívum. Sajnos az örökös költözködés és más egyéb körülmények miatt az eredménylisták. kiírások és egyéb dokumentációk eltűntek úgy az MNASZ-ből, mint a 90-es években megszűnt nagy állami sportegyesületekből. Azt ne várja senki, hogy parancsszóra ezt pótolni lehet. Aki tehet valamit az ügy érdekében, azok mi vagyunk, akik rendelkeznek bizonyos tárgyi és szellemi emlékekkel, és akiknek még lehetősége van szóra bírni azokat a veteránokat, akik még közöttünk vannak. Mondhatok azért biztató dolgokat, is mint pld. a Fekete Kálmán írásait, melyek sok minden rögzítettek az utókor számára, igaz nem mindig egy kutató pontosságával, de legalább megpróbálta az utókor számára hozzáférhetővé tenni a múltat. A Historic Munkabizottságnak, melynek a vezetője vagyok, egyik kiemelt feladata a múlt ápolása és, annak bemutatása a fiatalabb nemzedéknek, akik ma büszkék lehetnek az elődeikre, azokra akik a nehéz körülmények ellenére is egy magas színvonalú motorsport alapjait rakták le Magyarországon.

üdv bgy
2011-01-15 20:08:03
Akár hiszitek, akár nem középen személyesen Dudás "Kokó" Gyula jobbra mellette Hóman Tibi, tőle jobbra a navigátora Németi Csaba alias Akvárium.Aztán még a kettőjük között Hóman Tibit látom. Akváriumtól jobbra meg Hideg Janit a többieket passzolom. A Hideg Jani felett talán Mahler Szepi...Természetesen Árpi bácsi OK.

bgy
2011-01-15 19:28:19
Azt gondolom, hogy aranykor csak egyszer van és nem meg ismételhető, de örüljünk hogy ennek részesei lehettünk.
Tegnap is ez jutott eszembe, amikor Pécsen, Szuhanyik Lacit búcsúztattuk. Ott volt Simor , Mahler Szepi,Árpi bácsi, Kokó,Gulyás Imi,Selmeczi, Házi JóZsival,Bajor Zoli, Hóman Tibi, Kis Ernő, Perjés Laci bácsi, Gál Baba és még sokan mások abból a az időből.Elnézést ha valakit kihagytam.Micsoda idők voltak, micsoda versenyzőkkel.......

bgy
2011-01-15 19:09:08
A Jani, tudomásom szerint sem előtte sem utána nem ült versenyautóba, mint sofőr itt is csak azért, hogy a kategória meg legyen. Attila így találta ki. Egyébként annak idején, amikor még volt csapat bajnokság meg taktika, akkor ez bevett szokás volt, hogy a navigátor is reppent egyet a Hegyi felfutón.

"Golden Era"
2011-01-15 18:58:39
Akit esetleg érdekel a magyar Hegyi versenyzés aranykora, annak ajánlom az alábbi linkeket:

http://picasaweb.google.com/laciur58/Hegyiversenyek#
http://picasaweb.google.com/laciur58/HegyiVerseny70EsVek#
2011-01-15 18:45:40
Szia Robi!

A kérdésedre a válasz "of course".

A hegyiversenyen készült képekkel bajba vagyok, de szerintem az egyetlenegyszer megrendezett és sajnos hírhedté vált lepencei hegyi verseny lehetett.Ezek között a Turbók között még nem látható a "mi" Turbónk.Emlékeim szerint a Tandari ment az egyik Turbóval, de nem vagyok benne biztos.Sanyinál(Léhi) csekkolás alatt a kép. Ha van eredmény jelzem.

üdv bgy
bégyé hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 62 hozzászólás • 4 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k