Végső Összecsapás - 2024.szeptember 7. - Tököl
Gala
Galuska Szabolcs
2017-12-08 14:13:36
utolsó bejelentkezése
Gala

29 hozzászólás
nincsenek kedvencei és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
725047011
Napi oldal:
11096
Jelenleg:
2461
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
Gala hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 29 hozzászólás • 2 oldal
2014-04-16 11:52:34
Te az MNASZ honlap ismeretlen bugyraiban vagy járatos! :)

Nekem ennyit dob ki: http://www.mnasz.hu/letoltes/ORB_2014_Lada_Miskolc.pdf
2014-04-16 10:01:12
Bár az MNASZ nem a kapkodásáról híres, a honlapjukon az Amatőr bajnokságok közül csak a februári (!) gokartos eredmények vannak fönn, holott azóta 2 verseny is volt.

De a Rallye2 Lada-kupa sincs még frissítve a Miskolc Rallye óta...

Kéne oda egy jókezű titkárnő! :)
2014-04-16 09:57:21
ortodox,

Én fogalmaztam pontatlanul, a több bejegyzés miatt elsikkadt, hogy a magam részéről a versennyel kapcsolatos információk közzétételéről beszéltem. Nevezési feltételek, kategóriák, módosítások, stb.

Az eredményeket nyilván ott is közzé lehet tenni, de az első hivatalos információ a verseny hirdetőtábláján megjelent eredmény.

Nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz már sehol eredménylista-frissítés, sehol sem fogom megtalálni a MARB(!) IV-es kategória eredményét (Molnár Feri, vagy Tompa Márk kapja-e a maximális pontot?) remélhetőleg az MNASZ honlapján fent lesz!

hu0olb,

Malter győzelme tiszta sor, de ő eleve MARB-os...
2014-04-15 14:16:41
Biztos velem van a baj, de én a csapassunk.hu-n lévő listából sem látom hogy a MARB-osok között mondjuk a IV. kategóriában és Lada kupában ki hanyadik lett, és ezzel hány pontot kasszírozott a bajnokságban...

Egyébként a verseny honlapja NEM hivatalos információforrás! Erre a MARB Alapkiírása és az adott verseny Versenykiírása való. Az ettől eltérő módosításokat sorszámozott végrehajtási utasításokkal lehet közölni.
2014-04-15 14:16:41
Biztos velem van a baj, de én a csapassunk.hu-n lévő listából sem látom hogy a MARB-osok között mondjuk a IV. kategóriában és Lada kupában ki hanyadik lett, és ezzel hány pontot kasszírozott a bajnokságban...

Egyébként a verseny honlapja NEM hivatalos információforrás! Erre a MARB Alapkiírása és az adott verseny Versenykiírása való. Az ettől eltérő módosításokat sorszámozott végrehajtási utasításokkal lehet közölni.
2014-04-15 06:53:14
ortodox,

Nagyon szép tőled, hogy véded a mundér becsületét, mondhatni körömszakadtáig markold a pulyka hátulját, mint Levin mester, de Moncinak nagyon is igaza van!

Mutasd már meg nekem légyszíves az eredménylistán, hogy ezen az AMATŐR (MARB) bajnokság futamán az AMATŐR versenyzők mondjuk az 4-es kategóriában milyen helyezést értek el? Ezek a versenyzők milyen jutalmat/kupát kaptak? Továbbmenve, mennyi bajnoki pontot szereztek? :(

Igen, van egy lista MARB felirattal, csak éppen semmi értelme sincs, ennyi erővel külön szűrhetnénk a kékszeműeket is...

Pedig nekem úgy tűnt, hogy egy MARB futamon voltunk, egyből csináltattak velünk egy igazolványt, de semmit nem kaptunk cserébe! Szívás az biztos lesz, mert tutira veszem, hogy a jövőhéten jön a körlevél, hogy a következő nem regisztrált verseny (mondjuk FRT) tiltott lesz az MNASZ tagoknak (tehát a friss MARB-osoknak is).

Természetesen nagyon örülök, hogy ilyen népes mezőny jött össze, szükség is van rájuk, a pályán elférnek, de szét kellene rendesen választani őket. A licenszes kategória teljesen fakultatív, szinte bárhova nevezhetsz. Pedig úgy működne jól ez az AMATŐR értékelés, hogy akinek tárgyévben vagy az azt megelőző 5 évben R1, R2, RTE licensze volt az csak a licenszesbe lenne értékelt (1600 alatt és fölött) a valódi amatőr sportolók (és nem az autók) meg a kiírt kategóriában.

Kis Robi miért tudott 20 év versenyzéssel a háta mögött L1-ben menni a mezőny végén a VFTS-sel? Molnár Feri -aki úgy leküldte hogy szem nem maradt szárazon, és azóta is csak az állkapcsunkat keressük- ugyanennyi tapasztalattal meg mi a túrót keresett az amatőr mezőnyben?
2014-04-04 12:16:41
A 2 dolgot ne keverjük: A hatalmas ellenállásról a LE és ccm drasztikus általános korlátozása esetében beszéltem, ettől volt hangos a terem a Pénzes-féle meetingen. Minden versenyző, kocsitól függetlenül hallani sem akart róla.

A fokozatosságot egyáltalán nem így kellene csinálni! Jövőre mindenkivel leszereltetik a Webereket? 2016-ban meg rakd vissza a 296-os tengelyt? 2017-ben dobd ki belőle a áttételmódosított tolóst? Vagy ami majd akkor eszünkbe jut? Hogy?

Sokkal inkább kellene egy nyilvánosan meghirdetett koncepció, évekre előre, hogy TERVEZHESSÉL! Például csak az A-s homológlapnak megfelelő autók mehetnek 2016-tól! Ezzel persze kiszúrsz minden versenyzővel, csakhogy a csúcs Ladákat kitakarítsd... Nem jó ötlet...

Nyilván van olyan akinek nem tetszik, hogy erősebb autókkal teszik össze, de ilyen a rally, ezen kár keseregni.

Sőt! Nekem személy szerint kedvező is lenne a nagymotor tilalma, mert tavaly a Salgón Lada "H"-ban csak két ilyen verda vert meg (nagyon jókezű srácok által terelve) és meggyőződésem hogy nem az autón múlott, egyszerűen bátrabbak, gyorsabbak voltak. Most hátradőlhetnék és röhöghetnék a markomba, hogy ezek a srácok kiestek, szabad a pálya... De azért tépem itt a számat mert az elvvel nem értek egyet!

Azt meg különösen nem értem, hogy miért fáj bárkinek, hogy a normál kategóriákon kívül van egy kupa is Lada H-ban, és megmarad a versenyzés és eredményesség öröme Lada A-ban is... :(
2014-04-04 08:36:04
etorman,

Azt hittem a vita tárgyát képező MARB 2014-es alapkiírást rajtam kívül más is olvasta. Elnézést ha a korábbi hozzászólásaimban pontatlanul fogalmaztam volna és bárkit félrevezettem, de tegyük már tisztába:

Szó sincs arról, hogy a korábban emlegetett top-kategóriás autókat száműzni akarják a Sprintekről! A motor lökettérfogata alapján besorolt kategóriájukban (IV., V.) boldogan gurulhatnak, SEMMILYEN technikai megkötéstől sem terhelve! (ad absurdum: VEMS, rajtprogram, szekis váltó...)

Ellenben a tavaly még létező külön A-s H-s Lada KUPA-t (!) szüntették meg, illetve vonták egybe a korábban tárgyalt megszorításokkal.

Ezzel van a baj és nem mással! (No meg azzal, hogy a bajnokság közepén nem változtatunk alapkiírást, de úgy látom ezen az érintett versenyzőkön kívül senki sem akad ki)

Ha már ott vannak a srácok, ki-ki a lehetőségeihez mérten felkészített autójával, akkor miért nem vívhatnak külön csatát a hozzájuk leginkább hasonló technikával? Miért kell a kicsiktől a sikerélményt elvenni? Azért hogy spóruljunk 3 kupát a díjkiosztókon?

Arról nyithatunk egy külön vitát, hogy hol lehet és kell-e egyáltalán határt húzni az indulás tekintetében a Sprinteken. Nem hinném hogy a V., VI, kategória (pláne 4WD) járgányai olcsóbbak lennének egy pöpec Zsigánál. Ha meg a LE vagy a köbcenti alapján akarnál határt húzni akkor beleszaladnál egy hatalmas ellenállásba a versenyzők részéről! Legalábbis a legutóbbi Pénzes-féle versenyzői konzultáción óriási volt a felháborodás már a gondolattól is.

Jó hogy van végre egységes szabályzat, jó hogy ismét lesznek futamok Északon, jó hogy jut rá figyelem, de pár dolgot azért érdemes lenne újragondolni...
2014-04-03 22:17:19
Lehetünk demagógok ha gondolod (pikk-pakk átszámolom hány lélegeztetőgép jön ki a kocsim árából), de először vegyük át az értő olvasást...

1. Én is azt írom, hogy válasszuk ketté a konyhapénzes Ladást a komolyabb technikától, mert nem fair ahogy most van szabályozva! A tavalyi rendszer sokkal korrektebb volt, azon kellett volna finomítani kicsit!

2. Ettől függetlenül olcsóbb (de nem olcsó) Micu-híddal menni, ezt még a hülye is látja, világos minden Ladás számára! Ellenben egyszerre kell lerakni rá a lóvét, ez tény.

3. Demagóg forever: Dobjunk ki minden verdát ami 500k-nál többet ér, vagy vezessük be a finn-modellt: Az autódra nem költhetsz többet mint 1000 Euro, és ezért az összegért a verseny bármely pillanatában el kell adnod ha ajánat érkezik rá! :)

Az autóverseny sohasem lesz a szegények tömegsportja sajnos... :( Viszont ha már itt megy együtt a tüzes szemű ifjú titán, a levezető R1-es bajnok, hobbista családapa, akkor próbáljuk már meg racionalizálva csökkenteni a költségeket, és ne öntsük ki a fürdővízzel a gyereket is!

Egyébként mai infó hogy a rendezőkben megvan a nyitottság, hogy kiírjanak egy H-s kupát, sőt hogy-hogynem még szponzor is akadna aki kicsengetné a versenyenkénti 3 kupára való jelentős összeget... :)

ui.: mutatok olyan srácot aki 3 éve építi a kocsit és 1.8-as motorja van, de speer még csak most kerül alá, és talán tud pár versenyen indulni... Nyilván mert ki van tömve...
2014-04-03 20:45:45
Azért egy-két dolog változott 30 év alatt, például már nem 3,60 a kenyér! (bocs, nem tudtam kihagyni :) )

Kicsit konkrétabban:
- fejlődtek a motorok az egyre szélesebb körben megjelenő motorépítési tudásnak és az internetről pillanatok alatt beszerezhető spéci alkatrészeknek hála
- nagyságrendekkel javult az abroncsok tapadása még a kisebb méretekben is. (bár a Ladára a 15-ös is homológ, ugye)
- draszikusan lecsökkentek ezzel egyidőben a jó minőségű eredeti, orosz Lada alkatrészek. 4,7-es áttétel felbukkanási gyakorisága a Jetiével vetekszik, új féltengely régen nincs, a megbízható "papás" Zsigulik meg elfogytak.
Ezek nélkül folyamtosan törik a difi/féltengely, hála az utángyártott sz@roknak.

Úgyhogy írok egy meglepőt: A micu-híd azért tuti, mert olcsóbb!!!

Elsőre hülyeségnek tűnhet de számoljunk: Nekem ősszel egy komplett hidat, neves építőnél felfogatásokkal, kardánnal, fékekkel, dififel, sperrel VO-lappal együtt 300k-ért hoztak össze. Nyilván aki saját magának csinálja kb.30%-al olcsóbbra jön ki, de én hülye vagyok hozzá sajnos. Az élettartama az Örökkévalóság+1nap, mert még nem hallottam olyan dokumentált esetről, hogy versenyen eltört volna, míg Lada-féltengely az összes ezzel versenyző ismerősömnél már többször is odalett aztán lehetett hazajönni káromkodva...

Ehhez képest egy 4,7-es áttétel Isteni közbeavatkozással 120k (aztán 3 verseny és kuka) egy speer szerelve 80k, egy erősített híd 40k, vastagcsapágyas új féltengely nincs 100k alatt, és erre jönnek az apróságok. Árban ugyanott vagy, de áttételből egy ARK (bocsának MARB) szezon alatt vehetsz kettőt (vagy kockáztatsz és az 5. futamon kiesel) remeghetsz a féltengelyekért, vagy veheted azokat is két versenyenként... Ennyi a matek...

Balázs Öcsit meg ne keverjük ide, ő egy Isten adta tehetség, 100 évente születik egy. De ő sem így kezdte, a libafoszöld 05-el azért az első években azért nem vert agyon mindenkit. A pályája zenitjén meg olyan (Ladás szinten) megnyugtató anyagi háttér állt mögötte (teljesen megérdemelten) mint az akkor mezőnyben senkinek, nem okozott gondot versenyenként új autót építeni ha kell. A gépműhelyéről és évtizedes tapaszatlatáról már ne is beszéljünk. Egyszóval nem lehet egy kezdő sprinteshez hasonlítani! (tudom, hogy az eredményekkel nagyon képben vagy, így csak kíváncsiságból kérdezem meg mikor ment Öcsi az A-ssal 1,9-esek ellen egy versenyen?)

Egyébként az 1,8-1,9 is lehet a költségcsökkentés eleme, mert egy szolídabb kompresszióval is lehet belőle egy nyomatékos, erős mocit csinálni ami tartósabbnak bizonyul. És ez bizony egy Sprintes költségvetésében igenis számít!

Tévedés ne essék, én is pártolnék egy szigorúan kötött, alacsony költségvetésű Lada kupát, de nem így, hogy építhetsz űrhajót, csak a hidat nem cserélheted ki. És mindezt a szezon elindulása után a harmadik verseny előtt dobod be!!!!

Régi álom egy A-s kaszni, A-s motor, egyféle tolós, szigorúan csak 4,4-es kombi áttétel, 14-es kerék semi-slick-en, 50 fős mezőnnyel... :)

E mellett meg mehet a "H"-s vagy "P"-s (bánom is én a nevét) kategória űrhajókkal, ha valaki ott akarja kiélni magát.

A sprintes versenyeknek az alacsonyabb költségekről, egyszerű szabályokról és a fejlődési lehetőségekről és a sikerélményekről kellene szólnia. Erre mi lesz most a Ladás derékhaddal? Azokkal, akik tényleg az ösztöndíjból/konyhapénzből versenyeznek szigorúan 6 számjegyű költségvetéssel? A IV-es kategóriában megeszik őket a 800kg-os Opelek, Peugeot-ok, Hondák, Lada kategóriában meg a Weber-es nagyvasak. Szép perspektívák...

Na ezért volt jobb a tavalyi leosztás! :)
2014-04-03 16:32:21
Hát akkor Markó Tibinek (és csapatának) köszönjük hogy tönkretette a Lada kategóriákat, és sikeresen drágábbá és veszélyesebbé tette a versenyzésünket! (Bye-bye "H" kupa, bye-bye Micu híd, bye-bye 1.9) :)

Na jó ne legyünk igazságtalanok, a szervónak örülünk! :)
2013-10-25 15:35:33
highand2,

Nem belefolyva az aktuális vitába, pusztán a kíváncsiság hajt: Feldobnád a linket arról a 330k-ból építhetó 140LE-s motorról?
Gala hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 29 hozzászólás • 2 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
161718 19 202122
2024.08.31-09.01.

részletes infóink

2024.09.01.

részletes infóink

2024.09.01.

részletes infóink

2024.09.01.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k