RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
historyfun
szombati róbert
2012-12-12 09:27:30
utolsó bejelentkezése
historyfun

1024 hozzászólás
nincsenek kedvencei és 2 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
710629231
Napi oldal:
74547
Jelenleg:
2357
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
historyfun hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 1024 hozzászólás • 52 oldal
2011-02-01 20:48:10
Zsolti70,

" Nem számított kánikula vagy eső,hó sár.Mi mentünk és csodát láttunk."
" Nagyon nagy élményekkel gazdagodtunk akkor tájt,köszi fiuk. "

A '90-es évek ezek szerint sokaknak szép emlék, nekem is !
Visszasírnám, de nem lehet. Ez van, csak ilyen közhelyeseket tudnék írni mint hogy - változnak az idők...

De sok régi(?) 'arc' dédelget még álmokat abból az időből(is) és sosem tudhatod mikor kezdik újra kacsintok
2011-02-01 20:09:13
Deila Nocentini Lanciával lett '94-ben cseh bajnok, viszont én is egy sötétkék ViP-es Lanciára emlékszem képekről.
2011-02-01 12:47:49
2011-02-01 12:29:48
Azért ez már szánalmas, amikor egy olyan múlttal, archívummal rendelkező újság mint a Népsport-Nemzeti Sport egy külföldi újságból szkennelt(inkább a Net-ről 'lelopott') gagyi fotóval illusztrálja a cikkét:

nemzetisport

Ráadásként rosszul, ugyanis a fotó a YU-Rallye-n készült(talán '81-ben) !
Menjenek má a ..csába, nem volt negyedóra előhúzni az archívból akár egy régebbi saját cikkük fotóját ?
2011-02-01 11:36:05
Zsolti70,

" Azért elnézegetem az akkori rallye EB indulóit mikor Ferjáncz Attila ott ment,egy 10-s 20-s szorzójú versenyen világbajnoki mezőny jött össze.A 23 eb futam győzelem meg önmagáért mesél. "

Ez egy nagyon jó cikk, segít megérteni az akkori EB pontrendszert stb.:

'78 EB-1

'78 EB-2

Szerintem Ferjáncznak soha nem volt olyan anyagi-technikai háttere, amit akárcsak a top-5-be is említhetnénk az EB-n.
Csak az akkori itthoni viszoyítási alap(környezet) és a jó eredmények miatt rögzült valami 'torz' kép a köztudatban.

Talán technikában 1974-75 az A110Alpine-nal, az az autó akkor alkalmas volt a gyári Fiat-124Abarth-ok megverésére, ahogy Bulgáriában és Lengyelországban Ferdi meg is 'öblögette' Verinit és Bachellit, de alkatrészben, gumikban egyebekben 'csóróság' volt a nagy csapatokhoz képest, és valahogy nem állt össze nekik ez az autó, sok volt a műszaki hiba és balszerencse is azokban az években.

A 17Gordini egy 'senki' volt 76-77-ben pl. a privát Porsche-k ellen is, amikből akkoriban minden komolyabb rallye versenyre jutott néhány. De még a lengyel Jaroszewicz is egy Lancia-Stratos-szal csatázott az EB címért már '76-ban.

R5Alpine a 130RS Skodák ellen volt elég alig-alig...

81-ben ülhettek R5Turbo-ba, ekkor már a Fiat-131, Ford-Escort Mk.II. nagyon kiforrott, sokkal erősebb autók voltak, a futóműről meg ne is beszéljünk. És ezzel nyűglődtek '85-ig.

A '86-os Gr.B Audiról is sokan gondolják hogy 'űrhajó' volt, de privát autóként Rolf műhelyében rakták össze, sokszor még versenybenzinre sem futotta, Bulgáriában 'koppig' vissza kellett tekerni a rossz minőségű helyi benzin miatt a turbónyomást stb.
Vagy felvenni a kesztyűt egy Tabaton Esso DeltaS4-el ? Akik megérkeztek kamionnyi gumival pl. Halkidikire, te meg oszd be a 3 garnitúra terepgumit egy olyan versenyen ami felér mondjuk 3-4 Veszprém ralival csak az útvonal hosszát tekintve is...

'86 Halkidiki

1987-ben fordult a kocka egy kicsit, közvetlenül a B-csoport betiltásakor talán nem volt még akkora űr a gyári és privát autók között.
A Coupé-Quattro egy lendületautó volt, de akkor sokan versenyeztek ilyennel , meg lehet nézni az eredményeket '87-ben, ha 'súlycsoportos' ellenfelek voltak, 'gurult a szekér':

'87 EB-1

'87 EB-2

A Lancia amihez először hozzájutottak egy gagyi volt, mire meg úgy-ahogy összeállt a Camelt már nem érdekelte az EB.

Részemről ennyi dióhéjban, valahol tipikus magyar történet, kicsit szomorkás is talán.
De biztos vannak sokan akik másként látják.
2011-02-01 11:36:05
Zsolti70,

" Azért elnézegetem az akkori rallye EB indulóit mikor Ferjáncz Attila ott ment,egy 10-s 20-s szorzójú versenyen világbajnoki mezőny jött össze.A 23 eb futam győzelem meg önmagáért mesél. "

Ez egy nagyon jó cikk, segít megérteni az akkori EB pontrendszert stb.:

'78 EB-1

'78 EB-2

Szerintem Ferjáncznak soha nem volt olyan anyagi-technikai háttere, amit akárcsak a top-5-be is említhetnénk az EB-n.
Csak az akkori itthoni viszoyítási alap(környezet) és a jó eredmények miatt rögzült valami 'torz' kép a köztudatban.

Talán technikában 1974-75 az A110Alpine-nal, az az autó akkor alkalmas volt a gyári Fiat-124Abarth-ok megverésére, ahogy Bulgáriában és Lengyelországban Ferdi meg is 'öblögette' Verinit és Bachellit, de alkatrészben, gumikban egyebekben 'csóróság' volt a nagy csapatokhoz képest, és valahogy nem állt össze nekik ez az autó, sok volt a műszaki hiba és balszerencse is azokban az években.

A 17Gordini egy 'senki' volt 76-77-ben pl. a privát Porsche-k ellen is, amikből akkoriban minden komolyabb rallye versenyre jutott néhány. De még a lengyel Jaroszewicz is egy Lancia-Stratos-szal csatázott az EB címért már '76-ban.

R5Alpine a 130RS Skodák ellen volt elég alig-alig...

81-ben ülhettek R5Turbo-ba, ekkor már a Fiat-131, Ford-Escort Mk.II. nagyon kiforrott, sokkal erősebb autók voltak, a futóműről meg ne is beszéljünk. És ezzel nyűglődtek '85-ig.

A '86-os Gr.B Audiról is sokan gondolják hogy 'űrhajó' volt, de privát autóként Rolf műhelyében rakták össze, sokszor még versenybenzinre sem futotta, Bulgáriában 'koppig' vissza kellett tekerni a rossz minőségű helyi benzin miatt a turbónyomást stb.
Vagy felvenni a kesztyűt egy Tabaton Esso DeltaS4-el ? Akik megérkeztek kamionnyi gumival pl. Halkidikire, te meg oszd be a 3 garnitúra terepgumit egy olyan versenyen ami felér mondjuk 3-4 Veszprém ralival csak az útvonal hosszát tekintve is...

'86 Halkidiki

1987-ben fordult a kocka egy kicsit, közvetlenül a B-csoport betiltásakor talán nem volt még akkora űr a gyári és privát autók között.
A Coupé-Quattro egy lendületautó volt, de akkor sokan versenyeztek ilyennel , meg lehet nézni az eredményeket '87-ben, ha 'súlycsoportos' ellenfelek voltak, 'gurult a szekér':

'87 EB-1

'87 EB-2

A Lancia amihez először hozzájutottak egy gagyi volt, mire meg úgy-ahogy összeállt a Camelt már nem érdekelte az EB.

Részemről ennyi dióhéjban, valahol tipikus magyar történet, kicsit szomorkás is talán.
De biztos vannak sokan akik másként látják.
2011-02-01 10:40:21
to45703s,

'94 Salgón Drotár ment ezzel a Lanciával >

Te biztosan utána néztél ennek az autónak is, megvan a rendszáma ?
Érdekes múltú 'VB autó', vagy csak egy 'tucat ügyfélautó' ?
2011-02-01 09:14:36
Szava nem lehet a szponzoroknak, matricák duplán megmutatva vigyorgok
2011-02-01 09:13:17
'94(?) Mecsek - Áááárpi >
2011-02-01 08:52:06
Lipi,

Ezek ti vagytok ?
Őrület...Posta-Bank, R.II. .....bes...ok ennek a kis országunknak néha. De úgy tűnik tényleg nem lehetett R.I. licencet 'venni' anno kacsintok
2011-02-01 08:44:06
1989(?) Mecsek >

Béta-Aknán mindig volt valami 'műsor' régebben, az elágban valamelyik évben nagyon csúnya baleset volt, amikor visszafelé jöttek és Józsefháza volt a cél.

Ez is érdekes, hogy a 2103-as nálunk nem igazán csinált nagy karriert, talán Kontadoki Rallye II-es bajnoki címe az egyetlen említésre méltó eredmény.
Pedig '75 '76-ban az oroszok nagyokat villogtak vele 'Nyugaton' is - Brundza, Kozircsikov házaspár mentek a típussal anno.
2011-02-01 08:28:57
Nekünk kínlódás volt az egész, gyakorlatilag az első gyors 2. kilóméterétől úgy ment a Suzi mint egy Wartburg, fél szemmel a vizet lestem mindenhol, állandóan a pirosban volt kipufogó nélkül, második körben már csak átgurultunk Olaszfalun és kiálltunk. A videon elég vicces, néhol úgy durrogott az autónk, mint a Liatti Subaruja '94-ben mosolygok

'94 havas-sáros Mecsek-Rallye-n indultatok ?
Ha esetleg megvannak az idők onnan is, kérlek töltsd fel vagy küldd el nekem!
2011-01-31 23:38:45
Otthon vannak papírképek, sajna majd csak Húsvét után tudom szkennelni.
2011-01-31 23:24:48
Ehhh....mindjárt a kislőtéren volt egy olyan meredek dobbantó, hogy szinte megállt az autó a levegőben és úgy esett vissza mint egy tégla, ott eltört az Y a kartervédő szélénél és onnantól a computer lebutította. Így nézve már nem is olyan rossz idők, Olaszfalun volt egy megforgásunk is, a lőtéren meg a tribün előtt behorpadt a teteje vigyorgok az hogy lett 13. idő nemértem
2011-01-31 23:08:37
Nincs mégegy lap ?
Úgy emlékszem Olaszfalu után álltunk ki, eltört a kipuf, nagyon melegedett.
És Köszi ! Valahogy abból az évből alig maradt nyoma hogy mentünk egyáltalán...
2011-01-31 23:04:35
Domján Ati tényleg nem semmi figura, 'beugró' volt nálam(Kösz Ati), mindjárt fel is avattam mosolygok
Hideg Lacival mentem '95 Esztergom, Veszprém. mosolygok
2011-01-31 23:00:07
Fehér Suzuki, Martinéktól vettük nagy hirtelen.
Előtte télen én A-s 106rallye-n erőlködtem, nem jött össze, ezért nekünk Salgó kimaradt, innentől kapkodás lett az egész.
2011-01-31 22:55:57
Most már lassan összeáll a fejemben, csak tizenöt éve már...

Putnok-Keleméren leszaladtunk, szakadt az eső, beíróban elbújtak egy Barkasba, nem mutatták meg nekünk az időket, kérdeztük, elhajtottak.

"Az első gyorson absz.2-ik időt mentetek"
Lehet ha ezt tudjuk, minden máshogy alakul, nagy rajtszámmal még kérdezgetni sem tudsz.

Kánó beíróban Porth Gabi bekopogott az ablakon, hogy jó az idő, nyugi! De megint nem tudtuk felírni az elejét.

Szőlősardón a rajtban már nagyon idegesített ez, valszeg fejben is szétestem kicsit, Perkupa célban dűltünk.

Nagyon s*** úgy menni, hogy nem tudod az időket. Esztergomban is megcsinálták ezt velünk, se Lábatlanon sem Dobogókőn nem tudtuk meg mit megy az eleje, csak ott kivették a Máriahalmot, volt idő kérdezni, illetve Ollé Sasa ment előttünk, ők tudták az időket, súgtak korrektül.
2011-01-31 22:18:58
Lehet rosszul emlékszem ? Putnok-Kelemér után Szőlősardó volt a 2.gyors ?
2011-01-31 22:07:11
Bal22 tempó 4. után kb. 30 méterrel a külső íven ültek a campingasztal mögött a fotocella 'őrei', ! Mire minket talpraállítottak, már ők is költöztek vigyorgok
historyfun hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 1024 hozzászólás • 52 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k