RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
simoniotto
Simoni Otto
2014-04-04 00:04:56
utolsó bejelentkezése
simoniotto

6 hozzászólás
nincsenek kedvencei és őt még senki nem jelölte kedvencnek
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
710610904
Napi oldal:
56220
Jelenleg:
3473
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
simoniotto hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 6 hozzászólás • 1 oldal
2014-04-04 00:04:51
Nem a lada féltengelyekkel van a baj dilettánsok csinálják bele a sperrt, ami merevre lezár és a kanyarokban a versenygumik tapadása a merevre zárt féltengelyeket eltöri. Kell bele Quaife sperr ami nem zár le sosem teljesen és akkor nem törik egy féltengely sem.
2014-01-14 22:18:30
Van némi baj a linkkel, de ez jó lesz:


https://drive.google.com/file/d/0Bys-zaR_BKU6dXNqZWJudndBNXJRVW5MenhtUzRtWDlvb1BZ/edit?usp=sharing
2014-01-14 22:13:29
Felteszem ide is, napok óta kering a facebook-on Kőváry Barna riportja az önmagát "nagypofájúnak" nevező Highanddal a szombati közgyűlésről. Van benne anyag. riport
2013-12-16 20:06:02
Álláspontom szerint ha egy szövetség ott tart, hogy idén harmadszor nyilvánítja ki azt, hogy külső segítség nélkül nem képes az általa legjelentősebbnek aposztrofált szakága Országos Bajnokságát megrendezni, akkor elsősorban a vezetőségi és a személyi költségeket kellene 47.000.000Ft-ról lecsökkenteni.

Az országban vannak más bajban lévő szövetségek is, de ott az Elnök és a vezetőség nem veszi fel a juttatásait, kizárólag a tényleg nélkülönhetetlen titkársági dolgozók ( Györgyi, Gerlei) bérezése terheli csak a költségvetésüket.


Talán jó lenne ezt a példát követni és nem a saját maguk által kilobbyzott törvényre hivatkozni sarcolás közben, mint az elfogadhatatlan erkölcsi megnyilvánulást mentő momentumra.

Mert így a sportszervezetektől elvárható sportszerűség és a jóízlés is erősen csorbát szenved.
2013-11-28 20:43:22
Úgy látszik a gumis cégek nem hisznek az MNASZ mndenhatóságában, mert a halálraítélt RTE-nek 2014-re mégis tettek gumibeszállítási ajánlatot, mégpedig a nagy autókra való gumiméretek feltüntetésével.

http://www.rvo.hu/2013/11/28/versenyabroncs-beszallitasi-ajanlat-a-rally-tura-egyesulet-reszere/

Mondjuk az ajánlatuk elég karcsú, legalábbis a komám ezt a 10% kedvezményt minden beszállítási szerződés nélkül megkapta tavaly a versenygumikra, amikor megmutatta licencét. Ajánlatnak legfeljebb a 600.000Ft nevezhető, ez meg vicces a Hankook 10 misi feletti ajánlata után. Meg lennék lepve, ha Iván ezt elfogadná, mert a pályázat szövegéből nekem az jött le, hogy maximálisan a versenyzők érdekeit tartja szem előtt. Mindenesetre a Hankooknak még van 4 órája arra, hogy ezt az ajánlatot túldobja, ami hát nem túl nehéz tekintve azt, hogy a három gumis cég lényegében semmiféle kedvezményt nem ajánlott fel.
2013-10-19 23:25:33
Érdekes kihatása lesz a mai sajnálatos balesetre a rally válságra. Ha a Golf 2000-res volt, akkor a visszaszívják a 2000-res kompromisszumot? Ha 1600 volt, akkor meg lemegy a szabály 1300-ra? Kérdés az is, hogy a kormányközeli csatornákon vajon rally balesetről fognak-e beszámolni, vagy most hirtelen a politikai drukkerek hatására a sprint egyszeriben már nem rally, azaz az MNASZ-nek, a rallynak már semmi köze köze hozzá. Na de ha már nem rally, hanem "autóverseny" csak, akkor vajon miért hívja az MNASZ rally szakág a sprinteseket megbeszélésre? Hiszen az is lehet, hogy nem rally ez fránya sprint, hanem csak sima autóverseny!

Meg kellene érteni már, hogy nem a lóerőket kell szabályozni, hanem az emberek számára kell szabályt alkotni, akik azokat vezetik.

Megnéztem, a rokon motoros műszaki sportokban hogyan oldották ezt meg. Mert például a repülősöknél sem volt könnyű az olyan új hobby szintről indult versenyzést beilleszteni és kezelni, mint a motoros sárkányrepülők. A motorcsónakosoknál is sikerült beilleszteni a jetskiseket. De ezt nem úgy csinálták, hogy amikor már jó sokan jetskiztek és sárkányrepültek, akkor a szövetség ezekkel szemben beindította a saját szövetségén belüli konkurrens szakágait. Nem bizony, mert nem MNASZ. Felajánlották az akkor már stabil bajnokságot üzemeltető új sportágaknak, hogy önálló jogi személyként, önálló szakosztályként működjenek a nagy átfogó szövetség alatt. Cserébe egyszer és mindekorra elosztották egymás között a rendezési jogokat és senki nem beszél a másik dolgába. Talán le kellene a másolni a már működő receptet, hiszen a motorosok is pontosan ezt vették át.

A köbcentiket akarják korlátozni az „amatőrök” számára, de előzmény nélkül lehet licencet váltani az ORB-re, bravó. Inkább egy tisztességes feljutás-kiesés rendszert kellene csinálni. Az sokkal jobban védi a biztonságot, mint bármilyen köbcenti korlátozás.

Az egészet az elérhetőség, a költség alapján kell szervezni. Amatőr = dolgozik hétközben -> olcsó kocsi. Profi versenyző=managelik -> drága kocsi

Most leírok egy lehetséges kompromisszumot. Bevallom az egészet a repülők és csónakosok, motorosok szabályaiból loptam össze. Viszont működhet, érdemes elolvasni ötletadónak.

-------------------------------------------------------

Sprintek: első évben max 1300cm3 a kezdőknek, a másodikban max 2000cm3 és max 2800cm3 a jóknak, hogy a régi, már olcsó 1600-as turbós vasak beleférjenek. (A hangsúly az olcsó versenyzésen van) A kategóriák első három helyezettje feljuthat a Túrába. Aki 5 éven át
egyfolytában bajnok, annak kötelező feljebb lépni az ORB-be. Az már profi.

Túra: Legalább egy előfutás és 3 befejezett verseny a sprintben. Első évben max 1600cm3. Második évben max 2000cm3. A kategóriák első három helyezettje feljebb léphet az MNASZ-be ORB-be. Aki 5 éven át bajnok, annak ez kötelező. A pont nélkül évet záróknak kötelező egy év a sprintben. Ők a kiesők, úrja a sprintet színesíthetik. A Túrában nem mehetnek top autók, az legyen az ORB-é. R4, S1600, WRC, stb. Versenyautónak gyárilag tenyésztett autóknak ott az ORB. Az utcai autóból átépített versenyautók max 3500cm3, azzal a nagyon szigorú megkötéssel, hogy a tipus, amit átépítenek nem lehet fiatalabb 4 évnél. Például jövőre EVOIX mehet, de EVOX már nem. „A” csoport max 1900cm3. ( A 2000-res régi „A”-s autók úgyis csak az ORB veteránoknál tudnak megfelelő szervízt kapni) A turbós összkerekes autókon 2mm-el kisebb szűkítő, mint az ORB-n. ( ez már most is így van) A „H” csoportban megkötés, hogy csak azonos gyártótól származó alkatrészek lehetnek egy autóban, pl BMW-ben csak BMW. „H”-s Ladákra elfogadva más is, ha az autót az MNASZ-nek bemutatják és kiegészítő lapot váltanak ki rá. El kell oda jutni, hogy a turbós összkerekesek „N”-sek legyenek előbb utóbb ( a szűkítő miatt ez nem akkora teljesítmény veszteség, mint sokan gondolják). Aki ezeknél drágább, erősebb autót tud vezetni, az már profi, arra ott az ORB. Az átlagsebességet nem kell korlátozni, arra ott van Iván és a lassítói, amik nélkül a versenyzők talán kevesebb kárt szenvedtek volna, de hogy nézőkben több kár esett volna az elmúlt 15 évben az biztos.

Minimum vizsga: Az így önálló jogi személyként működő alsóbb ágazatok maguk szedik be és állapítják meg a licenc díjakat. Viszont a minimum vizsgát, annak anyagát az MNASZ minimum vizsgája alapján, azzal összhangban kötelező összeállítani.

Licencek: Az osztályok önállóan állapítják meg és szedik be a díjakat. A licenceket az MNASZ-nek jóváhagyásra be kell mutatni, a névsort kötelező beküldeni.

Biztonsági terv: MNASZ hagyja jóvá, ha van díja, akkor a nevezési díjakon felül MNASZ számlára kell befizetni nevező párosonként, hiszen ezt a munkát és felelősséget az MNASZ vállalja.

Felügyelet: 1 fő MNASZ felügyelő minden versenyen, konzultációs joggal. Lehet, hogy az MNASZ ezt a jogot kevesli, de ennek az egy főnek az ereje egy esetleges baleset után a rendőrségi vizsgálatnál óriási lesz, hiszen tanúsíthatja, hogy a kellő időben felhívta a figyelmet a hiányosságokra. Jó lesz a rendezőknek jóba lenni vele.

Adó: Felejtsük már el. Ha a fentiek megvalósulnak, a feljebb lépések, kiesések miatt beindul a versenyautók körforgása.

Szakmai irányítás: Ajánlatok, de nem szabályok formájában felülről lefelé. Aki az ajánlat figyelmen kívül hagyásával balesetet okoz, akár közvetve, az elé majd odateszi az ORB a rendőrségi eljárásban.

Rendezők: Rendezői licencet kell váltani. A kiesés feljutás itt is érvényesül. A jó rendező feljebb léphet, a rossz lefelé.

R2: Felejtsük már el. Összevonni az ORB-vel és mindjárt lesz mezőny. Majd akkor kell R2, ha újra 80 db kereklámpás Lada, vagy bármilyen egyforma autó nevez le egy verseny. Ez a rally mai helyzetében nevetséges nagyképűsködés. A nevezési díjakat a kategóriák alapján kell szedni, hiszen a nagy autó jobban szennyezi a környezetet és jobban eszi az útpadkát. Teszeni fog az ötlet a mostani R1-nek és az R2-nek is. A rendezőknek meg tökmindegy, csak legyen meg a nevezői létszám, azaz a ZSÉ.

Óvás, fellebezés: Felfelé a hierarchiában egy lépcsővel. A sprint mezőny a Túrához fellebbez, a Túra az ORB-hez.

Névhasználat: Az osztályoknak a honlapjukon és a versenykiírásonkon, rallytáblán az MNASZ és a FIA logót kötelező feltűnően elhelyezni.


Kötelező biztonság: Sprint: bármilyen áramtalanító, „E”-jelű cuccok, gázcső, tűzoltó palack. Túra: szabvány áramtalanító, lejárt homológ, varratmentes hideghúzott, tűzoltó palck, turbó-négykerék lejárt homológ tűzoltó rendszer ( ők úgy is az ORB-be jutnak előbb utóbb)


Gépkönyv, műszaki: Sprint: Módosítás leírási füzet, évente ellenőrizve. Túra: A fentiek megvalósulása esetén MNASZ gépkönyv. A gépkönyv díja az MNASZ-hez, de ebben az esetben ingyenes műszaki bizottság az MNASZ-től a versenyekre. ----- Amennyiben saját Túra műszaki bizottság, akkor gépkönyv díja is marad a Túránál. A gépkönyvekre MNASZ felülvizsgálat évente és autónként és természetesen ennek díját a Túra ( túra versenyző ) fizeti. A Túra gépkönyvezésnél egy fő delegált MNASZ műszaki felügyelő költségtérítve.

Huh, elfáradtam. Folytassa valaki.




2013-10-19 23:25:33
Érdekes kihatása lesz a mai sajnálatos balesetre a rally válságra. Ha a Golf 2000-res volt, akkor a visszaszívják a 2000-res kompromisszumot? Ha 1600 volt, akkor meg lemegy a szabály 1300-ra? Kérdés az is, hogy a kormányközeli csatornákon vajon rally balesetről fognak-e beszámolni, vagy most hirtelen a politikai drukkerek hatására a sprint egyszeriben már nem rally, azaz az MNASZ-nek, a rallynak már semmi köze köze hozzá. Na de ha már nem rally, hanem "autóverseny" csak, akkor vajon miért hívja az MNASZ rally szakág a sprinteseket megbeszélésre? Hiszen az is lehet, hogy nem rally ez fránya sprint, hanem csak sima autóverseny!

Meg kellene érteni már, hogy nem a lóerőket kell szabályozni, hanem az emberek számára kell szabályt alkotni, akik azokat vezetik.

Megnéztem, a rokon motoros műszaki sportokban hogyan oldották ezt meg. Mert például a repülősöknél sem volt könnyű az olyan új hobby szintről indult versenyzést beilleszteni és kezelni, mint a motoros sárkányrepülők. A motorcsónakosoknál is sikerült beilleszteni a jetskiseket. De ezt nem úgy csinálták, hogy amikor már jó sokan jetskiztek és sárkányrepültek, akkor a szövetség ezekkel szemben beindította a saját szövetségén belüli konkurrens szakágait. Nem bizony, mert nem MNASZ. Felajánlották az akkor már stabil bajnokságot üzemeltető új sportágaknak, hogy önálló jogi személyként, önálló szakosztályként működjenek a nagy átfogó szövetség alatt. Cserébe egyszer és mindekorra elosztották egymás között a rendezési jogokat és senki nem beszél a másik dolgába. Talán le kellene a másolni a már működő receptet, hiszen a motorosok is pontosan ezt vették át.

A köbcentiket akarják korlátozni az „amatőrök” számára, de előzmény nélkül lehet licencet váltani az ORB-re, bravó. Inkább egy tisztességes feljutás-kiesés rendszert kellene csinálni. Az sokkal jobban védi a biztonságot, mint bármilyen köbcenti korlátozás.

Az egészet az elérhetőség, a költség alapján kell szervezni. Amatőr = dolgozik hétközben -> olcsó kocsi. Profi versenyző=managelik -> drága kocsi

Most leírok egy lehetséges kompromisszumot. Bevallom az egészet a repülők és csónakosok, motorosok szabályaiból loptam össze. Viszont működhet, érdemes elolvasni ötletadónak.

-------------------------------------------------------

Sprintek: első évben max 1300cm3 a kezdőknek, a másodikban max 2000cm3 és max 2800cm3 a jóknak, hogy a régi, már olcsó 1600-as turbós vasak beleférjenek. (A hangsúly az olcsó versenyzésen van) A kategóriák első három helyezettje feljuthat a Túrába. Aki 5 éven át
egyfolytában bajnok, annak kötelező feljebb lépni az ORB-be. Az már profi.

Túra: Legalább egy előfutás és 3 befejezett verseny a sprintben. Első évben max 1600cm3. Második évben max 2000cm3. A kategóriák első három helyezettje feljebb léphet az MNASZ-be ORB-be. Aki 5 éven át bajnok, annak ez kötelező. A pont nélkül évet záróknak kötelező egy év a sprintben. Ők a kiesők, úrja a sprintet színesíthetik. A Túrában nem mehetnek top autók, az legyen az ORB-é. R4, S1600, WRC, stb. Versenyautónak gyárilag tenyésztett autóknak ott az ORB. Az utcai autóból átépített versenyautók max 3500cm3, azzal a nagyon szigorú megkötéssel, hogy a tipus, amit átépítenek nem lehet fiatalabb 4 évnél. Például jövőre EVOIX mehet, de EVOX már nem. „A” csoport max 1900cm3. ( A 2000-res régi „A”-s autók úgyis csak az ORB veteránoknál tudnak megfelelő szervízt kapni) A turbós összkerekes autókon 2mm-el kisebb szűkítő, mint az ORB-n. ( ez már most is így van) A „H” csoportban megkötés, hogy csak azonos gyártótól származó alkatrészek lehetnek egy autóban, pl BMW-ben csak BMW. „H”-s Ladákra elfogadva más is, ha az autót az MNASZ-nek bemutatják és kiegészítő lapot váltanak ki rá. El kell oda jutni, hogy a turbós összkerekesek „N”-sek legyenek előbb utóbb ( a szűkítő miatt ez nem akkora teljesítmény veszteség, mint sokan gondolják). Aki ezeknél drágább, erősebb autót tud vezetni, az már profi, arra ott az ORB. Az átlagsebességet nem kell korlátozni, arra ott van Iván és a lassítói, amik nélkül a versenyzők talán kevesebb kárt szenvedtek volna, de hogy nézőkben több kár esett volna az elmúlt 15 évben az biztos.

Minimum vizsga: Az így önálló jogi személyként működő alsóbb ágazatok maguk szedik be és állapítják meg a licenc díjakat. Viszont a minimum vizsgát, annak anyagát az MNASZ minimum vizsgája alapján, azzal összhangban kötelező összeállítani.

Licencek: Az osztályok önállóan állapítják meg és szedik be a díjakat. A licenceket az MNASZ-nek jóváhagyásra be kell mutatni, a névsort kötelező beküldeni.

Biztonsági terv: MNASZ hagyja jóvá, ha van díja, akkor a nevezési díjakon felül MNASZ számlára kell befizetni nevező párosonként, hiszen ezt a munkát és felelősséget az MNASZ vállalja.

Felügyelet: 1 fő MNASZ felügyelő minden versenyen, konzultációs joggal. Lehet, hogy az MNASZ ezt a jogot kevesli, de ennek az egy főnek az ereje egy esetleges baleset után a rendőrségi vizsgálatnál óriási lesz, hiszen tanúsíthatja, hogy a kellő időben felhívta a figyelmet a hiányosságokra. Jó lesz a rendezőknek jóba lenni vele.

Adó: Felejtsük már el. Ha a fentiek megvalósulnak, a feljebb lépések, kiesések miatt beindul a versenyautók körforgása.

Szakmai irányítás: Ajánlatok, de nem szabályok formájában felülről lefelé. Aki az ajánlat figyelmen kívül hagyásával balesetet okoz, akár közvetve, az elé majd odateszi az ORB a rendőrségi eljárásban.

Rendezők: Rendezői licencet kell váltani. A kiesés feljutás itt is érvényesül. A jó rendező feljebb léphet, a rossz lefelé.

R2: Felejtsük már el. Összevonni az ORB-vel és mindjárt lesz mezőny. Majd akkor kell R2, ha újra 80 db kereklámpás Lada, vagy bármilyen egyforma autó nevez le egy verseny. Ez a rally mai helyzetében nevetséges nagyképűsködés. A nevezési díjakat a kategóriák alapján kell szedni, hiszen a nagy autó jobban szennyezi a környezetet és jobban eszi az útpadkát. Teszeni fog az ötlet a mostani R1-nek és az R2-nek is. A rendezőknek meg tökmindegy, csak legyen meg a nevezői létszám, azaz a ZSÉ.

Óvás, fellebezés: Felfelé a hierarchiában egy lépcsővel. A sprint mezőny a Túrához fellebbez, a Túra az ORB-hez.

Névhasználat: Az osztályoknak a honlapjukon és a versenykiírásonkon, rallytáblán az MNASZ és a FIA logót kötelező feltűnően elhelyezni.


Kötelező biztonság: Sprint: bármilyen áramtalanító, „E”-jelű cuccok, gázcső, tűzoltó palack. Túra: szabvány áramtalanító, lejárt homológ, varratmentes hideghúzott, tűzoltó palck, turbó-négykerék lejárt homológ tűzoltó rendszer ( ők úgy is az ORB-be jutnak előbb utóbb)


Gépkönyv, műszaki: Sprint: Módosítás leírási füzet, évente ellenőrizve. Túra: A fentiek megvalósulása esetén MNASZ gépkönyv. A gépkönyv díja az MNASZ-hez, de ebben az esetben ingyenes műszaki bizottság az MNASZ-től a versenyekre. ----- Amennyiben saját Túra műszaki bizottság, akkor gépkönyv díja is marad a Túránál. A gépkönyvekre MNASZ felülvizsgálat évente és autónként és természetesen ennek díját a Túra ( túra versenyző ) fizeti. A Túra gépkönyvezésnél egy fő delegált MNASZ műszaki felügyelő költségtérítve.

Huh, elfáradtam. Folytassa valaki.




simoniotto hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 6 hozzászólás • 1 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k