RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Matek mkinek
Matek
2014-01-19 12:18:47
utolsó bejelentkezése
Matek mkinek

1 hozzászólás
nincsenek kedvencei és őt még senki nem jelölte kedvencnek
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
710863753
Napi oldal:
309069
Jelenleg:
2467
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
Matek mkinek hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 1 hozzászólás • 1 oldal
2014-01-19 12:18:28
Kedves Sporttársak!
Kicsit unom már a lenti eszmefuttatásokat, ezért úgy döntöttem, hogy a tisztán látás érdekében egy kis matekkal mutatom be a valóságot.
A számokat mindenki helyettesítse be maga a képletekbe.

Távolabbról kezdem, hogy mindenki értse a teljes folyamatot.
Történt korábban, hogy az ATB vezető, Sportszakmai alelnök és ki tudja még milyen más tisztségek betöltésére is pályázó CsB a baráti társaságával együtt elindította lefelé a lejtőn az egész Szövetséget.
Tette mindezt úgy, hogy ATB vezetőként egyazon személyében Ő maga volt a versenyautók feletti technikai döntéshozó és ennek megfelelően a szakági technikai szabályalkotó is. Az IB sem volt gond, hiszen oda azt terjesztett be, amit akart.
Ebben az időben mindenre az volt a mondás, hogy „a Balázzsal meg van beszélve”. Így alakult ki pl. a Rallye2 F csoportjában található járműállomány. De sajnos a homológ illetve lejárt homológ kategóriák is kezdtek nagyon hasonló színvonalra kerülni.
Így lett pl. abszolút Magyar Bajnok is a nem homológ alvázszámú járművel homológ kategóriát nyerő versenyzőpáros.
Nem volt számukra fontos sem a biztonság (pl. Rallye 2-ben a benzin nem ugyanúgy ég mint máshol?), sem az, hogy sportszakmailag hogyan lehet együtt értékelni ezt a színes mezőnyt. Hiszen nincs 2 egyforma BMW vagy Lada.

Mi volt ennek a lényege?

Kiszolgálni a rendezőket, azaz itt az első matek:
olcsó versenyzés = sok induló
minél több induló = annál több bevétel a rendező számára

A rendezők üzleti titokra való hivatkozással nem hajlandóak elárulni, hogy mennyibe is kerülnek valójában a versenyrendezéshez szükséges engedélyek és egyéb költségek! Azaz a befizetett nevezési díjjal nem akarnak a tagság felé elszámolni! Tudjuk, nem nyereséges üzlet! (mondja ezt NGy ) Aki, mint tudjuk Tökölön gyorsan is tud futni ha baj van!
A fenti elvek a legfontosabbak számukra most is?! Természetesen igen!

Ezért akarja CsB mindenáron visszaszerezni az ATB vezetését. Vagy legalább is megszerezni felette az irányítást úgy, hogy a szakágak delegáljanak „szakmailag hozzáértő” személyt a Bizottságokba.
2013-ban az RSB delegált is egy személyt az ATB-be, akinek szakmai hozzáértésével szemben senkinek nem is volt kérdése, de lojalitásával időnként igen.
Történt pl. egy eset a Budapest Rallye-n amikor is a Szakágvezető úrtól (ja tudjuk nem tőle ) bérelt Suzuki S1600-asról kiderült, hogy nincs érvényes Magyar illetve FIA Gépkönyve (csak Szlovák), pedig ezt az RVSZ pontosan előírja milyen gépkönyv kell! Mindez úgy derült ki, hogy a szakág által delegált személy helyett - aki az előző 4 versenyen Felügyelő volt, de akkor épp nem ért rá - valaki más volt a Technikai Felügyelő az adott versenyen.

Ennyit a Szakágak által delegált személyek függetlenségéről.

De térjünk vissza a matekhoz.

Gépkönyvek: CsB korábban kiszervezte a Túrás gépkönyvek kiadását PZs kezébe.
Megváltoztak időközben a jogszabályok és jelenleg csak az MNASZ gépkönyvvel lehet műszaki vizsgára vinni versenyautót
Mennyi pénz is ez autónként illetve évente? Mennyi pénz nem folyt be PZs-hez?
És akkor nem is említem meg az RSB nevű gépkönyvnek nevezett papírt!
Ezek a pénzek mind valahol a rendezők körül maradtak korábban!

Lett más lehetőség időközben a P rendszám helyett is. A sportrendszámra is azt mondta CsB, NGy és társai, hogy nem jó semmire!
Hány autónak van ma sportrendszáma? Hány autó ment pl. a Dakaron is azzal?

Most jön az igazi matek:
Hány versenyautó van összesen, amire kell műszaki vizsga (Rallye és Tereprallye)?
Hánynak van már, a jogszabályváltozás óta, új gépkönyve? (2012, 2013-ban kiállítottaknak rendben vannak a papírjaik) Ez kb 300 autó.
Hánynak kell még rendbe rakni a papírjait, hogy lehessen műszaki vizsgája?
Na ezt is elárulom! kb 1.000 db versenyautónak kell még a papírjait rendbe rakni.
Az MNASZ díjtáblázatából (ami persze NGy segítségével szintén nem élő) mindenki ki tudja számolni, hogy ez mennyi pénzt jelent.
Na erre a pénzre pályázik a díszes társaság!

Ha kiderülne mennyibe is kerül valójában egy verseny rendezése, akkor lenne valós indok pl. a fenti összegből támogatni a rendezvényeket (nevezési díj kedvezmény stb.), vagy akár a versenyfelszerelés forgalmazókkal közösen kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosítani megfelelő minőségű védőfelszerelésekhez.

Vagy mivel ez mégis csak egy technikai sport, lehet, hogy nem ártana a Technikai Bizottság mérőműszereit korszerűsíteni a fenti összegekből. Pl. a mérlegek is CsB egyik szerzeményei, amikkel minden évben csak a baj van. Ugyanis azok Európában nem ismert típusok és a hitelesítése horror pénzbe kerülne. Szóval azok helyett is lehetne újakat vásárolni és akkor nem lenne több vita a járművek súlyát illetően!

Persze ehhez az kell, hogy a befizetett díjak ne magánkézbe landoljanak! Gondoljatok bele, ki az aki úgy adna pénzt bármire is, hogy nem tudnak vele elszámolni a másik oldalon? Lenne aki adna pénzt (támogatást a versenyekre) de nem ilyen körülmények között! Lásd gumi ügy is!
Szóval a Szövetség nagy megmentői CsB és NGy kit és mitől is akar megmenteni? Szerintem a Rendező barátaikat a további bevétel kieséstől!

Az Ő szemszögükből a versenyző is csak a szükséges rossz, hiszen ha sokáig versenyzik, nem megy haza hamar, akkor sokáig kellene! fizetni a Sportbírókat illetve a többi szükségesen rossz kiszolgáló személyt.

Nem akarok az Elnökség döntése mellett állást foglalni, de aki nem látja, hogy jelenleg politikailag ez a legmegfelelőbb irány, az vak! Nehogy azt gondoljátok, hogy MP maga lobbyzta ki a környezetvédelmi engedélyeket pl. a Budapest Rallye-ra! Egy nagy frászt, csak Ő ment el aláíratni azokat. Kész csoda, hogy a lobby tevékenysége miatt még nincs baj az FIA-nál! Pl. úgy autóztatta az FIA éppen hazánkba látogató vezető tisztségviselőit, hogy közben azokra a frász jött!

Végül ha sikerült kiszámolni a nagy matekot akkor mindenki döntse el maga, hogy egy tisztességesen működő, átlátható Szövetséget szeretne vagy térjen vissza ismét a káosz!
2014-01-19 12:18:28
Kedves Sporttársak!
Kicsit unom már a lenti eszmefuttatásokat, ezért úgy döntöttem, hogy a tisztán látás érdekében egy kis matekkal mutatom be a valóságot.
A számokat mindenki helyettesítse be maga a képletekbe.

Távolabbról kezdem, hogy mindenki értse a teljes folyamatot.
Történt korábban, hogy az ATB vezető, Sportszakmai alelnök és ki tudja még milyen más tisztségek betöltésére is pályázó CsB a baráti társaságával együtt elindította lefelé a lejtőn az egész Szövetséget.
Tette mindezt úgy, hogy ATB vezetőként egyazon személyében Ő maga volt a versenyautók feletti technikai döntéshozó és ennek megfelelően a szakági technikai szabályalkotó is. Az IB sem volt gond, hiszen oda azt terjesztett be, amit akart.
Ebben az időben mindenre az volt a mondás, hogy „a Balázzsal meg van beszélve”. Így alakult ki pl. a Rallye2 F csoportjában található járműállomány. De sajnos a homológ illetve lejárt homológ kategóriák is kezdtek nagyon hasonló színvonalra kerülni.
Így lett pl. abszolút Magyar Bajnok is a nem homológ alvázszámú járművel homológ kategóriát nyerő versenyzőpáros.
Nem volt számukra fontos sem a biztonság (pl. Rallye 2-ben a benzin nem ugyanúgy ég mint máshol?), sem az, hogy sportszakmailag hogyan lehet együtt értékelni ezt a színes mezőnyt. Hiszen nincs 2 egyforma BMW vagy Lada.

Mi volt ennek a lényege?

Kiszolgálni a rendezőket, azaz itt az első matek:
olcsó versenyzés = sok induló
minél több induló = annál több bevétel a rendező számára

A rendezők üzleti titokra való hivatkozással nem hajlandóak elárulni, hogy mennyibe is kerülnek valójában a versenyrendezéshez szükséges engedélyek és egyéb költségek! Azaz a befizetett nevezési díjjal nem akarnak a tagság felé elszámolni! Tudjuk, nem nyereséges üzlet! (mondja ezt NGy ) Aki, mint tudjuk Tökölön gyorsan is tud futni ha baj van!
A fenti elvek a legfontosabbak számukra most is?! Természetesen igen!

Ezért akarja CsB mindenáron visszaszerezni az ATB vezetését. Vagy legalább is megszerezni felette az irányítást úgy, hogy a szakágak delegáljanak „szakmailag hozzáértő” személyt a Bizottságokba.
2013-ban az RSB delegált is egy személyt az ATB-be, akinek szakmai hozzáértésével szemben senkinek nem is volt kérdése, de lojalitásával időnként igen.
Történt pl. egy eset a Budapest Rallye-n amikor is a Szakágvezető úrtól (ja tudjuk nem tőle ) bérelt Suzuki S1600-asról kiderült, hogy nincs érvényes Magyar illetve FIA Gépkönyve (csak Szlovák), pedig ezt az RVSZ pontosan előírja milyen gépkönyv kell! Mindez úgy derült ki, hogy a szakág által delegált személy helyett - aki az előző 4 versenyen Felügyelő volt, de akkor épp nem ért rá - valaki más volt a Technikai Felügyelő az adott versenyen.

Ennyit a Szakágak által delegált személyek függetlenségéről.

De térjünk vissza a matekhoz.

Gépkönyvek: CsB korábban kiszervezte a Túrás gépkönyvek kiadását PZs kezébe.
Megváltoztak időközben a jogszabályok és jelenleg csak az MNASZ gépkönyvvel lehet műszaki vizsgára vinni versenyautót
Mennyi pénz is ez autónként illetve évente? Mennyi pénz nem folyt be PZs-hez?
És akkor nem is említem meg az RSB nevű gépkönyvnek nevezett papírt!
Ezek a pénzek mind valahol a rendezők körül maradtak korábban!

Lett más lehetőség időközben a P rendszám helyett is. A sportrendszámra is azt mondta CsB, NGy és társai, hogy nem jó semmire!
Hány autónak van ma sportrendszáma? Hány autó ment pl. a Dakaron is azzal?

Most jön az igazi matek:
Hány versenyautó van összesen, amire kell műszaki vizsga (Rallye és Tereprallye)?
Hánynak van már, a jogszabályváltozás óta, új gépkönyve? (2012, 2013-ban kiállítottaknak rendben vannak a papírjaik) Ez kb 300 autó.
Hánynak kell még rendbe rakni a papírjait, hogy lehessen műszaki vizsgája?
Na ezt is elárulom! kb 1.000 db versenyautónak kell még a papírjait rendbe rakni.
Az MNASZ díjtáblázatából (ami persze NGy segítségével szintén nem élő) mindenki ki tudja számolni, hogy ez mennyi pénzt jelent.
Na erre a pénzre pályázik a díszes társaság!

Ha kiderülne mennyibe is kerül valójában egy verseny rendezése, akkor lenne valós indok pl. a fenti összegből támogatni a rendezvényeket (nevezési díj kedvezmény stb.), vagy akár a versenyfelszerelés forgalmazókkal közösen kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosítani megfelelő minőségű védőfelszerelésekhez.

Vagy mivel ez mégis csak egy technikai sport, lehet, hogy nem ártana a Technikai Bizottság mérőműszereit korszerűsíteni a fenti összegekből. Pl. a mérlegek is CsB egyik szerzeményei, amikkel minden évben csak a baj van. Ugyanis azok Európában nem ismert típusok és a hitelesítése horror pénzbe kerülne. Szóval azok helyett is lehetne újakat vásárolni és akkor nem lenne több vita a járművek súlyát illetően!

Persze ehhez az kell, hogy a befizetett díjak ne magánkézbe landoljanak! Gondoljatok bele, ki az aki úgy adna pénzt bármire is, hogy nem tudnak vele elszámolni a másik oldalon? Lenne aki adna pénzt (támogatást a versenyekre) de nem ilyen körülmények között! Lásd gumi ügy is!
Szóval a Szövetség nagy megmentői CsB és NGy kit és mitől is akar megmenteni? Szerintem a Rendező barátaikat a további bevétel kieséstől!

Az Ő szemszögükből a versenyző is csak a szükséges rossz, hiszen ha sokáig versenyzik, nem megy haza hamar, akkor sokáig kellene! fizetni a Sportbírókat illetve a többi szükségesen rossz kiszolgáló személyt.

Nem akarok az Elnökség döntése mellett állást foglalni, de aki nem látja, hogy jelenleg politikailag ez a legmegfelelőbb irány, az vak! Nehogy azt gondoljátok, hogy MP maga lobbyzta ki a környezetvédelmi engedélyeket pl. a Budapest Rallye-ra! Egy nagy frászt, csak Ő ment el aláíratni azokat. Kész csoda, hogy a lobby tevékenysége miatt még nincs baj az FIA-nál! Pl. úgy autóztatta az FIA éppen hazánkba látogató vezető tisztségviselőit, hogy közben azokra a frász jött!

Végül ha sikerült kiszámolni a nagy matekot akkor mindenki döntse el maga, hogy egy tisztességesen működő, átlátható Szövetséget szeretne vagy térjen vissza ismét a káosz!
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k