Szabó András
Szabó András
2015-06-18 13:01:15
utolsó bejelentkezése
Szabó András

41 hozzászólás
nincsenek kedvencei és őt még senki nem jelölte kedvencnek
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
731923967
Napi oldal:
117220
Jelenleg:
3572
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
Szabó András hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 41 hozzászólás • 3 oldal
2014-11-13 16:00:41
Ez a hogyan kezdjem el nagyon jól hangzik, biztos sokaknak hasznos, mert már a gyakori kérdéseken (nem vicc tényleg ott volt) is találkoztam hasonló kérdéssel :)
Nagyon kevés a támpont, pedig én is azt gondoltam több van az interneten.

Összeg: attól függ, pl. autóra a 1,5millió nem sok, azt rászánnám, ha saját autó, bár szimpatikusabb kezdetben ha nem saját (szervizelés, szállítás minden szempontból). Ha viszont a versenyenként 600e, no az már sok. Pl. ha csak időmérő, lásd Time Attack, akkor megintcsak kevesebbet vagyok hajlandó rászánni, mint ha egymás elleni küzdelem. Nagyon sokmindenen múlik mennyit szánnék rá. Pl. ha egy ismert bajnokság, pl. Swift Kupa többet, mintha valami amatőr amiről nem is hallottam még csak a "benfentesek" tudnak róla.
2014-11-13 03:15:41
Köszi szépen az infót :)
2014-11-12 23:33:28
Kedves SchumTM!

Ez nagyon jól hangzik amit írsz, ugyanis én a legolcsóbb gokart amit találtam 8 perc 1500Ft és harmatgyenge 6 LE-s gokarttal amivel gyakorlatilag padlógázon lehet körözni ami nem nagy élmény és még csak nem is verseny. Gondolom amit Te írtál azok azért nem ilyen gokartok.
Az adott pálya honlapján tudok ezeknek a versenyeknek utánanézni amiket írtál? (Nyilván télen már nincsenek, de a következő szezonban gondolkodok úgy is.)
2014-11-12 23:02:19
Nem mondtam olyat, hogy feladom, ez gyerekkoromban arról szólt, hogy meg sem fordult a fejemben olyat elvárni szüleimtől amit nem tudtak volna teljesíteni anyagilag. Eszembe se jutott, hogy ez lehetséges.
A lényeg, hogy nem ész nélkül akarom csinálni rengeteg pénzt beleölve, és főleg nem úgy, hogy nem járok utána a dolgoknak, mert nem egyszer vágtam úgy bele dolgokba, hogy nem jártam utána, aztán kiderült, hogy teljesen máshogy kellett volna kezdenem.
Most már kezdenek a dolgok körvonalazódni.
2014-11-12 21:28:38
Aki kérdezte mi a nyílt nap, itt a válasz:
http://hungaroring.hu/?id=2&sub_id=5&lang=hu
Az Euroringen meg szinte csak nyílt nap van:
http://www.euroring.hu/
Mondjuk télen már nem, de októberben még volt :)
2014-11-12 19:54:45
A látszat mindig csal :)
Lássuk csak, kezdjük az elején: kb. 1 éves lehettem amikor elkezdtek érdekelni a

járművek.
Gyerekkoromban Parádsasváron laktam, ott mentek a házunk előtt a versenyautók. Mindig

vitt édesapám a hegyiversenyre, nagyon szerettem. :)
Természetesen gokartre nem gondolhattam, meg se fordult volna ilyen a fejemben, hogy

egyáltalán a gokartozás lehetséges, nyilván csak egy másik világban.
Aztán, hogy kicsit gyorsítsunk belelapozok a mesekönyvbe: először Simsonnal kezdtem

közúti versenyezni, tudtam, hogy életveszélyes, de nem érdekelt, mert annyira

szerettem. Mindennél jobban. Osztálytársak buliztak, csajoztak össze vissza én viszont

csak motoroztam.
Közben autóvan is mentem rendesen, de csak közúton és mivel nem saját autó volt,

nagyon visszafogottan, kímélve (szülőké volt az autó :) ).
Aztán jöttek nagyobb motorok, a "csúcsidőmben" a Mátrában egy nap 30-40-szer mentem

oda vissza, mások álltak, pihentek a sasvári parkolóban, amikor én csak mentem

megállás nélkül :) (Egy oda vissza 10km, egy nap így 400km jött össze) Egy hónap alatt

6000km ment a motorba, úgy, hogy volt egy-két hét amikor nem mentem vele :D
Aztán jött egy motorbaleset (hozzáteszem akkor épp gyorsan se mentem, csak nyugodt lakotterületi menetben) és utána soha többé nem tudtam úgy menni, mint annak előtte. És anynira nem is hiányzott.
Már ez sem tegnap volt.
Azóta a motor csak "sétajármű"
Autónál sokkal több hibát megenged a gép.
Autóval is van már némi "előéletem" :)

Aztán egyszer csak eszembe ötlött, hogy lehet nem is annyira elérhetetle a versenyzés és úgy gondoltam ha még csak meg sem próbálom, legalább utánajárás szintjén azt nem bocsátanám meg magamnak. Hallottam ezt azt elérhető árú versenyzésről, és most elkezdtem beleásni magam.

Próbáltam én már repüléstől kezdve minden "hülyeséget", de engem világ életemben csak a versenyzés érdekelt Isten igazából. (Az mondjuk érdekes, hogy amit mostanában hallok versenyzéssel kapcsolatos árakat, hát a repülés olcsóbb :O )

Aki szerint túl hosszú, az ne olvassa el :D
2014-11-12 19:54:45
A látszat mindig csal :)
Lássuk csak, kezdjük az elején: kb. 1 éves lehettem amikor elkezdtek érdekelni a

járművek.
Gyerekkoromban Parádsasváron laktam, ott mentek a házunk előtt a versenyautók. Mindig

vitt édesapám a hegyiversenyre, nagyon szerettem. :)
Természetesen gokartre nem gondolhattam, meg se fordult volna ilyen a fejemben, hogy

egyáltalán a gokartozás lehetséges, nyilván csak egy másik világban.
Aztán, hogy kicsit gyorsítsunk belelapozok a mesekönyvbe: először Simsonnal kezdtem

közúti versenyezni, tudtam, hogy életveszélyes, de nem érdekelt, mert annyira

szerettem. Mindennél jobban. Osztálytársak buliztak, csajoztak össze vissza én viszont

csak motoroztam.
Közben autóvan is mentem rendesen, de csak közúton és mivel nem saját autó volt,

nagyon visszafogottan, kímélve (szülőké volt az autó :) ).
Aztán jöttek nagyobb motorok, a "csúcsidőmben" a Mátrában egy nap 30-40-szer mentem

oda vissza, mások álltak, pihentek a sasvári parkolóban, amikor én csak mentem

megállás nélkül :) (Egy oda vissza 10km, egy nap így 400km jött össze) Egy hónap alatt

6000km ment a motorba, úgy, hogy volt egy-két hét amikor nem mentem vele :D
Aztán jött egy motorbaleset (hozzáteszem akkor épp gyorsan se mentem, csak nyugodt lakotterületi menetben) és utána soha többé nem tudtam úgy menni, mint annak előtte. És anynira nem is hiányzott.
Már ez sem tegnap volt.
Azóta a motor csak "sétajármű"
Autónál sokkal több hibát megenged a gép.
Autóval is van már némi "előéletem" :)

Aztán egyszer csak eszembe ötlött, hogy lehet nem is annyira elérhetetle a versenyzés és úgy gondoltam ha még csak meg sem próbálom, legalább utánajárás szintjén azt nem bocsátanám meg magamnak. Hallottam ezt azt elérhető árú versenyzésről, és most elkezdtem beleásni magam.

Próbáltam én már repüléstől kezdve minden "hülyeséget", de engem világ életemben csak a versenyzés érdekelt Isten igazából. (Az mondjuk érdekes, hogy amit mostanában hallok versenyzéssel kapcsolatos árakat, hát a repülés olcsóbb :O )

Aki szerint túl hosszú, az ne olvassa el :D
2014-11-12 19:30:03
Nyugi vigyázok mindenkire a pályán.

Ha látom, hogy valaki gyorsabb nem tartok be. Nem szeretema koccanást.
2014-11-10 23:45:35
Az egyértelmű, hogy milyen versenyt akarok: ne sértődjön meg senki, de pályaversenyt.
Hogy milyen kategóriában az nem, mert nem tudom mik vannak a közismerteken kívül, bár egyre gyanúsabb, hogy semmi, azok pedig nagyon drágák.
Valószínűleg marad a nyílt pályanap, nem lesz dobogó meg ünneplés, de lesz verseny. :)
2014-11-10 23:45:35
Az egyértelmű, hogy milyen versenyt akarok: ne sértődjön meg senki, de pályaversenyt.
Hogy milyen kategóriában az nem, mert nem tudom mik vannak a közismerteken kívül, bár egyre gyanúsabb, hogy semmi, azok pedig nagyon drágák.
Valószínűleg marad a nyílt pályanap, nem lesz dobogó meg ünneplés, de lesz verseny. :)
2014-11-09 22:38:36
Cégalapítás ettől függetlenül tervben van, tehát ez még lehet nem is lenne probléma. De ez esetben lehet találni szponzort, nem esélytelen a dolog?
2014-11-09 20:45:16
Valaki próbált már szponzort keresni? Van értelme ilyennel foglalkozni?
2014-11-09 17:31:16
Igen, pont ezt a 600eFt/versenyt tudom én is a Swift Kupából.
(Amennyire én tudom régen is hasonlóan drága volt a profi, és régen meg sem fordult a fejemben, hogy esélyem lehetne részt venni versenyeken, merthogy annyira drága.)
Ha lenen valami, ahol utcai gumikkal lehet menni saját autóval és versenyben vagyok az nekem tökéletes, nem akarok mindig nyerni, sőt az a legjobb amikor csikicsuki előzgetések mennek, aztán a végén majd nyer valaki :) (Volt ilyenben részem a Ringen nyílt napon).
Persze az időmérőt is szeretem, minél tökéletesebb, gyorsabb kört menni, és folyamatosan javulni, az is nagyon jó, de az előzgetések még jobbak.
Tehát a verseny a lényeg nekem, ilyen egyszerű.
2014-11-08 23:58:56
Konkrétan egy Swift Kupás csapatvezetővel vettem fel a kapcsolatot, ő mondta a 6milliós szezonárat.
Az ő elérhetőségét is úgy szereztem meg, hogy Juhász Szabi (Michelisz Norbi egyik mérnöke, akit régebbről ismerek) a Swift Kupát mondta, mint kezdő pályaversenyt, de ő az amatőr versenyzésben nincs otthon.
Mindentől függetlenül köszönök minden infót, most épp beszéltem egyik haverommal, meg nézegettünk Time Attack videókat, köridőket, hogy milyen profi gumikkal mentek ők is, úgyhogy valószínűleg marad a sima nyílt nap és ott verseny akivel sikerül :)
2014-11-08 20:21:47
Ettől tartottam én is, hogy itt csak rallys tanácsokat tudok kérni, de amikor barátaimat megkérdeztem, hoyg hová forduljak a pályaverseny kérdéseimmal azt mondta mindenki, hogy nyugodtan jöjjek a duen fórumra, itt pályával kapcsolatban is tudnak valamit mondani, de nekem már az is valami lenne, ha annyiban tudnátok segíteni, hoyg holtalálok ezzel kapcsolatos fórumot, mert keresgéltem már annyit, de egyszerűen nem találtam.

Az túlzás, hogy 10 éven át rettegtem, igyekeztem biztonságosan menni, de az nem versenytempó, ami közúton biztonságos. Csak az utóbbi időben volt, amikor egyszer egyik haverommal elmentünk egyszer autózni, és baromi veszélyesen ment, utána csak azt mondta úgy féltette, hogy széthajtja a motort, mondom nem az volt a veszély, hogy széthajtod, hanem, hoyg a motor is rommátörik akkorát balesetezel.
2014-11-08 20:00:35
És még valamit, legjobban utcai gumis versenynek örülnék, mert a versenyslick baromi drága és még gyorsan is kopik (persze utcaival lassabbak a körök, de ha mindenki azon megy, akkor verssenyben marad az ember és nekem csak ennyi a lényeg, a versenyzés öröme)
2014-11-08 19:58:58
Félreértetek, nem a tetején akarom kezdeni, sőt nekem teljesen jó a saját utcai autóm, mindennel egyetértek, egyszerűen csak nem tudom hol menjek, mert utcán már nem akarok versenyezni, abból elég volt az utóbbi 10 évben. Túl veszélyes, és még nem is olyan élmény, mint pályán, ahol nem kell rettegni.

Engem csak a pályaversenyzés érdekel komolyan, a rally és ezek alfajai nem.

Az a része még ok is lenne, hogy gyakoroljak, ezért is mentem legutóbb is az Euroringre, meg Hungaroringre is nem egyszer, de nem látom a hogyan továbbot.

Nekem eddig csak a Swift kupát javasolták, mondván az a legolcsóbb. Az lehet, hoyg ez így van, de nekem már az is drága, tehát annak örülnék ha alatta is lenne valami kategória. (Még a reptéri szlalomokat ismerem, pl. FRT, de az sem vonz.)

Köszi minden infót, mert minden érdekel. :)
2014-11-08 18:30:23
Köszi a tippet, de milyen kategóriában és hol menjek?

Bár most már körvonalazódik, hogy a Swift kupa addig jó, hogy csak 1,5millió egy autó, de egy szezon ennek négyszerese 6millió. Kiugrottak a szemeim amikor megtudtam.
Most nem látok mást ami az én pénztárcámhoz illik, mint a Magyar Time Attack, vagy az, hogy még csak oda se nevezek be, mert az is 35eFt és nekem az se olcsó, hanem 50eFt-ért veszek a Hungaroringen 5-ször 20 perc pályahasználatot aztán megpróbálom a jelenlévőkkel megbeszélni, hogy versenyezzünk.
Ha a Time Attack nem csak időmérő lenne, hanem egymás ellen mennénk, akkor egy percig se gondolkoznék, hogy kifizessem-e a 35eFt-ot.
2014-11-05 06:33:36
A lényeget nem mondtam, de korábban már írtam: versenyzőnek készülök és közel sem az F1-be. Ja és azt tudom, hogy drága :D ennél kicsit többre vagyok kíváncsi :)

(Ha rossz topickba írok, az azért van, mert nem találtam jobban a pályaversenyzéshez kapcsolódót.)
2014-11-05 05:59:49
Mi a véleményetek erről?
Főleg versenyzők véleményét várom, és ha megteszitek annál egy kicsit többet, hogy jó vagy rossz :D
Euroring:
Opel Calibra Turbo elsőkerék; közel 200LE (már nem új) motorkímélő üzem max. 4ezer-4,5-as fordulatig (itt 16-170LE-t tud a motor új korában); eől gyári méretű 205/55-ös (R16) Minerva (tescos) gumi; hátul nem gyári méret 255/45-ös (R17) Michelin. Mindkettő nyárigumi, hőmérséklet kb. 15°C vagy alatta, aszfalt kb. szintén akkörül max. 20°C (véleményem szerint).
Körök az egy órás edzés végére lementek az induló 1:44 környékéről 1:39-re (először voltam a pályán)
On board video a második félórában készült, ebből vannak részletek félóra elejéről, közepéről, végéről. (Az első félórában én magam is éreztem, hogy nagyon nem akar menni a dolog.)

https://www.youtube.com/watch?v=skiQMs4BJx0

Ha valakinek szükséges a pontosabb véleményezéshez meg van a teljes videó, eljuttatom. Minden vélemény érdekel.
Szabó András hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 41 hozzászólás • 3 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k