highand2
Butkai Cs. Zoltán
2016-01-22 20:18:52
utolsó bejelentkezése
highand2

121 hozzászólás
nincsenek kedvencei és őt még senki nem jelölte kedvencnek
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
744960876
Napi oldal:
60431
Jelenleg:
1074
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
highand2 hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 121 hozzászólás • 7 oldal
2014-02-04 16:50:14
Ernő!

Az új alapszabály tervezet verziótokat el kellene küldenetek mindenkinek, aki szavazati joggal rendelkezik. Ne legyen az, hogy csak azok láthatják, akiktől biztosak vagytok, hogy szavazatot kaptok.

Mert így az lesz, hogy elkezdődik 16:30-kor a megismételt közgyűlés, ahogy szokott és már 7 óra felé mindenki mindenre emelgetni fogja a kezét gondolkodás nélkül, csak mehessen már haza vidékre.

Még egy értelmetlen és eredménytelen közgyűlést nem bír ki a Szövetség, így is hajszálon múlik, hogy lesz-e versenyév.
2014-02-03 13:23:57
Alapszabály

31. §
(1) Az Intéző Bizottság tagjai:
a) a Szövetség sportszakmai alelnöke
b) a Szakági Bizottságok vezetői
c) a Technikai Bizottság vezetője
d) a Sportfelügyelői Bizottság vezetője
e) a Sportbírói Bizottság vezetője
f) a versenyzők képviselője
g) a rendezők képviselője

(2) Az Intéző Bizottság létszáma a Szakági Bizottságok száma plusz 6 fő.

34. §
(1) Az Intéző Bizottság határozatképes, ha tagjainak több mint a fele jelen van.

42.§/A
(4) A szakágvezetőt az alábbi a)-d) pontok szerinti tagszervezeti jelölés alapján, az Elnökség nevezi ki. Mandátumuk az Elnök mandátumának megszűnéséig tart.


Szomorúan látom, hogy mai nappal az Intéző Bizottság is határozatképtelenné vált, mivel a 6 szakágvezető mandátuma megszűnt és további egy tagja a sportszakmai alelnök pedig lemondott.

Ez azt jelenti, hogy maximálisan 5 tagja maradt az Intéző Bizottságnak, amely így az Alapszabály értelmében határozatképtelenné vált.

Jelenleg az egyetlen intézkedésre jogosult személy a Szövetség nevében Móczár Péter úr.


2014-01-29 12:47:00
Most én nem értek valamit. Önmagukat jogban valamely fokon jártasnak leíró emberek hogyan terjeszthetnek, célozhatnak állandóan a FIA-ra?

A FIA egy nemzetközi sportszervezet. A hatásköre és illetékessége a magyarországi eseményekre NULLA.

A magyar jogterületen a magyar jog hatályos.

Az egy más dolog, hogy egyes magyar sportszervezetek ÖNKÉNT kötelezőnek ismerik el saját magukra a FIA szabályait.

Nade ez a magyar közigazgatásra egy molekulányit sem hat ki.

Tök teljesen mindegy, hogy egy sportszervezet a FIVA, vagy a FIA tagja és hogy van közöttük megállapodás. A közigazgatási szervnek csak egy dolgot lehet figyelembe venni, hogy vajon az illető ejtőernyős, könnyűrepülős, autósport, hegesztő verseny, bombahatástalanító rendezvény rendezője rendelkezik-e valamelyik ORSZÁGOS SPORTÁGI SZÖVETSÉG írásos jóváhagyásával.


Egész eddig azt hallgattuk, hogy erre csak az MNASZ-nek van jogosítványa. Ez egy óriási tévedés, amit a napi gyakorlat is bizonyít. most valahogy az MNASZ is alábbhagyott ezzel, most műszaki vizsga az ügyeletes, meg az, hogy majd meglátják a versenyzők, hogy csak MNASZ gépkönyvre lehet vizsgáztatni.

No, a műszaki vizsgánál pont ugyanaz a feltétel:

ORSZÁGOS SPORTÁGI SZÖVETSÉG



Sőt még ha úgy lenne lenne, ahogyan azt a Pénzes mondja ( mert elhihetetlen, hogy az MNASZ jogásza ennyire nem lenne képben, valószínűleg ezért ment el a közgyűlésről, mert a kamarai tagsága fontosabb neki) akkor sem tagadhatja meg egy sprint rendezvényre a hozzájárulást, ha nem tudja bizonyítani, hogy azon a biztonság előre láthatóan nem lesz megfelelő.



Nektek mi kell még azon kívül, hogy az Üveges jogerősen megnyerte az MNASZ ellen a kifejezetten a hozzájárulás megtagadása miatt indított perét?


Mondják be az RTL klubon a hiradóban?
2014-01-29 09:35:38
Szerintem pedig ebbe éppen hogy nagyon kevés dolog fér bele. Főleg, hogy egy másik sportról van szó.

Én nagyon szívesen elolvasnék egy indoklást bárkitől, ami azt írja le, hogy egy sprint rendezvény miért is veszélyezteti az MNASZ bármely bajnokságát. Mivel sem a versenyzők, sem a sporteszközök nem azonosak egy MNASZ bajnokságéval.

Nagy vidámság törne ki egy tárgyalóteremben szerintem ettől....



Azután itt van még a "tiltott verseny" ügy. Figyelemmel arra, hogy a törvény kizárólag a hivatásos bajnokságban induló, sportszerződéssel rendelkező HIVATÁSOS SPORTOLÓK esetében teszi lehetővé azt, hogy korlátozzák más versenyen való indulásukat és azt is csak sportszerződés alapján.


Szóval amatőr sportolók esetén ( az MNASZ-ben mindenki az) elég szép dolog korlátozni a máshol való versenyzési jogaikat és szankciókkal fenyegetni őket. Olyannyira szép dolog, hogy egyenesen a büntető jog alá tartozik.

Biztosan egyedül is be tudod minősíteni.


Egyetlen oka van annak, hogy az MNASZ ezt a "tiltott verseny" dolgot sok éve csinálhatja. Az, hogy még soha senki nem lépett fel ellene a hatóságok előtt.


De ez idéntől nem így lesz, elhiheted nekem. NEKEM:

2014-01-29 00:07:28
Egy válasz az Északi régió kérdésre



2004. évi I. törvény 65.§ (4) pont

Kizárólag a szakszövetség, vagy az országos sportági szövetség előzetes írásbeli hozzájárulásával tartható olyan sportrendezvény, amelynek résztvevői a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységet folytatnak (veszélyes üzem). A szakszövetség, vagy az országos sportági szövetség a hozzájárulását NEM TAGADHATJA MEG, ha a sportrendezvény lebonyolítása a sportág hazai és nemzetközi versenyszabályzatában, valamint egyéb szabályzataiban meghatározott biztonsági előírásoknak megfelel, és megtartása a sportág versenyrendszerének (bajnokság) működtetését nem veszélyezteti.



Fenti törvényszövegből két dolog kiderül fehéren-feketén:

1. A szövetség nem tagadhatja meg az írásos hozzájárulást sportszabályra ( köbcentik) hivatkozva, csakis biztonsági hiányosság miatt, vagy ha a saját bajnokságával ütközik.

2. Nem kötheti a hozzájárulást semmiféle díj megfizetéséhez, ha a biztonsági szabályoknak a rendezvény megfelel. Nem kötheti regisztráció, vagy bármi más címen szedett péz megfizetéséhez.

Az Üveges megnyerte jogerősen az erre indított pert az MNASZ ellen. ( tudomásom szerint legalábbis)


Még egy dolog: itt sem és máshol sincsen megnevezve az MNASZ, mint egyetlen Szövetség, akitől hozzájárulást lehet kérni.

Keressetek egy olyan Szövetséget, amelyik nem beszél bele a köbcentikbe.
2014-01-21 18:23:46
Aki tényleg névtelenül akar itt fórumozni, annak két jótanács:

1. használja a HotspotShield-et. www.hotspotshield.com
2. a regisztrációnál kötelezően feltöltendő képet a C: meghajtó gyökerébe tegye és onnan töltse fel.

Ha ezt nem teszitek, kis hozzáértéssel látható, hogy a kép milyen IP címről érkezett. Ha ez a cím hamis, akkor is látható a számítógépetek struktúrája, például a user könyvtárneve stb.

Szóval, aki névtelenül akar véleményt nyilvánítani, annak ezt kell követnie.

Szvsz.
2014-01-17 23:03:12
Félreérted, a link azért került fel, mert a törvény előírja az átvétel estén a forrás pontos megjelölését.

Ezen a fórumon is megtalálod a 2094. beírásnál a riport linkjét.
2014-01-17 10:03:45
Pótlólag közlöm, hogy:

A velem készült riportot a Rádi6 rádiócsatorna készítette. Rádió6
2014-01-08 22:21:36
Tisztelt MNASZ Elnöke!

A Közgyűlésig már csak két nap van hátra.

A Tagságnak tudnia kell azt, hogy amennyiben felutaznak és a megadott időpontról néhányan elkésnek, akkor a késések, vagy megjelenés hiánya miatt még aznap megismételt közgyűlésen javasolhatnak-e napirendi pontokat, vagy sem.

A tagságnak joga van tudni azt, hogy amennyiben felvetődne esetleg az Elnökség, vagy bármely szakágvezető visszahívása, vagy a takarékosság miatt a tisztelet díjak csökkentése, vagy a beterjesztett új alapszabály valamilyen módosítással való elfogadása, akkor ezekről a kérdésekről egyáltalán szavazhatnak-e a tagok, ha a meghirdetett időpontra nem jelenik meg a tagság 50%-a.

Konkrét tudomásom van arról, hogy vannak tagok, akik olyan napirendi pontot kívánnak javasolni, ami nincsen jelenleg a napirendi pontok között, amelyet a helyszínem kívánnak felvetetni.

Tisztelettel kérem az Elnök urat, hogy adjon egyértelmű választ, mivel nincsen értelme felutazni egy olyan napirendi pont miatt, ami esetleg tárgyalásra sem kerülhet.


Butkai Cs. Zoltán

2014-01-07 21:35:23
NYÍLT KÉRDÉS AZ MNASZ ELNÖKÉHEZ

Tisztelt Elnök úr!

A mai napon az Elnök úr tollából a következő jelent meg:

"...a tagoknak az Alapszabály szerint természetesen jogukban áll a Közgyűlésen napirendi pontot javasolni."


Kérdésem:

Amennyiben a megadott időpontban a közgyűlés mégsem lenne szavazóképes, akkor a megismételt Közgyűlésen is jogában áll-e a tagoknak napirendi pontokat javasolni és elfogadni?


Ez azért rendkívül érdekes kérdés, mert az Alapszabály 18.§(2) pontja alapján a megismételt Közgyűlésen az eredeti napirendre felvett pontokban szavazóképes tagság a megjelentek létszámától függetlenül.

Az Alapszabálynak ez utóbbi rendelkezése biztosan nem zárja ki azt, hogy a megismételt közgyűlésen ( amelynek a törvény értelmében azonos a jogköre ebből a szempontból a rendes közgyűlés jogkörével) a tagok napirendi pontot javasolhassanak? Elfogadhatják a napirendi pontot a megjelentek egyszerű szótöbbségével?


Tisztelettel kérem az Elnök Urat, hogy ebben kérdésben még a közgyűlés előtt foglaljon nyilvánosan állást, mivel a szavazásra jogosult tagság jelentős része nagy távolságról utazik fel azért, hogy szavazhasson.


Butkai Cs. Zoltán
2013-12-30 21:07:00
Egy kis gondolatébresztő 11.-ig.


A baj az MNASZ jelenlegi felépítésében van. Túl sok a bizottság, túl rétegzett a hatalmi felépítés, ez hatalmas járulékos költséget jelent.

Mutatok egy lehetséges mintát az én elképzeléseimre.

- a szakágak önállóak, pénzügyileg, szervezetileg. ( önálló jogi személyek)
- a szakágak vezetőit a szakágakba nevező egyesületek választják meg a közgyűlésen az előző évben leadott nevezések száma alapján súlyozva. ( ez fontos, az egyversenyzős egyesület szavazata ne legyen egyenlő egy 30 versenyzős egyesületével)
- minden szakág javasol egy-egy főt a következő bizottságokba:

.. sportbírói bizottság
.. fegyelmi etikai bizottság
.. ATB
.. sportkapcsolatok bizottsága ( belföldiekkel, külföldiekkel, FIA-val kapcsolattartás)
.. általános munkabizottság ( minden, ami nem a többi bizottság dolga)

A többi bizottság teljesen felesleges.

Elnökség:

Elnök
Elnök helyettes
Titkár

Csakis régi megbecsült autóversenyzők. Politikusok, polgármesterek, stb csak pártolók lehetnek.

Az Elnökségnek nincsen tisztelet díja, vagy bére, csakis költségtérítése. Aki nem érzi megtiszteltetésnek ezt a pozíciót, nyugodtan távozhat. Azonnal.

A tiszteletdíj megszűnik, helyébe munkaszerződés lép ( a tiszteletdíj alapján nem lehet munkát követelni, munkáltatói jogkört gyakorolni)

Az Elnökség feladata az Állami sport rendszer felé képviselni a szövetséget. ( pályázatok, támogatás). Az Elnökség feladata az így befolyó pénz elosztása, tartalékolása, a versenyek lebonyolításához szükséges eszközök beszerzése, a szövetségi költségek utalványozása (pl. licencek előállítása, honlap, stb), bajban lévő szakágak támogatása.

Az Elnökségnek nincsen jogköre a szakágakra, de felfüggeszthetik a szakágak működését indokolt esetben.

A szakágak a saját szabályaik alapján bármikor visszahívhatják a saját szakág vezetőiket.

A bizottságok tagjai egy évre vannak választva. Súlyos esetben elektronikus közgyűlésen visszahívhatóak.

Közgyűlés:

- évente egyszer személyes részvétellel.
- évente négyszer elektronikusan, az interneten keresztül



.
Namost hogy működik mindez?

A szakágak év végén leadják a tervezett versenynaptárjaikat, verseny helyszíneiket. A munkabizottság feladata ezeket letárgyalni, az engedélyeket beszerezni, mentő, rescue, rádió, közút, natura2000, sportbírók, versenyfelügyelet, biztosítás, média, saját jogú reklám felület, ATB, stb. A költségeket a szövetség állja.

Amikor ez megvan, a munkabizottság megpályáztatja szóba jöhető rendezőket. A legjobb pályázó rendezhet. Innentől a szövetség nincsen kötve a rendezőhöz, akár az utolsó 3 napban is cserélhet rendezőt, ha a csere rendező feltételei fennállnak.



Anyagi fedezet:

Szövetség:

tagdíjak 100%, licencdíjak 50%, saját jogú média értékesítése. Állami források.

- három csekk rendszer. A nevezési díj három csekken kerül megfizetésre. extrém bizt, rendezői díj, szövetségi díj. A szövetségi díj fedezi a munkabizottság összes kiadását, beleértve a munkabizottság tagjainak személyi költségeit.

Szakágak bevételei:
- licencdíjak 50%, saját jogú média értékesítése, névadó sponsori díj.

Rendezők bevételei:
- átadott reklám felületek bevételei, nevezési díj rendezői része, saját jogú média díjak, saját sponsori bevételek. ( viszont nincsenek kiadások, közút, mentő, rádió,stb)


Ez csak egy nagyon rövid gondolatébresztő.

Hinni kellene benne.
2013-12-03 16:36:16
OFF, de azért nem is annyira...

"A döntő kérdés az, milyen hosszú ideig tartott a Fiat sávváltása. Ha ez másfél-két másodperc alatt történt, nem, ha két és fél másodperc vagy annál hosszabb idő alatt, akkor viszont büntethető Rezesová, mert ez alatt elkerülhető lett volna a tragédia."

No autóversenyző urak:

Szerintetek az 1,1-es Puntóval, a 145-ös gumikon és a gyári gólyalábakon billegő lélekvesztővel, ti meg tudnátok-e csinálni ezt manővert? Az autópálya két nyomvonala között ugye mindenki tudja, hogy min 5m távolság.

Tehát 100km/h-val, stabil pozíciótól stabil pozícióig?

Mert nekem ez necces, még versenyautóval is, gondoljatok a kétsoros lassítóra, ott csak a kaszni szélességét kell áthúzni, 1.4m-t.

Na de 5m???

2013-11-29 20:41:51
Racing!

Ma beszéltem valakivel, aki a legfőbb hozzáértő a szememben a versenyautók gépkönyve és vizsgáztatása ügyében. Neked volt igazad, ő is azt mondta, hogy bármennyire is logikus az én jogértelmezésem, az NKH egyszerű szemrevételezés után a gépkönyvre kiadja a műszaki adatlapot az SP rendszámosoknál.

Azért beszéltem vele, mert a P csoportos szabályokkal kapcsolatban persze megint volt amit nem értettem és ha már beszéltünk, akkor erre is elkanyarítottam a beszélgetést.

Továbbra sem értem hogyan lehet forgalmit adni fék, kormány ellenőrzés nélkül, de elfogadom, hogy ez tény.
2013-11-27 01:19:39
Muszáj még hozzátennem valamit, ha eddig fennmaradtam emiatt ahelyett, hogy aludnék.

Ez az egész szabályozás a célját tévesztette.

Mert annak mondjuk lenne értelme, mondjuk az ember eldönti, hogy a kocsiból versenyautót épít, ami évekig is eltarthat és ezért ideiglenesen kivonatja a forgalomból erre az időre az autót. addig sem kell adót fizetni, vizsgáztatni, stb. Na de erre azt mondja a jogszabály, hogy erre hivatkozással akkor kérheti az ideiglenes kivonást az állampolgár, ha bemutatja a szövetség gépkönyvét, amihez ugye már készen kell lennie a kocsinak.

Na majd az ideiglenesen forgalomból kivont kocsira ideiglenes forgalmit lehet kérni. No komment.

Azután a jogszabály szerint kötelező az átalakítás előtt átalakítási engedélyt kérni. Ám a jogszabály nem teszi lehetővé magát az átalakítást versenycélú járművé. ( nem változhat ilyen fajtájúvá át a jármű). Egyszerűen nincsen ilyen lehetőség, így ilyen engedély sem adható ki erre törvényesen. A tételes felsorolásból ez kimaradt...

A másik lehetőség az, hogy ezentúl az átalakításhoz egyáltalán nem kell engedély, az elvégezhető engedély hiányában és ha később a kocsi kap gépkönyvet, akkor lehet kérni a műszaki adatlapot.

Azután itt van a gépkönyv jogszabályban felsorolt tartalma. Nem lehet tudni, hogy a felsorolás taxatív, vagy konjunktív. Mert nem mindegy....( ülés?, öv,? kormány? légzsák? stb...)


Tehát annak, amit racing mond, annak lenne értelme, csakhogy a jogszabályokból más jön ki. Jobb volt az első változata az új szabályzásnak, kár volt piszkálni.

Legközelebb racingra kell bízni a jogszabály megfogalmazását, mert Ő legalább azt látja, hogy mit kellett volna leírni.
2013-11-27 00:12:49
A forgalmi nem is lehet más, mint ideiglenes, ugyanis a 326/2011 rendelet szerint, maga a tény, hogy versenyautóról van szó, automatikusan magával vonja a forgalomból történő ideiglenes kivonását. Tehát legelsősorban ezért lehet csak ideiglenes a forgalmija, mert ezentúl minden versenyautó forgalomból kivont kell legyen, amit frissen alakítanak át. ( a jogszabály nem rendelkezik, a korábban már versenyautónak átalakított járművekről)

109. § (1) Az ügyfél okirattal igazolt kérelmére a közlekedési igazgatási hatóság a járműnyilvántartásba való bejegyzéssel intézkedik a jármű átmeneti időszakra történő forgalomból kivonására:
a) annak eltulajdonítása,
b) külföldre történő letelepedés, tartós külföldi tartózkodás,
c) annak külföldre történő értékesítése,
d) annak muzeális előminősítése, vagy
e) versenyjárművé történő átalakítása
esetén.


Ezt már csak úgy hozzáteszem, a vita ezzel részemről le van zárva.
2013-11-26 23:28:32
Már tudom mit értesz félre.

Ami a gépkönyvben áll, abban a gépjármű eltérhet a közúti megfelelőség szabályaitól, de csak abban. Nos ezt az eltérést nem kell ellenőriznie a hatóságnak, hanem az eltéréseket elég szemlézniük.

Viszont ami nincsen a gépkönyvben rögzített eltérés, azt ellenőrizniük KELL a műszaki adatlap kiadásához.

Tehát versenyautó estén két feltétel van. Az autó részt kell vegyen az időszakos megvizsgáláson, de azon dolgok tekintetében ami a gépkönyvben benne van, nem kell megfeleljen ezért ezeket a tulajdonságokat a hatóság egyszerű szemle során veszi tudomásul.

Persze mindez magánvélemény, azután, hogy a hatóság tényleg kiad-e műszaki adatlapot a fékek ellenőrzése és a kormánymű ellenőrzése nélkül, azt nem tudom, de épeszű ember nem csinál ilyet...
2013-11-26 23:22:01
Műszaki vizsga kifejezés nem található a jogszabályban Műszaki vizsga nem létezik többé. Időszakos vizsgára állítás van.

Versenygépjármű csak és kizárólag ideiglenes jellegű Műszaki adatlapot kaphat. Azért, mert a jármű életkorától függetlenül ez minden esetben max 1 éves hatályú. meg azért mert kizárólag ez a lehetőség van a jogszabályban meghatározva. Nincsen más, de ha te megtalálod, elfogadom az álláspontodat.

Ettől ideiglenes jellegű.

112/B. §172 (1) Az e rendeletben foglalt üzemeltetési műszaki feltételeket – az ER. megjelölt eljárásaiban – a versenyjárművek esetében a következő eltérésekkel kell alkalmazni:
a) versenyjármű utasterének szilárdsága beépített bukócső kerettel megnövelhető,
b) az a) pont szerint kialakított utastérben legfeljebb 3 fő részére alakítható ki ülőhely,
c) a versenyjármű ülőhelyeihez legalább négy ponton rögzített biztonsági övet kell felszerelni az e célra kialakított bekötési pontokhoz csatlakoztatva,
d) a versenyjármű közeltéri zaj értéke „A” szűrővel mérve nem haladhatja meg a 102 dBa értéket,
e) a versenyjármű hajtómotorja által kibocsátott kipufogógáz szennyezőanyag-tartalma nem haladhatja meg a „0” környezetvédelmi osztályba tartozó járművekhez tartozó 5. számú mellékletben meghatározott határértékeket,
f) ha a versenyjármű üzemanyagtartálya nem gyári kialakítású, akkor annak megfelelőségét az adott jármű gépkönyvében kell igazolni,
g) a versenyjármű legfeljebb 2 darab kiegészítő féklámpa szerelhető fel,
h) a versenyjármű legnagyobb teljesítményét 30 napnál nem régebbi, erre vonatkozó mérési jegyzőkönyv alapján kell megállapítani,
i) a versenyjármű kerekekre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek megfelelőségét az adott jármű gépkönyvében kell igazolni.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltaknak való megfelelőséget a jármű üzembentartójának – az országos autóverseny rendszert működtető, országos sportági szövetség által – a járműhöz kiállított gépkönyvvel kell igazolni.
Versenyjárműre vonatkozó további műszaki feltételek173

112/C. §174 A versenyjárműnek – a gépkönyvében meghatározott versenyzési célú műszaki jellemzői tekintetében – nem kell megfelelnie az e rendeletben meghatározott további műszaki feltételeknek.


Fentiek miatt, minden más jellemzőjében meg kell felelnie, amit nem a gépkönyve rögzít. Fékhatás, stb.

Viszont ami a gépkönyvben kötelezően benne kell legyen azt, azt pl az MNASZ-nek kell tanúsítania, így a motorteljesítményt és a gázkibocsátást is meg kell mérniük és a gépkönyvbe be kell írniuk.

Ezt nem tudják másra átruházni, ez jogszabályi kötelességük.
2013-11-26 22:22:06
2) A versenyjármű szemle során ellenőrizni K E L L, hogy a versenyjármű megfelel-e az MR.-ben foglalt feltételeknek.


Itt ne csak rally autóban gondolkodjatok. Az SP rendszám arra jó, hogy azzal olyan versenyautó is közlekedhessen, ami egyebekben nem felel meg a közúti közlekedés szabályainak. PL. csak ideiglenes lámpák vannak rajta, ami versenyen nincsen fenn. Pl. van neki hatalmas hátsó légterelője. Ezek nem közlekedhetnek ABC-123-al.

Ne csak rally-ban gondolkodjatok, léteznek más fajta versenyautók is.
2013-11-26 22:18:21
"Ha a versenyjármű megfelel az MR.-ben foglalt feltételeknek, a közlekedési hatóság kiállítja az ideiglenes forgalomban tartási engedély kiadásához szükséges „Műszaki Adatlap”-ot, amelynek időbeli hatályát egy évben határozza meg."



Ez nem egy választható opció a hatóság részéről. Ha az autó megfelel egyébként a közúti feltételeknek, akkor ki kell, adnia a Műszaki adatlapot, és akkor az okmányirodának ki KELL adnia az 1 éves forgalmi engedélyt, de ettől még a versenyző választhatja az SP rendszámot, vagy az ABC-123-at.
2013-11-26 22:14:23
Szvsz kicsit kavarod a dolgokat, ami nem baj, de az Hogy Gyurma, aki a rally szakágvezetői szék várományosa kavarja, az már baj ( bocsi gyurma).

Szóval a jogszabály azt mondja, hogy az SP rendszámhoz 1 évig érvényes Műszaki Adatlap adható ki. Ez pontosan ugyanaz az adatlap mint amit a ABC-123-hoz kiadnak és feltételei is azonosak.

Namost.

A forgalmi engedély is ideiglenes még az ABC-123 rendszám esetén is, mégpedig azért, mert versenycélú járműre nem adható ki 1 évnél hosszabb érvényességű műszaki adatlap, ezért a forgalmi érvényessége is max. 1 év.

Ezt követően a versenyző választhat, hogy ABC-123-at rendszámot vált ki, vagy SP rendszámot.

Mindkét esetben megvan az 1 év érvényességű műszaki adatlapja, ami a forgalmi engedély feltétele.

Szvsz.
highand2 hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 121 hozzászólás • 7 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
3031 01 02 030405
06 07 08 09 10 1112
2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2024.12.30.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k